Must-have voor een baby

Aangezien hier een aantal hun eerste kindje krijgen dacht ik dat het misschien leuk was om een lijste te maken met wat je eigenlijk niet kan missen bij een baby. Dan heb ik het dus niet over een wandelwagen, bed, luiers etc. Maar speciale dingetjes.
Diegene die kinderen hebben, kunnen dan goede tips geven!

Ik zal alvast beginnen:
- voedingskussen (ik gebruik het nu al tijdens mijn zwangerschap om lekker te slapen en straks ideaal om borstvoeding te geven, kindje op te leggen, relax te zitten, etc....is echt onmisbaar!)
- thermometer die binnen 10sec de temperatuur aangeeft, ideaal dat je niet meer zo lang hoeft te wachten bij je baby.
- boxkleed die je gewoon met een doekje kan afvegen (anders moet je toch al minimaal 2 boxkleden hebben.)
- rekje om spenen/flessen op te zetten.
- staafmixer om hapjes zelf te maken
- als ze al kunnen zitten is een badring voor in bad ideaal! Je kindje kan dan zelf in bad zitten je hoeft hem/haar niet de hele tijd vast te houden.

Nou kom maar op dames!

Geweldig. Hoop dat het lijstje langer wordt.
Sommige dingen heb ik al, maar dat van dat boxkleed daar had ik niet aan gedacht. Heb er al wel 1 gekocht, maar een afwasbare als 2e is niet mis nee.
Bedankt dittie.

wat ik ook erg handig vond:

- nijntje air towel (als je dit intoets op google vind je zo wat ik bedoel). Gebruikte ik voor buiten. Ons kindje kon zo nergens heen. Nam ik ook overal mee naar toe: strand, ouders, vrienden etc. Handdoek erin en je hebt zo een soort box voor buiten.

Lachen. Ik heb van dit rijtje alleen de staafmixer en heb de rest niet gemist bij beide kids. Het is ook maar net wat je zelf handig vindt.

Mijn must-have: een kolf en een man die af en toe nachtvoedingen overnam, en oordopjes, haha.

Dat dacht ik ook, swiepie. Ik heb wel meer dingen van dat lijstje maar ook dingen niet, die ik ook niet gemist heb.

Zit even te denken wat ik nou écht onmisbaar vond die eerste periode. Dat was toch wel een extra verschoonkussen voor beneden, zodat ik niet steeds naar boven moest lopen voor elke poep en/of plasluier.

Over het boxkleed. Ik vind die plastic afveegdingen voor een kind zo zweterig. En als een kind er wat op spuugt...gaat het er lekker in liggen vegen met zijn/haar handjes waardoor het in no-time overal zit. Een kleed van stof moet je dan idd wel wassen maar goed, je hebt van zo'n kleintje toch al bergen was.
En zo zie je maar, ieder zijn/haar ding :)

Een hangmat!!!! Bij allebei de kids hebben we er twee gebruikt, in eerste instantie eentje voor in de box en naarmate ze groter werden ook een aan het plafond, echt heerlijk!!! Werden ze heerlijk rustig van, ook op omenten dat ze niet wilden slapen vielen ze in de hangmat in slaap, echteen super uitvinding

Van die bakjes die je op elkaar kan schroeven waar je poedervoeding in kan bewaren. Plus een kleine thermosfles waar je warm water in kan bewaren, zodat je onderweg altijd een fles kan maken, zelfs als je in de file staat met je baby.

Verder een slab met lange mouwen voor als ze aan het vaste voedsel gaan. Scheelt een hoop wasgoed.

Een stuk of 12 hydrofiel doeken! Ik gebruikte ze :
1. om in de wieg onder het hoofdje te leggen (om beetjes spuug op te vangen, scheelt nogal wat verschoningsrondes van het bed
2. als spuugdoekjes (zo'n grote doek vangt ook de langere stralen op als je je kind over je schouder legt)
3. Als extra doek op het aankleedkussen zodat je niet zoveel van die aankleedkussenhoezen nodig hebt, je gooit gewoon die hydrofieldoen telkens in de was
4. als zonnescherm voor het raam in de auto, gewoon tussen de deur klemmen en klaar.
5. als zonnescherm / gordijntje over de wandelwagen / maxi cosi
7. om je kindje mee af te drogen (je komt hiermee makkelijker tussen kleine teentjes enzo)
8. om je kindje een beetje los in te wikkelen de eerste weken, ik maakte er een soort bakerdoek van, vond ze lekker, lag ze lekker in een doek en dan onder de dekentjes, werd ze rustig van. (Je moet dan wel zorgen dat ze hem niet over zich heen kunnen trekken anders is het niet veilig)
9. als doek onder het hoofd van je baby als 'ie in de box ligt, om spuug op te vangen.

Hiep hoi voor de hydrofieldoek!

Iris

Terug
Bovenaan