Hi lieve Ouders van Nu community,
Nu met dit druilerige weer, kan muziek écht de sfeer maken. Waar houden jullie van tijdens zo'n regenachtige dag? Zelf zet ik vaak Jazz aan met dit soort weer, theetje erbij en een lekker warm kleedje en niet te vergeten, lekkere warme sloffen.
Muziek maken is niet alleen leuk, het heeft ook een positief effect op de intelligentie en sociale vaardigheden van je kind. Maar er zijn nog veel meer voordelen van musiceren. Ik heb voor jullie wat meer leesvoer en inspiratie opgezocht per leeftijdscategorie/levensfase. Ook heb ik leuke ideeën voor activiteiten uitgezocht. Laten jullie hieronder weten wat jullie ervan vinden, en misschien heb jij ook nog leuke ideeën en inspiratie voor het thema muziek? Deel het hier!
Lees meer over het artikel ''Muziek en de positieve effecten'' : https://www.oudersvannu.nl/kind/waarom-is-muziek-maken-belangrijk-voor-een-kind~0bedba5
Ook heb ik hierbij wat linkjes met informatie en inspiratie voor leuke activiteiten per fase/leeftijdscategorie:
Tijdens de zwangerschap:
Baby:
Whitenoise apparaten:
Peuter & Kleuter:
Schoolkind:
Leuke playlists voor kinderen:
Hoe je de muzikaliteit van je kind kan stimuleren:
Leuke muziekspelers:
Ik kijk uit naar jullie leuke ideeën!
Een fijne en muzikale dag gewenst iedereen!
Nu met dit druilerige weer, kan muziek écht de sfeer maken. Waar houden jullie van tijdens zo'n regenachtige dag? Zelf zet ik vaak Jazz aan met dit soort weer, theetje erbij en een lekker warm kleedje en niet te vergeten, lekkere warme sloffen.
Muziek maken is niet alleen leuk, het heeft ook een positief effect op de intelligentie en sociale vaardigheden van je kind. Maar er zijn nog veel meer voordelen van musiceren. Ik heb voor jullie wat meer leesvoer en inspiratie opgezocht per leeftijdscategorie/levensfase. Ook heb ik leuke ideeën voor activiteiten uitgezocht. Laten jullie hieronder weten wat jullie ervan vinden, en misschien heb jij ook nog leuke ideeën en inspiratie voor het thema muziek? Deel het hier!
Lees meer over het artikel ''Muziek en de positieve effecten'' : https://www.oudersvannu.nl/kind/waarom-is-muziek-maken-belangrijk-voor-een-kind~0bedba5
Ook heb ik hierbij wat linkjes met informatie en inspiratie voor leuke activiteiten per fase/leeftijdscategorie:
Tijdens de zwangerschap:
Muziek tijdens de zwangerschap
Als jij luistert naar muziek en als je zelf muziek maakt, voelt je baby de vibratie en luistert hij mee! Lees meer over muziek tijdens de zwangerschap.
www.oudersvannu.nl
Baby:
Muziek op schoot | Muziekcentrum Harlekijntje
Muziek-op-Schoot is een ouder-kind activiteit. De (groot)ouders zitten met baby, dreumes of peuter in de kring.
harlekijntje.nl
Whitenoise apparaten:
Getest: 5 white noise apparaten. Welke werkt het best?
Een white noise apparaat, werkt het nu wel of niet? En wat is de beste white noise van 2024? Dit is onze top 5 white noise apparaten.
www.oudersvannu.nl
Peuter & Kleuter:
Schoolkind:
Leuke playlists voor kinderen:
Zingen maar! 5x playlists met liedjes om met je kind te luisteren
Welk nummer is bij jou thuis de favoriete meezinger?
www.oudersvannu.nl
Hoe je de muzikaliteit van je kind kan stimuleren:
Muzikaliteit van je kind stimuleren: 6 tips om thuis te proberen
6 tips om de muzikaliteit van je kind te stimuleren Beats in huis Er zit overal muziek in. Niets leuker dan na het eten lekker met de messen tikken op de potten, pannen en verpakkingen. Tip: speel een ritme dat de anderen aan tafel moeten naspelen. Of vul
www.oudersvannu.nl
Leuke muziekspelers:
Schermloos speelplezier: de populairste muziekspelers voor je kind
Je kind naar muziek laten luisteren zonder onnodige schermtijd? Dat kan met een muziek- of audiospeler voor kinderen. Wij tippen zes exemplaren.
www.oudersvannu.nl
Ik kijk uit naar jullie leuke ideeën!
Een fijne en muzikale dag gewenst iedereen!
Laatst bewerkt: