Na 3 jaar nog niet zwanger.

Hoi lieve allemaal.
Ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt. Ik en mijn man zijn nu al 3 jaar bezig om zwanger te raken, maar dat is helaas nog steeds niet gelukt. Ik slikte de pil voor deze 3 jaar al een een tijdje heel slecht en had toen al het gevoel dat zwanger worden bij mij niet vanzelf zou gaan. Na een jaar zijn we naar de huisarts geweest en doorgestuurd naar de gyn. Daar heb ik moeten bloedprikken en mijn man zijn zaad laten testen en alles was goed dus dan wordt je naar huis gestuurt met ga het nog maar een half jaar proberen. Ook had ik aangegeven dat mijn moeder een Verhoogd prolactine gehalte had en daardoor ook moeite had met zwanger worden. Maar de gyn wilde me daar niet op laten testen omdat ik normale cycles heb dus de kans minimaal is dat ik dat ook heb. Ook heb ik al een hsg onderzoek gehad en daar kwam ook niks geks uit. Ik wordt er helemaal gek van had liever gewild dat er wel iets uit de testen kwam want dan weet je waar je aan toe bent en wat ze kunnen doen. Ik moet nu ook nog eens overstappen naar een ander ziekenhuis wegens verhuizing dus dan begin je daar weer van voor af aan met eerst een gesprekje. Ik hoop dat ze me zo snel mogelijk aan de hormonen kunnen zetten voor iui behandeling. Want ondertussen heeft iedereen die ik maar kan bedenken in die 3 jaar opeens een kind of is zwanger en dat is zo pijnlijk om elke keer te zien, terwijl iedereen het ook nog is verwacht had dat wij als eerste kindjes zouden krijgen. En nu als kers op de verschrikkelijke taart kom ik er net ook nog achter dat ik van de stress een super grote kale plek op me hoofd heb.
Ik heb echt de hoop al opgegeven en huil elke dag wel een paar keer van frustratie.
 
Wat vreselijk voor jullie. Ik zou gewoon op Mn strepen gaan staan als k jou was. Laat je niet afschepen in het ziekenhuis. Als jij dat wil dan moeten ze dat doen lijkt mij. Ook ik ben nu een dik jaar gestopt met de pil nov 2016, ook hier niks. Zelfs geen ongesteldheid. Als er volgende maand nog niks is wil ik dus ook dat ze me goed gaan checken. Maar dan ook echt op alles. Vorige x afgescheept met een bloedtest. Maar ik wil nu ook weten waar ik aan toe ben. Blijf positief en blijf erop hameren in het ziekenhuis!!! Sterkte xx
 
Als je naar een jaar nog niet ongesteld ben zou ik zeker aan de bel trekken. Bij een Verhoogd prolactine gehalte wordt je namelijk ook niet ongesteld. Dat teste ze gewoon heel simpel door bloed te prikken. Dus zal ik als ik jullie was ook snel doen. Jullie ook heel veel sterkte. X
Ben vandaag ook nog is op kraambezoek geweest van me neefje dus je kan me vandaag echt opdwijlen. 
 
hallo nvdu ,
ik wat een verschrikkelijk lange tijd zeg ..
zelf ben ik al bijna 2 jaar bezig zo'n goede 23 ronde's
ik heb met mijn vriend eigelijk nooit voorbehouds middelen gebruikt maar ik was toen zo naïef dat ik dagt als hij niet in me spuit word ik tog ook niet zwanger. als je dat erbij rekent ben ik al bijna 4 jaar bezig . maar dat doen we maar niet haha . dokter heeft mij inderdaad ook weggestuurd voor een half jaar . maar inderdaad moet je egt even op je strepen gaan staan . hoe oud ben je als k vragen mag ? 
 
Verhoogd prolactine gehalte is een hormoon die wordt afgegeven door je hypofyse normaal gesproken geeft hij dit af als je borstvoeding geeft en zorgt ervoor dat je ook niet zwanger kan raken. 
Ik ben nog maar 23 mijn man 25. Maar kinderwens is al zo lang zo erg aanwezig dat we besloten hadden toen we eigen huisje hadden 3 jaar geleden im daar ook gelijk voor te gaan. 
 
Als jij aangeeft in je nieuwe ziekenhuis dat je al 3 jaar probeert zwanger te raken zonder resultaat,  dan zouden ze toch wel meteen verder met je moeten gaan voor iui. 
Wij zijn zo'n 2 jaar terug voor het eerst via huisarts in het ziekenhuis gekomen.  Alle testen waren goed. Heb kijkoperatie gehad voor de baarmoeder en eierstokken,  ook daar was alles goed. Maar toch zijn we vrij snel daarna begonnen met het traject van iui. Wij waren voordat we naar de huisarts gingen ongeveer 2-3 jaar zelf aan het proberen,  zonder resultaat dus. 
Ik ben nu dus na een kleine 2 jaar van ziekenhuistraject (wat ik best zwaar vond) zwanger na ivf. Wij hadden de hoop al bijna opgegeven dat het nog zou lukken maar het kan dus echt! Dus houd hoop en moed en blijf achter jezelf staan. En laat je niet zomaar naar huis sturen,  met probeer het nog maar zelf.
 Succes! 
 
 
Terug
Bovenaan