<p>hi allemaal </p><p>Misschien een beetje een rare en overbodige vraag, maar ik maak me er toch zorgen over dus ik dacht: ik gooi het even in de groep. Wie weet kunnen jullie me helpen en slaap ik een beetje beter vannacht <span style="-webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);">
</span>. Ik ben uitgerekend voor juni 2020 en ben dus een 6 weken ver. Het is ons eerste kindje wat alles extra spannend maakt. </p><p>Nu ging ik vanavond bij mijn ouders eten en maakte ze heerlijke witloof met kaassaus en puree in de oven. In mijn hoofd geen probleem want de kaas is verhit en de ham evenzeer. Nu proefde ik wel ineens muskaatnoot tijdens het eten, wat niet gek is want mijn moeder gebruikt het al zo lang ik weet in haar kaassauzen en puree. Maar met het eten bedacht ik me of dat eigenlijk wel ok was toen ik ineens de smaak opmerkte. Ik heb het dus meteen opgezocht en blijkt dat te veel muskaat noot zeer schadelijk kan zijn voor de baby... maar dat was op het einde van een heerlijke, grote portie. Mijn moeders kruid al haar gerechten goed door, maar ik heb er nooit bij stil gestaan. Je hoort het al aankomen: ik maak me erg zorgen. Gezien het nog erg pril is, hebben we nog niemand ingelicht. Mijn huisarts vermeldde het ook helemaal niet als een “ mee op te letten product” ( enkel toxo en cmv) dus heb ik er niet bij stil gestaan. Bovendien kan je dan ook niet meer op restaurant gaan want daar weet je helemaal niet wat er in gegooid wordt... Na het opzoekwerk online lijkt het natuurlijk ook alsof ik al de symptomen heb, al zit dat misschien puur in men hoofd. </p><p>Kan iemand me zeggen of mijn zorgen terecht zijn? En wanneer te veel ook echt te veel is? En dus schadelijk voor de baby? Niemand meet zijn kruising precies af, je proeft en doet er wat bij indien nodig dus hoe weet je dan of je erover gaat? </p><p><br />Alvast erg bedankt om naar mijn ongeruste hart te luisteren
</p><p>Groetjes</p>