motor rijden

Kan iemand mij antwoord geven op het volgende; Als ik straks zwanger blijk mag ik dan nog MOTOR RIJDEN of is de zithouding en of de (niet hele erge trillingen) van het voertuig toch niet zo goed voor de kleine? Wie heeft hier ervaring mee?
 
Hallo,

Ik denk dat de zithouding niet zo heel erg is, tenzij je voorover echt moet zitten en je straks echt een buik krijgt maar dan voel je vanzelf wel dat het niet meer prettig is.

Je kan je natuurlijk wel afvragen hoe veilig je je dan voelt. Je hebt geen enkele bescherming om je heen op zo'n motor en je moet er toch niet aan denken dat je per ongeluk onderuit schuift en er gebeurt iets met je kind.

Maar iedereen moet dat zelf bepalen, ik vind motors zowieso al eng dus ik zou het niet doen. Maar als jij regelmatig rijdt voel jij je er een stuk veiliger op natuurlijk.

groetjes, Jane
 
hoi beverwijk,ik ben zelf ook motorrijdster en ben nou 11 weken zwanger en rijd zelf nog lekker op mijn motor.volgens mijn gyn kan het geen kwaad hoor.ze wenste me zelfs nog veel plezier.je baby went op die manier ook gelijk aan het geluid en zal er later niet bang voor zijn .dus als je wilt rijden veel veilige kilometers.groetjes dec moeder.
 
Ik denk dat je vanzelf wel merkt wanneer het niet meer fijn voelt. Ik heb nu ik 18 weken ben dat als ik iets te veel naar voren zit het niet fijn voelt aan mijn buik. Voor het kindje kan het verder geen kwaad, die trilt lekker mee en zit goed verpakt in je baarmoeder met heel veel vruchtwater.

liefs
Lot
 
Lot en decembermoeder, ik word blij van jullie reacties! Ik had dan wel deze vraag niet gesteld, maar hij was zeker gekomen als ik zwanger ben. Mijn man vindt het ook eng en gevaarlijk, maar ik heb er zoveel plezier in. Nu doe ik het dus bijna nooit meer, want stel je voor dat ik toch zwanger ben...... Het kan en mag dus gewoon, dank jullie wel, ik haal mijn GPZ meteen onder het zeil vandaan, haha!

Ride free, liefs, el.
 
Ik heb ook een motor, maar heb 'm niet meer aangeraakt sinds ik zwanger ben! Nou ging ik er zowiezo al niet mee naar mijn werk iedere dag, dan is het denk ik wel anders (ik ben zo'n typische mooi weer rijder).
Ik durfde het risico gewoon niet te nemen.... hoe klein de kans ook is dat je precies in die paar maanden onderuit gaat!

Ik ben een juli mama, dus ik hoop nog een beetje mooie periode na mijn bevalling mee te pikken om dit seizoen toch nog een aantal ritjes te kunnen maken!

Voor iedereen die er over twijfelt: ik had het mezelf nooit vergeven als er iets was gebeurd als ik wel was gaan motorrijden... maar er kan ook genoeg gebeuren als je in een auto zit!!! Lekker zelf weten en aanvoelen dus!!!

Succes en veel plezier met rijden, Michelle
 
Hoi,

In het algemeen is er geen bezwaar tegen motor rijden volgens mij. Het kindje is goed beschermd door het vruchtwater / in de baarmoeder. Maar ik heb wel een vraagje: je moet toch ook een "nier"gordel (weet niet precies hoe het heet, maar zo'n brede gordel om he middel om je nieren te beschermen) om bij het motorrijden (of is dat alleen als je heel veel rijdt)? Mijn broer moest in elk geval zo'n ding dragen.
In dat geval zou ik toch kiezen voor een ander vervoermiddel.
 
NIET DOEN !!!!...zal het even nader uitleggen...ten eerste moet je je in de strak pak hijsen...en in de houding op de motor zit toch het een en ander beknelt...ik heb een verhaal gehoord in de motorzaak...vrouwtje ging toch motorrijden...naar duitsland...heeft nu een gehandicapt kindje...is niet om je bang te maken...en ten tweede wat nou als je een schuiver of een klapper maakt? zeg maar dag dag tegen je lieve kleine...ik wil je alleen op je hart drukken dat je over 9 maanden weer kan motorrijden en die kleine is onvervangbaar..dus waarom het risico nemen...ikzelf heb niet meer op de motor gezeten sinds ik weet dat ik zwanger ben...en geloof me...ik baal nog steeds...want het is een ongelovelijke kick... 35 weken en 1 dag zwanger nu
 
Terug
Bovenaan