Na 1 jaar proberen nog steeds niet zwanger

<p>Hoi allemaal! </p><p>Een jaar geleden alweer heb ik samen met mijn (inmiddels getrouwd) man besloten dat we graag een kindje zouden willen. Ik heb mijn spiraal laten verwijderen en we hadden zoiets van we zien wel wanneer het komt. </p><p>Inmiddels zijn er al 12 maanden voorbij gegaan met ook elke maand weer een flinke teleurstelling.. het is nog steeds niet gelukt.</p><p>We hebben nu een verwijzing gekregen voor een afspraak in het ziekenhuis.</p><p>Zijn er vrouwen die ervaring hiermee hebben of in hetzelfde schuitje zitten? Ik zou het heel fijn vinden om erover te kunnen schrijven! </p><p> </p><p>Groetjes! </p><p> </p>

Ha Hadjim,
een hele tijd terug heb ik besloten om hier niet meer mee te schrijven, maar zo af en toe lees ik toch nog mee. Ik reageer nu toch omdat ik (helaas) in hetzelfde schuitje zit als jou.
Wij zitten inmiddels in ronde 14 en ik ben het flink zat aan het worden. Volgende week vrijdag (de 30e) heb ik een afspraak in het ziekenhuis staan. Dit wel na zeer veel aandringen bij de huisarts.
Ik ben ontzettend benieuwd wat ik kan verwachten van m’n eerste bezoek. Ben ontzettend bang weer weggestuurd te worden met de boodschap ‘ga het nog maar eventjes proberen’.
mijn nod is deze maand ook op de 29e, ondesnks dat ik weet dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn hoop ik nu natuurlijk vurig dat heel m’n bezoek aan het ziekenhuis toch niet nodig zal zijn. Ik merk helaas dat al mijn hoop daarop gevestigd is momenteel.
Al met al denk ik dus dat ik me goed kan voorstellen hoe je, je voelt momenteel. Ik hoop voor jou en ieder ander die al zo’n tijd - of misschien nog wel langer - bezig is dat het allemaal snel mag gaan lukken! 
Wanneer staat jullie afspraak gepland?
Liefs

Hallo dames,
Wijzelf zijn nog geen jaar bezig (het gaat wel die kant op) Eind vorig jaar zijn wij getrouwd en ook meteen met de gedachten als we zwanger worden dan is het welkom al gaan we er niet direct op letten. Ruim van te voren al gestopt met de pil nu zeker 3 jaar. Mijn cyclus is zeeer regelmatig en ik herken mijn eisprong dus ik wist voorheen welke dagen we moesten ontwijken. Omdat ik mijn cyclus zo goed ken en omdat ik al lang van de pil af ben hadden wij gedacht dat het wel snel zou kunnen gaan. Toen wij dus doelgerichter gingen klussen en het ook toen tot nu toe niet gelukt is sloeg de onzekerheid en teleurstelling iedere maand weer opnieuw toe. Wij zitten inmiddels in ronde 8 dat we bewust er mee bezig zijn maar ronde 10 of 11 als we die eerste " op goed geluk" maanden meetellen.
Ik begrijp jullie heel goed en ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid of nog beter een positieve test mogen hebben! Ik probeer maar iedere keer te bedenken dat het iedere maand maar 20% kans is, en het dus niet zo hoeft te zijn dat er iets mis is met een van ons.
Veel succes de komende tijd. 

Helaas ook voor mij een herkenbaar verhaal... In juli 2017 gestopt met de prikpil (de laatste liep toen af), vanaf nov/dec dat jaar weer een cyclus maar helaas nog niet echt zwanger geweest. 
Heb het idee dat mijn cyclus pas vanaf januari dit jaar weer helemaal oké is. En heb dan ook sindsdien 2x een positieve test gehad (dik) maar toch vlak erna ongesteld geworden (waarschijnlijk vroege miskraam). 
Ik schrijf zelf graag mee in het 'voor wie na een half jaar nog niet zwanger is' topic. Fijn om je ervaringen en buien van je af te kunnen schrijven... :) 
Hoop dat je wat meer gerust wordt na het ziekenhuis bezoek! 

Hoi meiden, ook wij zijn ruim een jaar bezig (wel voor een 2e, 1e was raak in ronde 5) nu flink balen daar we er geen haast bij hadden. Daar de eerste toch ook ‘snel’ raak was. 
Na ronde 12 mochten we naar het ziekenhuis, na de intake bleek ik zwanger. Helaas werd deze zwangerschap een miskraam na 6 wkn. Hierdoor mogen we helaas niet blijven bij de afd. fertiliteit. Lichaam heeft tenslotte laten zien het een soort van te kunnen. Balen dus... hierdoor weer super veel druk op het onderwerp en stiekem toch stress en onzekerheid. Ik doe zo mn best om t los te laten maar helaas lukt dat niet. Zit nu in ronde 1 na de miskraam. Cyclus lijkt nog in de war. Dus dat maakt t helaal vervelend, had een mooie cyclus van 28 dagen. 
Ik wens jullie heel veel succes met de intake in t ziekenhuis. Hoop voor jullie dat het veel moois brengt. 
liefs Roos

Hoi Reps, bedankt voor je bericht!
Pff 14 maanden alweer wat vervelend he!
Ik probeer ook niet zoveel met nod bezig te zijn maar elke maand kan ik het toch niet laten!! 
Wij hebben op 10 sept de afspraak staan bij het ziekenhuis. Onze huisarts heeft ons gelukkig meteen doorverwezen. Ik ben ook erg benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren.. 

Hoi Farru, bedankt voor je bericht! 
Ik heb inderdaad ook een zeer regelmatige menstuatie en volgens de ovulatietest ook een eisprong. Balen dat het dan toch niet lukt elke maand!! 

Hoi Bo-Belle, bedankt voor je bericht.
Ow wat erg!! Lijkt me zo erg om dan eindelijk een posi test in handen te hebben en dan vervolgens toch ongesteld worden! Vreselijk! Hoop dat het toch weer snel raak is! 

Hoi Roos,
Ook een miskraam, wat erg! Pff dat lijkt me zo heftig, blijschap en in de wolken en dan word je er zo weer uitgerukt! 
Wel een geruststelling dat je lichaam het wel “kan”. Ik wist niet dat je dan niet meer mag blijven op de afdeling! Balen zeg nu is het dus weer afwachten! 

Die onzekerheid is ook zo erg! Ik begin een beetje het vertrouwen in mijn eigen lichaam te verliezen.. Ik hoop natuurlijk dat er niks mis is bij beide maar aan de andere kant is er voor een probleem wel vaak een oplossing.. Ik ben bang dat ze ook tegen ons zeggen probeer het nog maar een tijdje.. En er niet zoveel mee bezig zijn is gewoon geen optie.
Overal worden mensen zwanger en krijgen ze kindjes , ik gun het ze van harte maar wil dit ook zo graag :(.. 

Hoi Reps, bedankt voor je bericht!
Pff 14 maanden alweer wat vervelend he!
Ik probeer ook niet zoveel met nod bezig te zijn maar elke maand kan ik het toch niet laten!! 
Wij hebben op 10 sept de afspraak staan bij het ziekenhuis. Onze huisarts heeft ons gelukkig meteen doorverwezen. Ik ben ook erg benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren.. 

Hoi Farru, bedankt voor je bericht! 
Ik heb inderdaad ook een zeer regelmatige menstuatie en volgens de ovulatietest ook een eisprong. Balen dat het dan toch niet lukt elke maand!! 

Hoi Bo-Belle, bedankt voor je bericht.
Ow wat erg!! Lijkt me zo erg om dan eindelijk een posi test in handen te hebben en dan vervolgens toch ongesteld worden! Vreselijk! Hoop dat het toch weer snel raak is! 

Hoi Roos,
Ook een miskraam, wat erg! Pff dat lijkt me zo heftig, blijschap en in de wolken en dan word je er zo weer uitgerukt! 
Wel een geruststelling dat je lichaam het wel “kan”. Ik wist niet dat je dan niet meer mag blijven op de afdeling! Balen zeg nu is het dus weer afwachten! 

Die onzekerheid is ook zo erg! Ik begin een beetje het vertrouwen in mijn eigen lichaam te verliezen.. Ik hoop natuurlijk dat er niks mis is bij beide maar aan de andere kant is er voor een probleem wel vaak een oplossing.. Ik ben bang dat ze ook tegen ons zeggen probeer het nog maar een tijdje.. En er niet zoveel mee bezig zijn is gewoon geen optie.
Overal worden mensen zwanger en krijgen ze kindjes , ik gun het ze van harte maar wil dit ook zo graag :(.. 

Hi Hadjim, ik herken me in jouw verhaal. Vorig jaar juli getrouwd en meteen daarna geprobeerd zwanger te raken. Helaas is dat nog niet gelukt. Ik had nooit gedacht in ronde 13 te belanden..
Ik ben wel al geweest naar de huisarts, omdat ik hele hevige menstruaties heb en bang was dat ik endometriose had. Ik heb wel een kleine verkleving helaas, maar ze zeggen dat het geen belemmering hoeft te zijn. 

Ik hoop zo erg dat het nog lukt zonder eventuele behandeling. Na 12 teleurstellingen wil ik ook een positieve test! Hopelijk is bij jullie alles goed en heb je snel een positieve test

Terug
Bovenaan