Moxa-therapie

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 33 weken zwanger van ons 2e kindje. Helaas blijkt hij eigenwijs en ligt in een volkomen stuit. Bij mijn laatste controle (gister) stelde mijn verloskundige Moxa-Therapie voor. Deze therapie kan tussen de 33e en 36e week worden toegepast. En is kortweg gebaseerd op accupunctuur. Er wordt een soort warmte signaal vanuit de buitenkant van je kleine teen naar je kleine bekken verstuurd. Hierin ligt je baarmoeder, die door deze signalen zou de kleine worden gestimuleerd te gaan draaien. Normaal gesproken heb ik nu nog 50 % kans dat de kleine uit zichzelf draait, met deze methode zou deze kans 75 % worden.
Is er iemand die ervaring heeft met deze Moxa therapie?

Groetjes Alexam

Hoi hoi,

Inmiddels zijn we drie weken verder en kwam ik in een zoektocht naar ervaringen over moxa-therapie jouw berichtje tegen. Ik ben reuze benieuwd of je er mee bezig bent geweest en natuurlijk of het gelukt is. Ik ben zelf inmiddels 33 weken en heb ook het advies gehad van de VK om er mee te starten. Hopelijk hoor ik snel wat van je !!

Groetjes,
Hope74

Hallo dames,

Mijn moeder geeft ook moxa behandelingen. Zo heb ik er ook gehad voor de rug en heup voor dat ik zwanger was. Dit hielp heel erg goed.
Ik weet dat het een hele sterke werking heeft. Nog meer dan acupunctuur. Zij zei mij dan ook dat in het begin van een zwangerschap dit absoluut niet gedaan mag worden.
Maar jullie zijn al heel erg ver en door de sterke werking denk ik zeker dat het helpt. Ik ben ook eens reuzebenieuwd of het bij jullie gehopen heeft.

Liefs Mineko

Ik ben onder behandeling bij een accupuncturist en ik krijg juist Moxa behandelingen omdat ik graag zwanger wil worden.

Naast de mmm heb ik pas gekozen voor accupunctuur.

Je hebt wel niks aan mijn berichtje, maar vond het leuk om er iets over tegen te komen en wilde even reageren...
gr Mickey

Hoi,

Toevallig ben ik gisteren net begonnen met de moxa-therapie. Ik ben nu 34 + 3 en de kleine ligt ook nog in stuit. De vk zei dat je in feite er niks aan kan doen behalve  misschien acupunctuur. Via de website stuitlig.nl heb ik een dvd besteld waarin alles wordt uitgelegd + 6 moxasticks. (soort van sigaren).
Degene raadde me aan zo snel mogelijk ermee te beginnen omdat ik natuurlijk al over de 34 weken ben. Als je voor 16.00   uur besteld heb je ze de volgende dag al in huis dus kun je meteen beginnen.
Het is even een gedoe en met name je partner moet er ook achter staan want hij is degene die met de stick je kleine teen moet behandelen omdat je daar zelf niet meer goed bij kan!
Bij ons was er ook even een "woordenwisseling" omdat ik vond dat hij het niet op de goede plek deed of afgeleid was zodat de stick net te heet op mijn teen werd.
Maar goed, het is even wennen, en hopelijk helpt het.
Ik denk maar: Baat het niet dan schaadt het niet!

Ha Ria,

Wij zijn inmiddels ook begonnen, gisteren, was toen 33wk2dg. Ik vond het erg belastend voor mijn man, maar ja, het is ONS kind, en we hebben dit samen besloten te doen. Ik merkte erg weinig, maar volgens mijn man, was ik erg aan het kreunen  vannacht en was de baby erg actief. Ik heb er door heen geslapen, was erg moe. En nu maar duimen voor ons dat het helpt ! Een versie, en evt. keizersnee zie ik erg tegen op !

Mijn eerste lag in een stuit maar helaas is dat pas met 38 weken ontdekt. Toen was er geen ruimte meer en was ook moxa geen optie. Nu ben ik bijna 32 weken en ook deze ligt in een stuit. Er kan natuurlijk nog wel vanalles gebeuren maar ik ga ook moxa proberen als het een stuit blijft. Helaas is mijn man niet echt van de accupunctuur (quote: je kunt net zo goed kippenbloed op je voorhoofd smeren). Enfin, hij hoeft geen stuitbevalling of keizersnede te ondergaan en heeft er dus helemaal niks over te zeggen. Desnoods vraag ik de buurvrouw om me te helpen. Maar ik denk niet dat het zover zal komen. Ben ook benieuwd naar ervaringen.

gr. Anne

Terug
Bovenaan