Morgen suikerstest

Nou dan wordt er echt verschillend beleid toegepast.
Want ik heb ook overgewicht.
En ik hoef niks met drankjes. Gewoon klein prikje in de vinger, bloed drupje op een plaatje en 10 sec. wachten.
Nou succes, en lekker een boekje meenemen!

Ik mag gelukkig gewoon thuis prikken, tot nu toe is alles helemaal perfect, nou ja mijn suiker dan.
Wel erge last van mijn bekken en rug, maar als het goed is gaat dat weg na de bevalling.
Ik moest in de eerste instantie ook naar de poli toe maar heb aangegeven (aangezien wij geen auto hebben) dat ik thuis wilde prikken en dat vonden ze geen probleem, als het afwijkt moet ik als nog naar het ziekenhuis toe om te testen.
Succces ik hoop dat je de tijd een beetje doorkomt.

Bij mij word het in de gaten gehouden omdat mijn dochter bij de geboorte (met 38 weken) 4680 gram was. Terwijl ze een week van te voren hadden geschat, nou, dat word geen grote hoor, max 6 pond. Ahum....
Ze lag ook helemaal te trillen in haar wiegje, dus ws heb ik zwangerschapssuiker gehad zonder dat we dat wisten. Voelde me trouwens prima.

Nu gaan ze vanaf 24 weken om de 2 weken prikken in het lab.

Ik moest vandaag de hele dag een glucose dagcurve laten doen in het ZH. Om 8 uur nuchter en daarna een uur na het ontbijt, lunch en avondeten.
Ik vind het echt een gedoe van niks!! Er is helemaal niets aan de hand, ik voel me top. Echt, ik ben 26 weken zwanger, heb geen serieuse klachten en het gevoel dat ik de hele wereld aankan. Maar ja... overgewicht he!!
En dan zit je daar en is alles helemaal top. Alle waarden netjes. (8 uur nuchter 4.4, een uur na ontbijt 5.8 en na de lunch 5.3!)
Dan moet ik wel even lachen hoor en ben ik trots op die kleine en mezelf dat we tegen alle vooroordelen in gaan...

Marielle, heel veel succes!!! Het is zo voorbij en uiteindelijk voor een goed doel!! ;-)

Liefs Sonja

Terug
Bovenaan