Morgen weer op controle bij het CB

Hey meiden,

Morgen moet ik weer met Nynke op controle komen bij het consultatieburo.
Nynke is altijd flink geweest als baby en het gaat er nu een beetje vanaf.
De vorige keer begon het cb een beetje te zeuren dat ze nog steeds iets te zwaar was maar goed toen liep ze net een maand.
Mijn vriend en ik waren vroeger ook heeel erg dik als baby ik denk dat het daar gewoon mee te maken heeft want ze eet helemaal niet veel sterker nog ze mag amper wat want ze heeft een allergie voor kippenei en voor koemelk en aangezien dat in heel erg veel dingen zit...

Ik heb mezelf voor genomen als ze weer begint met zeuren dat ze ietsje overgewicht heeft ik Nynke niet op dieeet wil hebben aangezien ze al bijna niks mag hebben dat wil ik mijn meisje niet aandoen wat mag ze dan nog wel.
Ze krijgt al haast nooit snoep of hele vette dingen dus het is gewoon dr bouw en het gaat vanzelf wel helemaal weg aangezien mijn vriend en ik ook slank zijn,ben dr niet zo bang voor.

Ben benieuwd morgen.

Liefs Stefanie

He Stefanie,

Laat het cb toch lekker zeuren. Dat babyvet gaat er echt wel af hoor.
Onze meid is naar mijn idee echt niet te dik. Ze lag de vorige keer met haar gewicht iets boven het gemiddelde. Nouja dan is dat zo. Als ik nu moet gaan weet ik zeker dat ze niet veel is aangekomen. Ze eet genoeg maar zit ook geen moment stil. Ja wat wil je dan aankomen. Ik weet zeker dat ze nu gaan zeuren dat ze te weinig is bijgekomen.
Zo hebben ze altijd wel iets. Als Nynke echt te dik zou zijn dan zou jij er zelf echt wel iets aan doen, denk ik toch. Doe gewoon wat je nu ook doet en laat ze gewoon praten.
Ik ga er altijd naartoe, hoor alles aan wat ze zeggen en trek daar mijn eigen plan uit. Nou moet ik wel zeggen dat het hier er ook aan ligt wie je hebt hoor. Er is een verpleegkundige die is gewoon heerlijk, die denkt met je mee en is ook eerlijk. Daar hou ik wel van.
En voor de rest lekker doen waar jij je goed bij voelt.

Groetjes Anne

Hoi Steffanie,

Ook Zifjon kreeg te horen dat hij tegen de grens aanliep, maar toen ze vroeg wat ons eetschema is zij ze dat ze ons niet kon verbeteren.(grove bouw) We doen het dus goed en zolang je kleine meid lekker beweegd is er geen rede tot bezorgdheid. Zifjon is nu 90 cm en weegd 14,5 kilo met 2 jaar. Hij eet nog steeds prima en lust graag een groot bord warm eten. de cb arts zij dat je niet moet bezuinigen op de hoofdmaaltijden dus dat doen we ook lekker niet. En ik heb een oer hollandse knul met blond haar blauwe ogen en 14,5 kilo zwaar waar ik trots op ben.

liefs van mariska

Hoi Stefanie,

Hier ook een lekkere stevige hollandse meid, die nu steeds meer de lengte ingaat en dus wat "slanker" aan het worden is.
het beste wat je kunt doen is het CB lekker laten kletsen, als ze niet teveel eet (schrijf het eens op) en verder genoeg energie heeft en tevreden is, waar bemoeien ze zich dan mee?

Isabelle eet overdag soms als een bouwvakker (2 boterhammen en ontbijtkoek/mini-krentenbol), 's avonds is het daarentegen een drama (alleen niet als we pasta eten) en die slaapt niet meer 's middags, rent de gehele dag door het huis en heeft zoveel energie dat ik er af en toe moe van wordt.
Dus als ze over 2 maanden (dan wordt Isabelle 2) zeggen dat ze te dik is, zeg ik tegen ze: "oh? dat is vervelend maar ik ga er absoluut niets aan doen"

Ikzelf ben nu niet bepaald de slankste en als baby was ik dat wel en mijn vriend was als baby enorm (echt waar!) en nu kan ie alles eten zonder aan te komen.

Geeft maar weer eens aan dat je kind toch in hokjes wordt gestopt.

Succes ermee, laat je weten hoe het is gegaan?

Liefs Monica

Hoi Hoi,

Nynke eet ook niet extreem veel alleen moet ze van de dieetiste (waar we bij zitten vanwege dr allergie) 2 flessen pepti melk drinken van 125 ml omdat ze dus voor de rest geen melk mag.
Als ze namelijk die 2 flessen niet krijgt dan krijgt ze helemaal geen melkproducten binnen en dat is slecht want ze moet wel calcium binnen krijgen.
Dus krijgt ze 'smorgens eerst 1 flesje dan na een uurtje of 1,5 uur 1 boterham.
om 11.00 gaat ze nog 2 uurtjes slapen en daarna krijgt ze nog een boterham als tussendoortje krijgt ze dan een banaan of komkommer.
Dan dr avondeten om 17.30 geen toetje want ze mag haast geen toetjes.
en dan 19.30 weer een flesje.

Ach ja ze is ook niet veelste dik maar ietsje boven die curver maar dat is ze altijd geweest.
Het is niet zo klim en klauter meisje dat is wel jammer ze vind alles een beetje eng dus ik denk dat als ze eenmaal wel een wildebras wordt die overal op klimt enzo het er vanzelf wel af gaat.

Ik zal laten weten hoe het was morgen.

Liefs Stefanie

Hoi hoi,
hoeveel weegt Nynke dan en hoe lang is ze?
Minoux is ook een stevige meid, maar dik zal ik haar niet noemen. En aan een dieet denk ik al helemaal niet!
Vertrouw op je eigen gevoel en oog!

Forum werkt weer niet echt...
Misschien staat mij tekst er nu 3x...

Hoi hoi,
hoeveel weegt Nynke dan en hoe lang is ze?
Minoux is ook een stevige meid, maar dik zal ik haar niet noemen. En aan een dieet denk ik al helemaal niet!
Vertrouw op je eigen gevoel en oog!

Terug
Bovenaan