Munchkin beker aanleren

Tuitbeker met antilek of rietjesbeker proberen. Een open beker wilde mijn dochtertje pas toen ze 1.5 was ofzo. Munchkin rond de 10 maanden mee begonnen maar daarnaast nog wel een tuitbeker waar ze wel goed uit dronk. De munchkin ging steeds wat beter. Ze heeft ook nog lange tijd uit een rietjesbeker gedronken totdat ze het rietje kapot had gebeten. Toen helemaal over op munchkin of open beker. Ze is nu ruim 2 en kletst de oren van m'n hoofd en heeft zeker geen spraakproblemen. 

Nou echt he, Roze Wolkje? En tandjes, tja ze zal heus niet 24/7 met dat ding in haar mond rondlopen. Je laat je snel gek maken over wat volgens de info het beste is. Maar als ik er zo verder over nadenk... Het zal allemaal wel goed komen, en misschien heeft ze toch dat opstapje nodig.
Ik vind de tip van het rubbertje weghalen tijdelijk wel een goede. Dan kan ze misschien eerst leren wat eruit komt en als ze dat weet, er dan mee laten spelen, ontdekken hoe ze het eruit krijgt. Eigenlijk doe ik dat ook met mijn honden, met van die speeltjes met eten erin. 
Verder ga ik denk ik toch maar een tuitbeker als opstapje gebruiken. Zachte tuit, noted. Ze laat nu zelf delen van 2 van de 5 flessen vallen. Effectief drinkt ze er 4 dus. En nog minder... Tja dan wil ik wel dat ze wat bedrevener wordt in andere dingen drinken. Al is het maar in de grootte van 30-60 ml. Beter dan niks. Nu vind ik van 7 tot 3 al lang, als ze tussendoor enkel 60-90 ml drinkt van haar fles.

Mijn dochter heeft tot 1,5 uit een rietjesbeker gedronken en doet het nu (ruim 2) nog steeds af en toe, dus maak je vooral niet druk om wat de moedermaffia zegt over gebit. Onze tandarts zei vorige maand nog dat ze een prachtig recht gebit heeft ??

Haha, nou ik heb haar een paar slokjes zonder rubber gegeven en ze vindt water met een heel klein beetje perensap zo lekker dat ze nu steeds heeeeeel erg boos wordt als ze de beker ziet en 'm niet krijgt. Dus rubbertje erop en ga maar spelen. Maar er kwam niks uit, dus ging het luchtalarm af! 
Pfff dat belooft nog wat, whaa
Tuitbeker is wel besteld inmiddels. 

Een beetje off topic. Maar wat krijgt ze nog veel voeding. Mijn zoontje is 6,5 maand oud en krijgt nog maar 3 flessen van 180. Verder 1 boterham, een fruithapje en een beetje avondeten. 
ik heb trouwens gister een tuitbeker en de munchkin gekocht. Ben benieuwd. Mijn dochters hadden altijd een tuitbeker en een rietjesbeker. Dat ging altijd goed. 

Oh dus jij gaat ook starten, leuk! Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan. 
En de voeding tja. Het is momenteel dus meer 180/90/150/150/120, dat is wel een flesje meer dan jij doet. Maar alle kindjes zijn verschillend. Ik volg haar. Ze is ook erg groot. Laatste keer wegen en meten was met 6 maanden en een week. En toen was ze 72 cm en 8,4 kilo. Inmiddels 7,5 maand en ze start aan kledingmaat 80. En ze is een nogal slanke baby hoor ik om me heen. Misschien heeft ze het gewoon nog nodig.

Die twee kleinere flessen zijn dus degene die ze zelf niet goed meer drinkt. Maar helemaal weglaten lukt nog niet. Die ben ik dus langzamer aan het afbouwen en ondertussen oefenen met ander drinken.

Het verschilt echt per kindje volgens mij welke beker ze snappen. Mijn dochter bood ik met 7 mnd de munchkin 360 beker aan en ze dronk er meteen uit! Maar een rietje lukt haar nu met 11 maanden nog niet.
Haar oudere zus heeft lang uit een tuitbeker gedronken en vanaf 1,5 jaar uit een gewone beker. Denk dat een tijdje een tuitbeker geen kwaad kan. Ze snappen vanzelf op hun tijd wel hoe een gewone beker werkt.

Terug
Bovenaan