Muggen

Hoi

Heeft iemand een huis-tuin-keuken tip tegen die verschrikkelijke k****beesten?
We hebben al een klamboe opgehangen, maar zelfs dat werkt niet. Dat ding gekocht bij prenatal, maar past niet eens helemaal om dr bedje!
De meeste muggen-spul mag nog niet op deze leeftijd, tenminste ik heb nog niks gevonden.
Iemand tips? Want ze zit helemaal onder, en sommige worden ook ontzettend dik.
Ik vind het zo zielig. En omdat ze in slaapzakje slaapt, pakken ze alleen dr armen en gezichtje.
Lijkt wel de plaatselijke waterpokken.

Liefs Irene

Hoi Irene,

ik zou het zo ook niet weten. Heb er ook al over nagedacht wat je nu het beste kan doen, maar zie ook geen oplossing. Ik vind het soms zo zielig...dan hebben ze zo'n grote muggenbeet op zo'n klein lijfje...
Je houdt het volgens mij niet tegen...
Schiet je ook niks mee op he, met dit verhaal, haha Sorry...

Groetjes, Bianca

Ik vind het ook zo zielig voor onze kleintjes. Ik heb zo'n stekkertje waar je zo'n potje vloeistof in moet doen (snap je?? beetje stom om uit te leggen). Ik moet zeggen dat hij daarna niet meer gestoken is (en wij wel op onze kamer).
Verder weet ik het ook niet.

Vreselijk hé, die bulten op zo'n kinderlijfje? Vind het er ook altijd zo zielig uitzien... Wij hebben na de verhuizing 2 jaar geleden gekozen voor de dure variant. Schuifhorren voor alle ramen boven! dat hadden we járen eerder al moeten doen, ahhaha! Het scheelt enorm in de jeuk en irritatie factor...
Het enige wat een beetje hielp ( Bij ons dan hé, knipoog!) Was slapen met de tv aan, dan bleven ze tenminste bij het licht "hangen" en anders hoorden we ze tenminste niet, hihihi
Sterkte ermee

O, wat zielig!! Het zijn inderdaad k-beesten (en anders die irritante wespen wel die hier de hele dag rond de zithoek buiten zwermen)!!
Wij hebben ook inzethorren en een vliegengordijn (zware kwaliteit) en sinds we die hebben (pas sinds deze zomer) geen mug meer in huis..... dat is dus wel een oplossing, maar niet een hele goedkope.....
En een grotere klamboe? Ik heb hier klamboes geahd die zelfs om een normaal 1-persoonsbed (van de andere kids) pasten......
Nou, hopelijk zijn ze snel je huis uit.....
Hoe is het met Myrthes verkoudheden trouwens, ja, k weet het, heel ander onderwerp, maar was ff nieuwsgierig

hallo,

ook hier 2 kindjes met flinke muggenbulten.... Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt echt te werken. Ik kreeg van de week een tip om een muggenstekker hier in Duitsland te halen, maar die zijn in Nederland niet meer toegestaan, niet de natuurlijke variant, dus ik vraag me af of dat wel al te slim is....

Groetjes Danielle

hoihoi,
helemaal mee eens ...beesten
elounda heeft een hele goedkope klamboe om haar bed (gescored op marktplaats hihi) hoort volgens mij om een gewoon bed heen maar past prima en volgens mij heeft ze bijna geen last.
ik heb een tijd geleden in een zomerkamp gewerkt (in amerika) en daar mochten we geen chemische middeltjes zoals stekkers. maar daar hadden we citronellaplanten op de kamer staan en die hielpen redelijk goed. muggen houden niet van die geur (is volgens mij dezelfde geur die zon stekker heeft)'.
misschien is dat een idee voor op de kamer van myrhte zo'n plantje
anders zou ik het ook niet weten, sinds amerika laten ze me hier redelijk met rust. (ja ben daar helemaal lek geprikt niet op de slaapkamer daar lieten ze me redelijk met rust door die plant maar niet buiten hahaha)
succes groetjes linda

Hoi irene,

Wij hebben een 3 dubbele oplossing: citronella-plantjes, een anti-muggenstekker van de blokker en hor voor het raam.
Ook zet ik voor het slapen gaan de ramen in het voorkamertje en Isabelle haar kamer tegen elkaar open zodat het nog even doorwaait en de eventueel toch aanwezige beestjes weg kunnen waaien.

Succes ermee.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan