Muskaatnoot - nootmuskaat schadelijk baby?

Haha oh dit is zo herkenbaar. Ik ben nu 32 weken en stuk relaxter nu maar in het begin, ik dacht ook bij alles wat ik deed of at mijn kind aan het vermoorden was. Als ik op mijn buik in slaap was gevallen, bepaalde sport, bij ieder dropje, ingredient met kaneel, kaas wat ik niet zeker wist etc. 
Je moet het echt in grote getalen eten die kruiden wil het schadelijk zijn. Dus inderdaad geen zakken drop, maar een paar dropjes is prima, geen zakken kruidnoten, maar een schaaltje is prima. Een lekkere saus met nootmuskaat, geen probleem. 
Ik maakte me van de week meer zorgen om die %^&* listeria in vlees. 
Komt nog eens bij dat ook al eet je rauwe kaas, hoeft dit niet te betekenen dat je de bacterie hebt gegeten.... Of rauw vlees. Kans is alleen groter en dat maakt het risicovol. So no stress, dit kon je prima eten. 
Oh en over CMV gesproken. Ik heb toen ik week of 20 was een dikke kus met allemaal spuug van mijn 2 jarig nichtje gehad. Helemaal in paniek dus meteen bloed laten prikken op dit virus... (Al vind ik wel dat dit virus een ondergeschoven kindje is in NL, in buurlanden gaan ze hier veeeeel beter mee om en laten ze veel beter de risicos ervan zien en wijzen je er heel goed op) Dus Ja, ik herken dus de hysterie als je zwanger bent. Maar probeer het te relativeren, dat helpt. 

Zo fijn eigenlijk om te lezen dat ik niet alleen ben in dit over ongeruste gedrag :) Er komt ook zoveel op je af en mijn vriend stelt me zoveel mogelijk gerust maar het is toch anders om het van jullie te horen. 

Haha ja, ik heb effectief al over het al dan niet eten van bepaalde koekjes nagedacht ?. Zo hou je het natuurlijk geen negen maanden vol dus ik zal mezelf toch moeten overtuigen dat mijn best doen en goed opletten gewoon goed genoeg is. 

bedankt dames!

Terug
Bovenaan