Moxa-therapie

Heb je bij de eerste een stuitbevalling of een keizersnee gehad?

Voorlopig gaan wij uit ven een stuitbevalling als de kleine zo blijft liggen. Heb er alleen nog niet veel over gehoord/gelezen.

hoi angela,
als je bij google stuitbevalling intypt, krijg je veel info over stuitligging, draaipogingen, voors en tegens van natuurlijke bevalling versus keizersnee.
Wilde voorbeeld noemen, maar dat wordt niet goedgekeurd door site hier.
Ik heb uiteindelijk geen keuze gehad, zoonlief bleef in onvolkomen stuit liggen na draaipoging en op t laatst zelfs dwars! Dus keizersnee. Nadat wij er veel over gelezen hadden, hadden we anders toch ook voor ks gekozen. Dan is het risico voor vrouw t grootst, bij natuurlijke bevalling is t risico voor kindje groter.
Hopelijk is kiezen niet nodig en draait je kindje voortijdig.
Anders succes met maken van keuze!!
En geniet van laatste weken van je zwanerschap, voor je t weet is dat kleintje er!
Groetjes, mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Wie heeft er een moxa dvd-instructie via internet gesteld? Is dat wat? De dame waar ik naar verwezen ben via mijn vk zit helemaal vol qua afspraken en was zelf niet echt te spreken over een moxa-therapie zonder dat een deskundige naar je gekeken heeft.
Maarja, ik wil toch wel erg graag iets proberen om de stuit te keren.
Is moxa werkelijk een gevalletje van baat het niet dan schaadt het niet?

Ha Anne,

Ik  heb idd gewoon de dvd op stuitlig.nl besteld, is maar ongeveer 7 minuten, tja, hoe lang wil je uitleggen hoe je een soort sigaar langs je kleine teen heen een weer moet laten bewegen  .... En mocht je toch vragen hebben, kun je die mijnheer altijd bellen, erg vriendelijke man !

Wij zijn vorige week zaterdag met 33 wk2dg begonnen, ik heb helaas niet het gevoel dat de kleine al gedraaid is. Het kan idd geen kwaad, zorgt alleen dat de baby meer gaat bewegen.  Onze beeb  was al erg beweeglijk, is dat nu dus zeker. Gisteren hebben we wel een avondje overgeslagen, hadden ook al een partnerles van de zwangerschapsgym van tweeenhalf uur en de moxa-stick slaat erg op de luchtwegen van mijn man, die er dus niet vrolijker van wordt. We hebben nog 4 dagen te gaan en dan zijn we "klaar". Volgende week naar de VK, ben benieuwd. Ik hoop echt dat de kleine dan goed ligt.

Ange2a heeft overigens geen succes gehad met de moxa-sticks maar wel een zeer voorspoedige stuitbevalling achter de rug en sinds vorige week moeder van een zoontje.

Succes !

Terug
Bovenaan