Hoi ik las je vraag,
Helaas geld de vergoeding van 3 pogingen voor 3 keer per doorgaande zwangerschap. Dit betekent dat je in totaal drie pogingen vergoed krijgt. En als je dan zwanger raakt en een kindje krijgt en je wilt dan na een tijdje nog een 2e kindje dan krijg je dan weer opnieuw 3 pogingen vergoed. Ook als je zwangerschap na 12 weken mis gaat dan krijg je weer opnieuw 3 pogingen vergoed (want na 12 weken spreekt men van een doorgaande zwangerschap), als de zwangerschap eerder mis gaat dan telt dit wel als een poging en dan ga je gewoon verder met de volgende vergoede poging. Als je na 3 pogingen nog niet zwanger bent dan houd het met de vergoede pogingen helaas op en zul je zelf moeten betalen. Pas op met overstappen naar een andere verzekering, als die nieuwe verzekering er achter komt dat je al bij een andere verzekering 3 pogingen hebt gehad dan kan dit als verzekeringsfraude worden gezien. Vaak moet je trouwens ook een vragenlijst invullen als je overstapt van verzekering en daar zul je dan misschien ook al moeten invullen dat je al 3 ivf pogingen hebt gehad. Ik weet wel dat er bij een bepaalde verzekeringsmaatschappij geen 3 maar 5 pogingen worden vergoed in het meest optimale pakket, misschien is het nog wel een optie om daar heen over te stappen zodat je nog 2 pogingen vergoed krijgt. Ik weet helaas niet meer welke verzekering dit is, misschien dat iemand anders dat hier weet. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen en ik hoop dat je toch snel een wonder in je armen mag sluiten.
Groetjes van Margreet (mama van Iris via ICSI)