Na 13 maanden nog steeds niet zwanger...

Er zijn veel soortgelijke onderwerpen, maar alles zit zo 'vol' dat ik opnieuw start.
Vorig jaar juli ben ik met de pil gestopt om zwanger te raken van de tweede. Bij de derde poging was het raak!! Kon niet geloven dat het zo snel was gelukt. Helaas was die vreugde van korte duur, want in de 7e week ging het mis...
De maand erna hebben we het direct weer geprobeerd en daar zijn we nu nog steeds mee bezig. Vind het zo frustrerend en soms oneerlijk dat het niet wil lukken!
Om me heen wordt de één na de ander zwanger en lijkt het allemaal probleemloos te gaan.
Mijn vriend is heel nuchter, het komt wel, zegt hij. Ja vast wel, maar wanneer???
Wie zit er in hetzelfde schuitje?

Marielle

Hoi Marielle,

Tegenwoordig is 1 à 1,5 jaar normaal, pas daarna kun je een bezoekje aan de huisarts brengen.

Ik heb eigenlijk min of meer hetzelfde als jou, alleen toch anders.

Ook in juli gestopt met de pil, in november 1e miskraam bij 6,5 wk. Na 1e menstruatie er weer voor gegaan en toen in mei 2e miskraam bij 7 wk. Toen 1 menstruatie afgewacht en toen meteen zwanger! Een en ander is in mijn eigen topics te lezen. Voor mij nu dus erg spannende tijd en ben morgen 8 wk zwanger. Dus nu ook een jaar bezig geweest.. en nu hopen dat het hier nu goed gaat.

Elke keer duurde het bij ons gemiddelt 6 mnd voordat ik aantelde. Eerste instantie dacht ik dat dit lag aan mijn onregelmatige cyclus. Maar na de laatste miskraam heb ik eens voor de gein van die ovulatietesten gebruikt om eens te zien wanneer ik mijn eisprong had. Bij mijn cyclus van gemiddelt 26 dgn dacht ik al snel aan dag 12/13 dat ik mijn eisprong had, maar met de test bleek dit dus pas dag 16 te zijn. Dus een dag waarop je dat niet verwacht. Dus die dag natuurlijk, zonder dat manlief het wist (anders zo onromatisch ;-p) aan het werk gegaan en ja hoor, het was meteen raak!!

Ik zou zeggen, bestel die ovulatie dipsticks en ga aan de slag! Tik maar eens in bij Google.

Wens je veel succes en houd moed!

Liefs

Kretzer

Hallo

Bedankt voor je reactie.
Wat fijn dat het zo snel weer gelukt is na de tweede miskraam (heftig hoor, 2 miskramen!). Hoop voor je dat het deze keer goed gaat!!! Heb je nog geen echo gehad?
Je zou inderdaad denken dat je eisprong rond de 12/13 dagen is bij een cyclus van 26 dagen. Ze zeggen toch dat je 2 weken na de eisprong ongesteld wordt. Maar bij jou is dat dus niet zo??

Overwoog al om ovulatietesten aan te gaan schaffen. Dan kun je in elk geval met zekerheid je eisprong vast stellen. Wacht deze maand nog even af, heb namelijk net mijn eisprong gehad (als het goed is...). Mocht het weer niet gelukt zijn, dan ga ik ze direct bestellen.

Liefs Mariëlle

Hé hallo,

Na nu bijna een jaar aan het klussen geweest te zijn begint de paniek te komen. Wij proberen zwanger te worden van de tweede en ik heb afgelopen april een vroege mk gehad. In de 7de week ging het mis, maar ik hoefde van de huisarts niet naar het ziekenhuis. Ik dacht dat je dat  na een mk altijd moest. Blijkbaar niet. Van de eerste bevallen d.m.v. een keizersnee en nu maak ik mij zorgen dat er iets niet goed is.  
 Bij de eerste was het namelijk gelijk raak en nu zijn we volgende maand al een jaar op weg. Ook mijn vriend zegt dan maak je niet druk, maar het is wel frustrerend.
Eigenlijk ben ik wel opgelucht om te horen dat ik niet alleen in dit schuitje zit en het voelt goed om je verhaal en twijfels te delen met anderen. Overal waar ik kijk zie ik zwangere vrouwen en ik wil zoooo graag ook weer daar bij horen. Als er iemand tips of trucs heeft dan hoor ik dat graag.

Dikke kus en bedankt!!!

Hallo Mira

Frustrerend he?! Vooral dat je om je heen al die zwangere vrouwen ziet... Maar daarentegen probeer ik ook wel te bedenken dat er zoveel vrouwen zijn bij wie het niet direct lukt, of zelfs helemaal niet (ook al lijkt het soms dat je de enige bent...).

Ik kan je niet echt tips of trucs geven. Bij ons lukt het ook niet...
Gebruik jij al ovulatie   testen? Een vriendin van me wees me er ook weer op. Ik ga ze aanschaffen hoor!

Ik ben na mijn miskraam ook niet in het ziekenhuis geweest. De verloskundige vond dat helemaal niet nodig. Uit mijn verhaal (over de miskraam) bleek dat het helemaal goed was verlopen, aldus de verloskundige. Het zal wel...

Succes ermee! Hopen dat we beiden snel 'raak schieten' (en al die andere mensen die het proberen)!!

Liefs Mariëlle

Hoi Mariëlle,

Inderdaad frustrerend, maar je hebt gelijk. Er zijn inderdaad vrouwen bij wie het na jaren nog niet gelukt is. Wat dat betreft kan ik van geluk spreken dat ik mijn dochtertje heb mogen krijgen.Ik hoop alleen dat zij nog een broertje of zusje mag krijgen!!!

Ik heb inderdaad vorige week ovulatie testen besteld. Ik hoorde er zoveel over dat ik het daarmee ook maar eens ga proberen. Ik heb ze via internet op sensitest.nl besteld. Een stuk goedkoper als in de winkel. Ik had ze de volgende dag al in huis. Ik moet alleen nog wachten met testen, want mijn cyclus is erg lang. Dus ik moet wachten tot dag 21 ofzo.
Nou ja, ik heb de tijd....

Heb jij ze inmiddels al besteld? Ik ben echt benieuwd of we er hiermee wat wijzer worden.

Misschien kunnen we dan binnenkort kletsen over onze zwangerschapskwaaltjes!!! Ik hoop het!!!
Succes met testen in ieder geval.

Liefs Mira.

Hoi Mira

Ja ik heb de testen in huis. Werd afgelopen weekend weer ongesteld dus heb ze direct besteld. Ook op internet (bij L10) en heel snel in huis. In de winkel zijn ze echt duur!!
Heb een set van 10 plus 2 zwangerschapstesten. Nu maar hopen dat ik die ook nodig zal hebben...
Mijn cyclus is niet zo lang, ongeveer 29 dagen dus ga beginnen op dag 12 denk ik.

Ik heb ook al een kindje, een zoon van bijna 2! Daar prijs ik me erg gelukkig mee! Maar zou ook dolgraag een broertje of zusje voor hem willen (en natuurlijk nog een zoon of dochter voor mezelf).

Succes!!

Liefs Mariëlle

Hoi Mariëlle,

Ik zat net even te rekenen en volgens mij beginnen we rond de zelfde dag te testen, grappig toch?!!! Ik moet volgens berekening aankomende donderdag of vrijdag beginnen met testen, jij ook zoiets toch? Dan zijn we er ook op dezelfde tijd achter of het heeft gewerkt, toch? Misschien is het wel het lot, hihi! Als het dan ook een leuk lot is....met een leuk positief zwangerschapstestje als  einde ofzo. Hou me op de hoogte!!!

Mijn dochtertje is 2 en een half jaar oud. Echt een schatje, maar dat vind iedere moeder van haar eigen kindje denk ik. Ik wilde graag wachten met een tweede kindje zodat mijn dochtertje 2  jaar was voordat de tweede dan geboren zou worden. En omdat het bij haar gelijk raak was hebben we gewacht  tot zij 20 maanden was voordat ik met de pil stopte. Inmiddels zijn we een jaar verder....Maar goed,  je kan ook niet alles plannen, zo zie je maar weer.

Ik heb wel besloten om als het deze maand (met behulp van de testen) nog niet gelukt is een bezoekje te plegen aan de huisarts. Mijn vriend zegt dat het te vroeg is omdat ik toch die miskraam heb gehad en dus toch ook wel zwanger ben geweest, maar ik denk dat het voor mijn eigen gevoel beter is.Misschien zegt hij ook wel dat het te vroeg is, maar dat zien we dan wel weer.  

Hoe lang ben jij nu al bezig en ben jij al bij de huisarts geweest of wacht je nog liever even? Ik vind het ook allemaal wel lastig wat je nu het beste kan doen en zo. De een zegt dit en de ander zegt weer iets anders. Ik denk persoonlijk dat je je eigen gevoel het beste kan volgen.

Zo, toch nog een heel verhaal zo zeg!!! Was ik niet echt van plan hoor! Ik  zal maar stoppen dan ga ik lekker slapen. Welterusten.

Liefs Mira.  

Terug
Bovenaan