Na 3 maanden niet zwanger, maar toch nog even uitstellen

<p>Beste allemaal,</p><p>Na 3 maanden met de pil te zijn gestopt ben ik niet zwanger geraakt. Nu hebben we vorige maand besloten in de zomer te gaan trouwen ? en we denken er aan het nog even uit te stellen tot daarna. Nu ik merk dat ik na 3 maanden niet zwanger ben realiseer ik me dat het dus best even kan duren, terwijl we eigenlijk al vrij laat zijn met het begin, vooral voor mijn vriend. Als ik na september/oktober opnieuw minimaal 3/4 maanden moet ontpillen kan het dus allemaal nog best even duren, zeker als ik onverhoopt een miskraam krijg. Wat zouden jullie doen? We overwegen de tel/terugtrekmethode maar te doen en als het dan toch gebeurt dan is het maar zo. Wat vinden jullie en hebben jullie andere anticonceptie tips? Of zou je gewoon weer de pil gebruiken?  </p><p>Ook vraag ik mij even af of jullie stoppen met drinken (ik drink overigens vrijwel nooit, alleen op feestjes en uiteten e.d.) en beginnen met het zwangerschapsdieet terwijl je zwanger probeert te worden? Of doen jullie dit pas nadat je weet dat je zwanger bent?  </p><p>Bedankt voor jullie tips en ervaringen!  </p>

Ik ben 2 jaar geleden in januari gestopt en wij trouwde in Juni dat jaar. Wij hebben het veilig gedaan tot de bruiloft met condoom zodat ik kon ontpillen. Ik had niet heel lang aan de pil gezeten omdat we al een zoontje hadden gekregen het jaar ervoor. Ik was kort naar de bruiloft in september zwanger. Helemaal gelukkig en door het dolle maar ons meisje bleek niet levensvatbaar. Van haar moeten bevallen en in de medische molen gekomen waarom zei zo ziek was. Toen we uitslagen hadden en wij dus geen dragers waren was ik 1 maand later zwanger van dit prachtige wondertje die ik binnen nu en 2 weken op de wereld mag zetten. Al bij al heeft dus het stoppen met de pil tot nu 2 jaar gekost voor een gezond kindje. Weetje als je iets niet kunt sturen is het de natuur. Ik wilde alleen niet zwanger trouwen omdat ik bang was dat mijn jurk niet meer dicht ging hihi

Condoom kan een prima optie zijn. Of ovulatie testen doen als je denkt dat je vruchtbaar kan zijn en dan dus juist geen seks hebben. 

qua drinken en eten, ik had voor mezelf besloten dat ik niet ging drinken in de periode dat ik mogelijk zwanger kon zijn en het nog niet wist. Qua eten ben ik pas rekening gaan houden toen ik het wist. Ik ben toen wij er voor gingen heel snel zwanger geraakt. Ik denk dat als je weleeens wat drinkt op een feestje dit niet een probleem is, als je het nog niet weet. Ze zeggen dat je baby er de eerste weken nog niets van meekrijgt omdat de placenta er dan nog niet is. Maar daar moet je zelf een keuze in maken waar je je prettig bij voelt. Zeker als het langer duurt is het misschien lastig om al heel erg rekening ergens mee te houden terwijl dit nog niet echt nodig is. En helpt dat ook niet in er ontspannen mee omgaan.

Ik zou idd condooms gebruiken. Ik heb 2 kindjes en na de bevallingen wilde ik eerst 2x ongesteld worden voordat ik weer aan de pil ging, omdat ik het fijn vond te weten dat mijn lichaam het ritme weer opgepakt had.
Tot die tijd altijd condooms gebruikt. Het is niet altijd ideaal , maar wel veilig en zo kon ik ontzwangeren en jij ontpillen ;)

Als je sporadisch een keertje wat drinkt hoef je er denk ik niet iets voor te laten, maar als je dat fijner vindt drink je evt na de ovulatie niet meer. En eten kan echt geen kwaad hoor. Rauwe dingen raden ze gewoon af 'voor t geval dat' want t heeft net wat meer risico dat het verkeerde bacterien bevat. Althans zo heb ik het begrepen. Dus daar zou ik me pas druk om maken als het zover is. Wel moet je foliumzuur slikken als je het risico loopt op zwanger worden, maar dat deed je vast al. Je weet nooit hoe lang het gaat duren helaas. Dus volg je gevoel zou ik zeggen!

Hoi!

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Ik ga van de zomer ook trouwen (juni). Wij hoopten daarvoor al een kindje te hebben, maar dat is helaas niet gelukt. Ik ben oktober 2018 gestopt met de pil. Januari vorig jaar zijn wij gaan proberen om zwanger te worden. Ik ben in de zomer van 2019 twee keer zwanger geraakt maar beiden keren ging dit mis. De eerste keer dat ik zwanger raakte, zou ik begin maart uitgerekend zijn. Als deze zwangerschap doorgezet had, hadden we onze bruiloft verplaatst. Na mijn tweede miskraam (augustus) tot en met december hebben wij bewust niet geprobeerd om zwanger te worden omdat ik niet hoogzwanger wilde zijn als we trouwen (vanwege het niet meer passen van een jurk, ik ben nl al zwaar én vanwege het feit dat zo'n bruiloft toch wel een lange en intensieve dag is en je weet niet hoe je je voelt tegen die tijd). 

Vanaf deze maand hebben we besloten weer te proberen. Daar hebben we vooraf goed over nagedacht, maar ik vind het zelf nog te lang duren om te wachten tot na de bruiloft. Dit ook omdat ik lange en zeer onregelmatige cyclussen heb, met uitschieters naar 3 maanden. Ik heb dus al minder kansen ten opzichte van iemand met een normale en regelmatige cyclus. Als ik nu zwanger zou raken, zou ik net over de helft zijn als we gaan trouwen. Dat durf ik wel aan. Ik heb wel al een jurk uitgezocht, maar deze kan altijd één tot twee maten groter gemaakt worden. En is mijn buik écht te groot? Dan verzinnen we wel wat anders. Zonde van de jurk dan, maar dan geven we misschien wel een andere keer nog een groot feest mét jurk :) Dat ik dan niet kan drinken op mijn eigen bruiloft? Ja dat vind ik jammer, maar we krijgen er dan iets veel mooiers voor terug :) Ik ben iemand die zich altijd op alles wilt voorbereiden en als iets anders gaat dan gepland vind ik dat lastig, maar we hebben nou eenmaal de wens voor een kindje dus dat gaat het weleens niet zoals gepland. Alles wat ik hierboven schrijf dat is puur hoe ik er zelf over denk hoor. Dat is voor ieder heel persoonlijk natuurlijk :)

In de periode dat we niet hebben geprobeerd om zwanger te raken, heb ik geen anticonceptie gebruikt. Ik hou mijn cyclus bij in een app (flo) en ondanks dat ik een zeer onregelmatige cyclus heb kan ik mijn eisprong soms wel aan voelen komen. En als ik het niet zeker wist deed ik gewoon een ovulatietest. En als ik wel zwanger zou raken dan was dat inderdaad maar zo. Dan hadden we ook wel weer een oplossing gevonden!

Verder drink ik ook bijna nooit, idd alleen met een feestje. Maar tijdens het zwanger proberen te worden ben ik er nooit bewust mee gestopt, pas nadat ik wist dat ik zwanger was. De twee keer dat ik zwanger raakte wist ik dat gelijk omdat ik mijn ovulatie had gevonden. Nu deze cyclus drink ik helemaal niet, maar dat is meer omdat ik er ook gewoon geen behoefte aan heb.

Terug
Bovenaan