Na 1 jaar niet zwanger.. Afspraak ziekenhuis staat gepland..wat nu??

<p>Hoi dames </p><p>Zoals sommige van jullie weten proberen wij al iets langer als 1 jaar zwanger te worden. Helaas is dit tot op heden nog niet gelukt.</p><p>3 miskramen gehad.</p><p>Nu hebben wij komende week een afspraak in het ziekenhuis.</p><p>Totaal onbekende terrein voor ons. Dus erg onduidelijk wat ze gaan doen.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee, die mij kan vertellen wat ze gaan doen?</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

@dromertje wat vervelend dat jullie kinderwens nog niet in vervulling is gegaan. Zelf ben ik na 9 maanden en een zeer onregelmatige cyclus in januari in ziekenhuis geweest.
Bij mij werd er in eerst in gesprek nagegaan of er "gekke" dingen waren  vragen over erfelijkheid,  hoe vaak wij seks hadden, cyclus etc en werd er een echo gemaakt (let op; vaginaal) om te controleren of je wel twee eileiders hebt en ligging baarmoeder etc. Hier was bij mij in eerste instantie niks te zien.. Uiteindelijk moest ik bloedprikkken en mijn vriend ook een afspraak maken om zijn zaad in te leveren. 
gelukkig ben ik één van de succes verhalen en was ik op moment dat we uitslag kregen van de onderzoeken (geen gekke dingen gevonden) net zwanger! Momenteel is onze dochter bijna 4weken oud.

Veel sterkte en succes met de afspraak! Maak je niet te druk want ik vond deze eerste afspraak helemaal niet eng of zo iets! 

Wij hadden eerst een intake gingen ze dingen vragen over je cyclus en volgens mij ook over de familie en vruchtbaarheid daarna moest ik bloedprikken op geslachtsziekte waar je onvruchtbaar van kunt worden en of je hormonen  aanmaakt om zwanger te worden dat was bij mij allemaal goed en mij  vriend kreeg een zaadonderzoek verder heb ik nog een hcg onderzoek gehad en gaan ze kijken of de eileiders niet verstopt zitten ze spoelen je eileiders door makkelijk gezegt toen  dat allemaal klaar was gingen we het over de behandeling hebben wij zitten nu in ronde 4 van iui 

Wat naar! Ook wij zijn in 2018 na 9 maanden proberen in het ziekenhuis beland.
Ik kreeg een intake en direct een inwendige echo. Hierbij kijken ze of er eitjes groeien en hoe alles eruit ziet. Vervolgens heb ik meteen bloed laten prikken (dan checken ze of je hormonen in balans zijn en of je antistoffen hebt tegen chlamydia). Vervolgens werd ik naar huis gestuurd omdat alles goed was. Mocht ik niet zwanger raken de volgende ronde, dan moest ik bellen als ik ongesteld werd. Ik had namelijk in het verleden chlamydia gehad en de kans is dan aanwezig dat eileiders verstopt of verkleefd zijn. Ik werd helaas ongesteld... gebeld... toen heb ik een HSG gehad. Dit is een doorspoeling van mijn eileiders. Dit deed bij mij heel veel pijn + ze moesten 2 x spuiten voordat het doorliep. Ik had dus waarschijnlijk een verstopping of verkleving. De maand hierna was ik direct zwanger, maar dit werd helaas een miskraam. De maand erop weer zwanger ;). En dat heerlijke ding is nu 14 maanden en rent door de kamer. Nu ben ik net zwanger van nr 2 (in de 3de ronde). Dus ik denk dat het heeft geholpen ;)
Succes!

Super bedankt voor jullie reacties!❤️
Wat fijn dreamer,& Mumslove dat jullie zo snel zwanger zijn geworden! ❤️

@ carolinerkj hopelijk is het voor jullie ook snel raak?

vind het echt spannend! 
heb eerder een onderzoek gehad toen ik een miskraam heb gehad om te kijken of het vruchtje weg was.
hierna hebben ze gelijk alles gechekt en alles was in orde.. ( wie weet is er nu iets veranderd) 
Ben heel erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. 
ben namelijk 3 keer zwanger geweest en 3 keer vroegtijdig mis gegaan helaas. 

geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.

de dokter zij je kan zwanger worden maar het blijft niet zitten dus misschien is er iets met je baarmoederhals niet in orde.. 

@mamasterretje wij zijn al 16 maanden bezig om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. En 3 miskramen verder. Dus vorige maand afspraak gemaakt bij de huisarts en nu deze week naar het ziekenhuis naar onze eerste afspraak..

jemig dat hebben jullie er ook lang over gedaan.. maar gelukkig is het toch gelukt na 32 maanden en 14 maanden.. hopelijk lukt het snel bij jullie voor de 3de kleine ?

hebben jullie nooit een afspraak gemaakt in het ziekenhuis? 

Hoi Dromerige,
Hier ook iemand met meerdere miskramen (4). Ik ben voor de eerste miskraam doorverwezen naar de gynaecoloog. Bij een inwendige echo zagen ze dat ik pcos heb. Daarna dus 4 keer zwanger geworden. Na de 3e miskraam hebben we ons laten onderzoeken op chromosoomafwijkingen (beiden, bloedprikken) en ik zelf nog op stollingsproblemen of teveel eiwitten in het bloed (ook bloedprikken). Daar kwam niets uit. Ik heb zelf overgewicht dus ben ook verder gegaan met afvallen en inmiddels alweer voor de 5e keer zwanger. Van de gynaecoloog heb ik dit keer progesteron gekregen om deze zwangerschap te ondersteunen. Ben nu 9+1. Verder dan ooit :) na de miskramen elke keer echo's gehad om te kijken of het schoon was en daarop zag alles er elke keer gewoon goed uit. 

Terug
Bovenaan