Mutsy 4 rider vs Bugaboo

Hallo allemaal,
Ook wij zijn op kinderwagenjacht geweest. Wij gingen eigenlijk helemaal voor de Mutsy 4 rider, maar in de winkel wordt meteen de Bugaboo (cameleon)  er weer bij gehaald. Wij zien onszelf helemáál niet achter een Bugaboo lopen, net een poppenwagen. Maar het lijkt volgens de verkoper  (en vele reacties op internet)  wel de enige ideale wagen.
Zijn er ook mensen die heel tevreden zijn over de Mutsy 4 rider?? Hierover is nog weinig te lezen op internet.
Groetjes, daantje

MAN die wagens kan je totaal niet met elkaar vergelijken, een poppenwagen vergelijken met een stoere, grovere wagen :p nee das overdreven maar de mutsy kan lekker hoog (wij zijn allebei boven de 185 cm) kan allebei de richtingen op worden gezet en is lekker lomp (wat ik een pluspunt vind!)

Die kun je inderdaad niet met elkaar vergelijken. Ik heb uit pure verveling omdat ik door complicaties thuis zat alle testen en info gelezen die er maar was over de kinderwagens en me tevens meerdere malen laten voorlichten in de winkel. Er zijn zeg maar verschillende klassen in die wagens. De Bugaboo hoort bij de beste qua duurzaamheid, rijcomfort, in elkaar klappen, geen losse adapters nodig hebben enz enz. Ons is uitgelegd dat de Buggaboo, de Stokke,  de One tree Hill, Quinny  Klasse A zijn en de Mutsy's, de Actives ed. klasse B en C. Dit zie je natuurlijk ook terug in de prijs want het scheelt behoorlijk. Wij vinden de Bugaboo ook erg lelijk en veel te laag voor lange mensen. Die hebben we dus niet genomen. De One tree Hill is erg goed. De enige die zowel geschikt is voor het strand, voor het bos als voor de stad. Maargoed die vonden wij te lomp en te groot opklappen. Uiteindelijk hebben wij dus een Quinny Speedi gekocht. Toch een stuk compacter dan de rest van de wagens en geschikt voor stad en bos en aangezien wij veel bos hebben hier wilden we dat. (Quinny Buzz is alleen geschikt voor stad dus vandaar de Speedi). De Quinny is tevens niet heel laag en heeft een in hoogte verstelbare duwstang, heeft geen losse adapters nodig enz enz. Ik vond de Mutsy ook erg stoer en ik viel voornamelijk voor het uiterlijk maar kwalitatief gezien kwam die er gewoon een stuk minder uit. Maargoed het is maar net wat je wil natuurlijk. Wij waren niet op zoek naar een lompe wagen (zoals hierboven als positief wordt ervaren) maar een soepele wagen met veel gemak als het gaat om opbergen, inzet wisselen en opklappen.  Er zijn dus echt wel opties naast de Bugaboo die leuker zijn en handiger voor jullie lengte. Laat je dus vooral niet gekmaken! Onze verkoper wilde ons eerst ook de Bugaboo verkopen maar die wilden we gewoon niet.

Succes met de keuze!
gr.Ing

Hai

Wij hebben de bugaboo cameleon gekocht toen ik zwanger was van de eerst (nu 1,5) Het is echt een zalig ding, mega wendbaar en makkelijk in te klappen.
Met het laag zijn valt het wel mee. De vorige versie (de Frog) is idd erg laag maar de Camelon en de Gekko zijn echt een stuk hoger.
Daarnaast is de verstelbare duwstang ideaal als je zo als wij nog al in lengte verschilt.

Dat hij iets lager is dan de gemiddelde wagen helpt ook in de stabiliteit!

Sterkte met kiezen
Tip ik weet dat ze bij het babypark een soort van testparcours hebben waar je de verschillende wagens kunt uitproberen!

Gonnie

Hoi

hier een dame die als een blok gevallen is voor de charmes van mutsy.....(de 4rider single spoke, met luchtbanden).

Ik vind dat je deze wagen moeilijk met elkaar kan vergelijken. De bugaboo is vooral handig inklapbaar, maar verder zag ik er gezien onze lengte niet veel voordeel in. Ik ben 180 mijn man 2 meter... En ik vond de opbergruimte onderin wat aan de kleine kant.

@ inge:ik vind  niet dat je kan zeggen dat de mutsy tot de mindere klasse behoord.  qua prijs is deze net zo duur als een quinny, en uit diverse test van de consumentenbond doet de mutsy het net zo goed als de quinny.  Uit een veiligheidstest die ik laatst gelezen heb kwam de mutsy zelfs veilig uit de bus als de quinny speedy.

Ik  vind wel dat je hem niet kan vergelijken met een stokke, maar dit is ook een hele andere wagen als alle andere wandelwagen.  Zo ook met een bugaboo. Dat is een hele andere wagen als de meeste.

Maar de keuze van een wangelwagen blijft iets persoonliijks. kijk vooral naar wat je zelf fijn en mooi vind. Probeer veel achter de wagens te lopen en vraag gewoon of je even mag proberen hoe hij in en uit klapt. Hoe je de wandelwagen inzet erop zet, hoe stabiel een maxicosi erop staat enz enz.... Laat je niet verleiden door je smaak maar vooral door het praktische en het comfor voor je baby, daar draait het tenslotte allemaal om!1

Succes!

liefs gridje

Even een stevige correctie van mijn kant. Ik heb dat verhaal van die klasse A, B en C niet zelf bedacht hoor!! Dit is me verteld in de verschillende babywinkels. Het is dus absoluut niet zo dat ik dit zomaar zeg of uit mezelf zeg. Uit jouw reactie lijkt het nu net ofdat het mijn persoonlijke mening is en ik de Mutsy afkeur terwijl dit niet zo is. Dat wil ik toch even kwijt.
De mutsy was wel degelijk goedkoper dan de Quinny en ik vond hem ook mooier (vooral dat stoere klepje op de maxicosi)  maar het verhaal van de verschillende verkopers was duidelijk. Ik denk dat de keuze van de wagen gewoon afhangt van persoonlijke wensen en budget. Opschrijven wat belangrijk is zoals hoogte, opklapbaarheid ed en dan gewoon proefrijden is denk ik het beste. De een zweert bij die wagen en de ander bij een heel ander model. Iedereen zijn eigen keus dus! Maargoed hier wordt advies gevraagd dus ik vertel enkel wat ons is verteld in de winkel en waarop wij onze keuze hebben gebasseerd.

gr.Ing

wij hebben de mutsy 4. en ik kan je vertellen dat hij echt geweldig is. We hebben helaas in het begin wat problemen met de wielen gehad. Maar dat is echt heel netjes en snel opgelost. Ook het schuim op onze stang was kapot en we hebben zo een nieuwe gekregen, terwijl we alleen vroegen om een hoes voor eroverheen. (maar die bestaan blijkbaar niet)
Wij hebben er nu al 1,5 jr heel veel plezier van. de hoogte is prima (bugaboo idd heel laag voor lange mensen=ons) en de bak van de kinderwagen is groot genoeg. ondanks dat hij wel best ruim inklapt zeker nu met de kinderzit erop, zouden wij hem echt niet in willen ruilen. Mijn vriendin heeft nu een nieuwe gekocht (een Buzz) maar ik zou hem niet willen ruilen.
Het is natuurlijk aan jezelf wat je kiest en het jammeren is dat je de kinderwagens niet 1 jaar kunt uitproberen zodat  je echt weet welke het beste bij je past. maar ik zou afgaan op wat er wordt vertelt in je omgeving heb je misschien wel mensen die een kinderwagen hebben. Vraag hen wat ze missen of juist fijn vinden aan hun wagen. Succes met het maken van je keuze ik ben blij dat wij dat al achter de rug hebben ik zou het nu weer niet weten als ik het opnieuw moest doen.

Succes

Wij vinden de musty ook helemaal geweldig we hebben hem nog niet gekocht vind het nog te vroeg ben nu 9 weken. Ik vind het belangrijk dat de wagen goed stevig is wij hebben 2 honden die er ook uit moeten en in het bos moet de wagen toch  makkelijk  kunnen rijden.
Ik ben bang dat de 3 wieler om kiept en mijn lijkt dat hij bij de stoeprand ook niet echt handig is en gaat kiepen
Maar ja ieder zijn keus wij vinden dit gewoon heel belangrijk.

Gr lil

Terug
Bovenaan