Onze zoon had geen mri maar moest geopereerd worden met 10maand. Ook wij als ouders vonden dat natuurlijk erg spannend, vooral de narcose voor zo'n klein kindje. Mijn man en ik hadden van te voren heel duidelijk onze "rollenverdeling" besproken. Ik wilde graag dat degene die het rustigst van ons beide was, met onze zoon meeging naar de OK. Dus mijn man is met hem mee gegaan. Het liefst was ik zelf meegegaan, maar kinderen voelen het erg goed aan als hun ouders gespannen zijn, dus daarom is mijn man mee gegaan. Probeer zo "relaxed mogelijk" te zijn, is mijn tip (lekker makkelijk gezegd..)
Onze zoon vond het hele ziekenhuistripje trouwens geweldig. Eerst al bij de vooronderzoeken, super leuk zoveel mensen die even met hem kwamen spelen (althans wij kregen de indruk dat hij dat zo ervaarde). Toen al medicijnen gekregen waar hij een beetje slaperig en lacherig van werd. Daarna super vrolijk met papa mee op de arm naar de OK. Daar probeerde meneer nog het masker dat over zijn neus/mond zat af te likken, lekker vanillesmaakje was het blijkbaar, en toen was hij heerlijk aan het slapen.
Het wachten vond ik ook slopend. Zorg idd dat je niet alleen bent en dat je evt wat afleiding hebt! Wij mochten er op de uitslaapkamer weer bij zijn, dat was erg prettig. Daar heeft hij toen ook direct een flesje melk gedronken (hij moest nuchter zijn voor de operatie).
Heel veel succes en sterkte!