Mutsy Urban Rider - graag jullie mening!

Hallo!

Wij verhuizen binnenkort naar Nederland en zijn nu al vast op zoek naar een kinderwagen. Nu zag ik op marktplaats een Mutsy Urban Rider. Wie heeft deze, en belangrijk: wat vinden jullie ervan?

Is de duwstang in hoogte verstelbaar (hij lijkt altijd zo hoog..)??
Is het een grote reiswieg? Ik had voor mn eerste kind eentje waar hij maar 3 maand in kon..

Andere suggesties zijn ook welkom! Belangrijk is dat het een combi is, met een grote reiswieg.

Alvast bedankt!

groeten Jedi
 
Ben zelf erg tevreden over onze Bugaboo Cameleon, grote bak en fijne buggy. Verstelbare stang, alles is eigenlijk perfect.
Wel prijzig maar een erg stevige wagen en een combi.
 
Hoi,

Ik heb hem al 4 jaar. Inmiddels gebruik ik hem voor onze tweede. Fijne wagen! Ik weet niet of je een groot kindje hebt/verwacht. Mijn kinderen waren beide gemiddeld. Na 6 maanden was de bak te klein. Voordeel is dat het wandelwagendeel helemaal neergeklapt kan worden. Daar zit (hoort)  ook een aparte zonnekap bij. Als je een wagen hebt van   begin 2003 of jonger kun je er ook een speciale duozit op kopen. (had mijn vriendin)  Dan zit de oudste voorop, en ligt de baby achterin. (later tot 2 zitjes te verbouwen) Onze zoon was al te oud daarvoor toen zijn zusje geboren werd, dus wij hebben een staplankje van Mutsy erbij gekocht. Die werkt ook MET de zwenkstand erop.

Tevreden gebruikster dus! Hoop dat je genoeg aan de info hebt.
Succes met beslissen.
Groetjes, Cathy
 
Hoi Jedi,

Ik heb niet de Mutsy, maar ook de Bugaboo Cameleon. Ik had eerlijk gezegd meer van deze kinderwagen verwacht. Ik heb voor deze wagen gekozen, omdat ik hem er erg leuk uit vind zien, hij vier wielen heeft (leek mij stabieler dan 3) en  je de 'buggy' naar je toe kan zetten en van je af. Ook twee  zwenkwielen hoorden bij mijn 'eis'.  De wagenbak is in vergelijking met andere wagens vrij groot heb ik begrepen. Tot 7 maanden paste mijn zoontje erin. Zodra de bak eraf is, vind ik het boodschappenmandje onderop aardig ruim. Hij is makkelijk in te klappen en mee te nemen. Er kan ook een speciaal meerijplankje achter gezet worden, maar dan duwt het niet meer makkelijk.

De kleine wieltjes voor vind ik een nadeel. Ik blijf vaak in gootjes bij stoepranden steken en dan kiepert de wagen toch een beetje. Daarnaast zit er een behoorlijke speling in de duwstang waardoor het lijkt of hij stuk is, maar dit hoort (is mij verteld in de winkel). Je kunt de duwstang namelijk ook naar de andere kant van de wagen doen i.v.m. zon en wind e.d. Of als je kindje in de buggy zit en bijvoorbeeld op een terras ook 'aan tafel zit'. Dan doe je de duwstang makkelijk naar achter en zit hij er ook bij. Maar lopend de stang verplaatsen heb ik 1 keer gedaan. De draaiende kleine wieltjes komen dan achter te staan en dat loopt helemaal niet lekker.
De bijpassende verzorgingstas zou ik niet meer kopen. Zit 1 rits aan de bovenkant waardoor je geen goed overzicht in de tas hebt.

Nu ik het zo nog eens doorlees, eigenlijk niet zo'n positief verhaal over de Bugaboo. Ik had er ook meer van verwacht. Ik heb vergelijkingsmateriaal, want hiervoor had ik een Urban Jungle (duo) en die vond ik heel erg lekker rijden. Was alleen heel erg zwaar, maar ik weet niet hoe de enkele is.

Succes met je keus!
Groetjes,
Marianne
 
Hoi Jedi,

Wij hebben een Mutsy Urban Rider.
Ik heb voor deze wagen gekozen omdat we een hond hebben en daarmee graag naar het bos willen. Ik had dus een wagen nodig met grote stevige wielen met luchtbanden.
De duwstang kan je in hoogte vertellen van stand 1 voor de kleine mens tot stand 4 voor een lang persoon. Ik ben 1,71 en heb hem als ik hakken aan heb op stand 3.
Verder is het makkelijk dat de achteras los kan zodat je bochten kan draaien. Je kan alleen niet 360 graden draaien, dan moet je voor een driewieler met ronddraaiend voorwiel gaan.
De bak is gemiddeld. Mijn dochter was net onder het gemiddelde en  lag er met 6 maanden niet meer in. Niet omdat het niet meer paste, maar omdat ze veel te nieuwsgierig was naar de buitenwereld. Ik had er trouwens een maxi cosy van de Mutsy bij die in drie standen kan, waaronder plat. Daar lag ze veel in, kon ze meer zien.
Ik vind het een prettige wagen gezien onze gezinssamenstelling. Als ik geen hond had gehad, was ik waarschijnlijk toch voor de quinny Buzz of Quinny speedy sx gegaan.

Veel succes met uitzoeken van een wagen.

Groetjes,
Linda (moeder van Mirte, nu 13,5 maanden)
 
Mijn dochter is nu een jaar en ik wil hem eigenlijk weg doen ik heb hem zelf ook al tweedehands gekocht. Nieuw zou ik hem dus nooit kopen ik heb zo'n drie in 1 met autostoeltje,buggie en bak dus als je hem wil overkopen dan mag dat! Alles zit er op en eraan. Maar persoonlijk zou ik hem nooit meer kopen omdat hij mij te groot is voor in de auto en ik kan hem in huis ook niet kwijt omdat ik geen gang heb of een bijkeuken waar ik hem neer kan zetten verder is het een prima kinderwagen maar ik vind hem te groot.
Succes ermee!
Gr esther
 
Hoi, wij vinden hem fantastisch. We hebben hem 4 jaar geleden aangeschaft. (reiswieg, zitje en maxicosi adapters) en wij hebben er al veel plezier van gehad en nu met onze tweede zoon hebben we er weer heel veel plezier van en over 2 maanden gaat hij naar mijn zusje zodat die er weer van kan genieten. Hij is wel groot maar de banden kan je er makkelijk afhalen zodat hij een stuk compacter is voor bijvoorbeeld in de auto. (Dit is in onze  auto overigens niet nodig)  De stang is inderdaad verstelbaar en het zwenkwiel is even wennen (opa's en oma's lijken er nooit   aan te wennen) maar als je gewend bent is het heerlijk.

Succes!

Mariska
 
Ik sluit me helemaal aan bij mijn voorgangster. Vier jaar geleden hebben wij hem aangeschaft en heb er nog geen dag spijt van gehad. Ik rij overal met dit wagentje naar toe en hij past in alle auto's en wij hebben het zelfs gepresteerd dat mijn vriendin en ik samen met twee urban riders in 1 auto gingen. En dan met de reiswieg en met de wandelwagen en dit ging echt perfect. De wielen gaan er zo makkelijk af en dan kun je met gemak nog een flink aantal boodschappen meenemen in de auto. Voor mij geen quinny of ander merk ( nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik ook een kinderwagen uit 1959 heb gebruikt in de eerste 10 weken voor de show, vind ik toch wel heel aandoenlijk zo'n klein mensje in zo'n oude kinderwagen. Maarja deze was en is te duur om zo in de auto mee te nemen op visite of uitgebreid mee te winkelen).

Wens je heel veel succes met de keuze die jullie gaan maken.

Jolanda
 
Terug
Bovenaan