Mutsy 4 rider vs Bugaboo

Wij zijn vandaag op pad gegaan voor een kinderwagen. Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en wij roepen al vanaf dag 1 dat we gaan voor de bugaboo. Nu kunnen we gaan wachten tot onze mutsy 4 rider binnen is...
We zijn vandaag in 2 winkels geweest....in de eerste vertelde ze ons al dat als we 500 euro willen betalen voor een merk en een kwalitatief niet betere wagen als een quinny,   mutsy of bolder we dan vooral een bugaboo moesten aanschaffen. Wij dachten allebei dat als een verkoper echt wil verkopen dan was hij voor de bugaboo gegaan want die had hij bij ons zo kwijt gekunnen als hij hem nog meer in de hemel had geprezen.
Na vergelijk en nog in een andere winkel gevraagd te hebben naar hun menig was het voor ons duidelijk...bugaboo is een status symbool geworden zal ook heus wel voordelen hebben maar toch zeker ook nadelen (voor ons dan) wij zijn  beiden vrij lang en mijn vriend ziet eruit alsof hij achter een poppenwagen loopt en de twee voorste wieltjes zijn ook niet echt altijd handig. Wij vonden de mutsy geweldig rijden en geld maakte niet uit maar dat mutsy goedkoper is was voor ons mooi meegenomen.

Succes met een keuze maken!!

We hebben een wagen besteld: een.... Quinny Buzz! Weer iets anders dus. Maar we zijn er erg blij mee. Het gaf de doorslag dat deze toch een heel stuk makkelijker en kleiner inklapt dan een Mutsy, en heerlijk compact is (ideaal bij ons in een kleine hal). Wel een nadeel dat hij niet zo allround als een Mutsy is. In principe moet je niet gaan lopen in bos of op het strand. Maar dat laatste kan de Mutsy ook niet, dus dan moet je toch trekken en dat gaat met de Buzz weer makkelijker.
We zijn erachter gekomen dat het kwalitatief niet heel veel uitmaakt welke wagen je neemt, het moet vooral bij je eigen situatie passen. We hebben wel veel informatie aangehoord, waardoor je de beste keuze kunt maken.
Bedankt voor jullie informatie!
grts, daantje

Dag,

Ook wij hebben een Mutsy (Urban Rider) en zijn hier uitermate tevreden over. Hoewel het niet de meest stadsvriendelijke wagen is vanwege het toch wat stoere en logge uiterlijk ben ik erg blij met deze keuze. Onze zoon is nu 14 maanden en wij hebben hem dus al overal voor gebruikt. In het begin met de Mutsy autostoel (de Maxi-Cosi) en resiwieg en nu met de wandelwageninzet.

Straks komt onze tweede erbij en  we kunnen nu een duobak bijbestellen die past op het onderstel. Fanatastisch toch!

Ik moet er wel bij vermelden dat de Mutsy met name erg goed is voor de wat ruwere oppervlakten. Woon je cht in de stad en gebruik je de wagen allen maar voor in de stad, dan zou ik een andere iets minder lompe wagen kiezen. Maar woon je in/bij het bos, strand of heideveld, of ga je daar veel wandelen, dan is de Mutsy ideaal!

Ik vind trouwens de mutsy niet bepaald goedkoper dan een quinny ofzo ik zie ze rond dezelfde prijsklasse zitten alleen een voordeel van de quinny is dat ze beter leverbaar zijn omdat iedereen hem al heeft of wilt (ik zie overal en wil nooit hetzelfde als iedereen haha) onze mutsy 4 rider single spoke met luchtbanden en leren handvat had 8-10 weken levertijd en de quinny maar maximaal 4.

Ik heb de wagen besteld met 9 weken als het misgaat je hoeft niets te betalen en ze houden hem gewoon, dus wat is nou het risico je kan het maar vast in huis hebben (ook een beetje om de kosten te delen straks)

Terug
Bovenaan