'n achts komt ze nog vaak, hoe is dat bij jullie?

Hoi allemaal,

Onze dochter is nu 5,5 week en komt overdag om de 3 uur, maar s' nachts is ze vaak om de 2 a 2,5 uur al wakker! Geprobeerd iets te rekken door haar fop te geven, maar helpt niet echt en we slapen dus beide dan niet!
Hoe vaak komen ze bij jullie nog en heb je tips??
Ik geef trouwens borstvoeding.

 
Die van ons is vandaag 7 maanden en toen ie zo klein was kwam ie ook zo vaak. Nu nog maar 1x per nacht voor een paar slokken melk en dan slaapt ie gelijk weer. T wordt vanzelf minder!
 
Ik weet niet hoe je het overdag doet?

Baby's hebben een heel ander ritme dan wij. Zij kennen geen dag en nacht en dat moeten ze dus leren. Waarschijnlijk heeft jouw kleintje daar dus ook last van. Je zou het volgende kunnen proberen:

Overdag zorgen dat het ook echt licht is en haar dus ook in een lichte omgeving laten slapen. Na de voeding of wanneer ze echt wakker is even met haar "spelen".

'snachts zorgen dat het donker is en ook zo donker mogelijk laten. Dus als ze komt voor een voeding, zo min mogelijk licht aan en niet al te gezellig doen. Ik praat s'nachts bijna niet. Ik doe alles zo stil en rustig mogelijk. Als ze om de 2 uur komt in de nacht zou ik ook niet elke keer de luier verschonen. Bij de ene voeding wel en dan de voeding erop niet.

Succes!
 
Mijn dochtertje is nu 7,5 week oud. En heeft dit inderdaad ook gehad. En als ze dan had gedronken en ingedommeld was en ik haar in haar eigen bedje legde was het niet goed. Alleen maar bij mama willen liggen / zijn was goed.
Ik heb haar toen in een koeka wikkeldoek (hier zit een soort buidel aan waar je de voetjes in stopt) in bed gelegd en nu komt ze nog maar 1 keer per nacht en soms slaapt ze zelfs wel eens door tot de ochtend!!!

Gewoon eens proberen zou ik zeggen en het advies van Egnie zou ik ook eens uitproberen, ik laat het ook altijd zo donker en stil mogelijk.

Succes!!
 
Terug
Bovenaan