Na 2,5 week og steeds geel zien, is dit normaal?

Hoi,

Ik was ook benieuwd hoe het was gegaan, goed hoop ik?!?

Gr MJ

Ik ben gisteren naar de huisarts gewees, die me do orstuurde naar het ziekenhuis om de bilirubine te meten. De assistent kinderarts vond het allemaal wel meevallen. Wel vond ze dat hij slecht groeide (en ik dacht dat hij juist heel goed groeide) Toch laten prikken. Na ruim twee uur wachten bleek dat ze op het lab dus niet de bilrubine hadden gecheckt... maar (per ongeluk)  iets anders. Het bleek dat íe te weinig zuurstof in z'n bloedhad wat kon wijzenophet RS virus. Hierop is hij dan ook meteen getest,en gelukkig bleek dit niet zo te zijn. Met spoed is toen nogmaals zijn bilrubine gecheckt en dit bleek inderdaad wel verhoogd te zijn maar niet zorgwekkend.
Moet wel volgende week nogmaals naar de kinderarts om 'm nogmaals te checken qua gewicht  e.d.

Ik maak me geen zorgen meer, ook niet over z'n gewicht. Hij is vandaag ook een stuk wakkerder en drinkt ook weer beter. Alhoewel hij nog steeds erg geel ziet. Maar dit kan inderdaad komen door de borstvoeding en keizersnede. Ach, het geeft 'm ook wel een mooi kleurtje, ha  ha!

Bedankt voor al jullie reacties.  

Liefs,
Doornroosje

hallo doornroosje 1

Ik wil je zeker niet bang maken maar is het hb ook gecheckt?
Zowel ik als mijn zoontje 15 weken hebben namelijk congenitale sferocytose.
Dit is een afwijking in de rode bloedlichaampjes die worden dan namelijk te snel afgebroken waardoor je geel kunt zien en gele ogen kunt hebben, en erg veel slaapt.
Mijn zoontje ziet zelf niet geel meer alleen de eerste dagen naar de bevalling, maar zijn hb was maar 7.3 i.p.v. 14 bij een pasgeboren baby. Ik zelf daarin tegen was als baby wel erg lang geel en had ook gele ogen sliep veel en dronk slecht. Nogmaals dit is niet om je bang te maken maar bij mijn zoontje duurde het ook lang totdat de diagnose was vastgesteld ondanks dat ik het zelf ook heb. Wil je meer weten dan hoor ik het wel.

groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij is zijn hb niet gecheckt in het ziekenhuis. Het gaat trouwens al een stuk beter met hem. Hij is nog wel een beetje geel (met vlagen) maar al een stuk minder dan vorige week. Hij drinkt goed en is flink aangekomen. Hij is ook steeds meer wakker. Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen meer. Moet morgen nog een keer voor nacontrole naar het ziekenhuis, zal eens vragen hoe het zit met hb.

Groetjes,
Doornroosje

Terug
Bovenaan