Na 2,5 week og steeds geel zien, is dit normaal?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn zoontje is op 21 november geboren, na een zwangerschap van 38 weken, met een geplande keizersnee.
Hij is nu bijna 3 weken oud.

Hij heeft de eerste week erg geel gezien. Het is nu we minder, maar hij ziet nog steeds duidelijk geel. Los vanz'n huidje is ook zijn oogwit en lipjes wat geel. Hij heeft vanaf het begin veel geslapen, maar dit lijkt de laatse dagen alleen maar meer te worden. Ik moet 'm wakker maken na 4 uur voor een voeding en dan drinkt hij met moeite één borst, terwijl hij eerst zonder moeite twee borsten dronk. Valt meteen weer in slaap en krijg 'm niet meer wakker.

Hij poept en plast goed en groeit ook goed. Dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken.Maar ik maak me toch een beetje zorgen, maar wil ook niet zeuren omdat m'n kind zo 'zoet' is.

Help, maak ik me zorgen om niets, of zal ik toch morgen de huisarts bellen? Wat vinden jullie?

Liefs,
Doornroosje

Als je kindje in het begin zo geel zag is daar toch iets aan gedaan, onder de lamp ofzo? Heb je geen advies meegekregen. Het ligt ook wel aan de huidskleur van je kindje, maar ik zou de huisarts bellen.

Hoi hoi,

Mijn beide dochters hebben ook geel gezien. Mijn oudste meer dan de jongste. Geef je bv het schijnt dat ze dan wat langer geel blijven zien.
Op zich hoef je je er geen zorgen over te maken als ze goed blijft drinken, goede plasluiers heeft en niet duf wordt. Maar als je je zorgen maakt kan je natuurlijk altijd de huisarts bellen die kan je doorverwijzen voor wat bloedprikken daar kunnen ze het bilibrune gehalte in meten en of dat acceptabel is. Bij mijn oudste kwam ik op het eerste cb bezoek en toen was ze nog steeds geel en toen moest ik via de huisarts daarop laten prikken. Daaruit bleek dat ze dat nog steeds had maar acceptabel was en ik goed op het drinken, plassen en dufheid moest letten. Nou een week of 6 was het verdwenen. Was toen ook inmiddels gestopt met bv. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor maar voor je eigen gemoedsrust kan je het altijd laten checken.
het prikken ging bij mijn dochter heel makkelijk. In het ziekenhuis werd dat gedaan. Baby's doen ze hier niet op een prikpoli, en ik had ervoor gezorgd dat ze net had gegeten dus voldaan was en speentje erin lekker knuffelen. het werd via haar hieltje gedaan net als het hielprikje zeg maar.

Nou hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Hoi Doornroosje,

Nog gefeliciteerd met je kindje, geniet er maar lekker van!

Bij een klein kind nooit gokken en altijd naar de ha gaan!
Je kunt echt beter een keer te veel gaan, dan 1x te weinig!
Niet twijfelen, jij kent je kind het beste..

Succes Gr MJ

Hoi,

Mijn dochter is ook lamg geel geweesst. Zij is uiteidenlijk nog met een spoedkeizersnede geboren en ze zeggen dat kingeren die een "trauma"hebben langer geel zijn. Ze bedoelen met trauma, hup buik open en eruit. Mijn dochter is heel vaak getest en per dag loopt het bili (nogwat) opn wat ze mogen hebben. Wat bij mij hielp was haar in daglicht voor het raam leggen op een kleed. Vooral als de zon schijnt en veel laten drinken dan spoelt alles schoon en dan wordt het minder. Het begint vaak met dat de ogen minder geel worden.

Maar als je teijfelt ff bellen in het ziekenhuis doen ze het via een voorhoofd meting.

Succes

quote: Doornroosje_1 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-12-2008 19:34:54'));

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is op 21 november geboren, na een zwangerschap van 38 weken, met een geplande keizersnee.
Hij is nu bijna 3 weken oud.

Hij heeft de eerste week erg geel gezien. Het is nu we minder, maar hij ziet nog steeds duidelijk geel. Los vanz'n huidje is ook zijn oogwit en lipjes wat geel. Hij heeft vanaf het begin veel geslapen, maar dit lijkt de laatse dagen alleen maar meer te worden. Ik moet 'm wakker maken na 4 uur voor een voeding en dan drinkt hij met moeite één borst, terwijl hij eerst zonder moeite twee borsten dronk. Valt meteen weer in slaap en krijg 'm niet meer wakker.

Hij poept en plast goed en groeit ook goed. Dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken.Maar ik maak me toch een beetje zorgen, maar wil ook niet zeuren omdat m'n kind zo 'zoet' is.

Help, maak ik me zorgen om niets, of zal ik toch morgen de huisarts bellen? Wat vinden jullie?

Liefs,
Doornroosje

Als ik it lees gaan bij mij allemaal alarmbellen rinkelen. Geelzien in combi met veel slapen is echt niet goed!!! 'Zoet' is op deze leeftijd niet goed hoor!
Om de 4 uur drinken is veel te weinig, als kindjes geelzien moet je ze echt elke 2 uur aanleggen. Let ook heel goed op je aanlegtechniek, want als je kindje niet goed hapt krijgt hij niet genoeg binnen.

Blijf 2 borsten aanbieden, verschoon na de eerste borst, laat boeren en biedt dan de 2e borst aan. Tijdens het drinken zachtjes de voetjes masseren om hem wakker te houden.

En ook echt even bij de huisarts langs!!!

Bedankt voor jullie reacties!

Heb toch maar even de huisarts gebeld en kan vanmiddag langskomen.

Liefs,
Doornroosje

Wat zei de huisarts?? Alles goed hoop ik.
Onze Navara zag ook heel er geel in de eerste week. Ze was zoveel afgevallen dat ze bijna naar het ziekenhuis moest. Het gele trok na de eerste week weer weg, maar haar oogwit bleef wel 3 weken geel. Volgens de kraamverzorgster is dat altijd het laatste wat weer een normale kleur krijgt.
Ook kreeg Navara tijdens haar gele periode gewoon voeding op verzoek. Ongeveer 6 a 7 keer per dag, dus wel 3 uur tussen de voedingen.

xxx

mama van Navara
(09-10-08)

Terug
Bovenaan