Na 5 maanden te zijn gestopt met de pil, nog steeds geen menstruatie en ook niet zwanger

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, op dit moment voel ik de behoefte om ff lekker wat te tikken op de computer. In november vorig jaar ben ik gestopt met de pil, ik ben toen gewoon ongesteld geworden in mijn stopweek, maar sindsdien niet meer. Ik ben nu 5 maanden gestopt en mijn menstruatie komt maar niet op gang, erg frustrerend. Ben al naar de huisarts geweest en ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken, dit werd getest op FSH en prolactine, deze waardes waren normaal, dus mocht ik weer verder wachten, als ik na 6 maanden nog niet ongesteld zou zijn dan mocht ik weer terug komen. Nu blijkt een vriendin van mij zwanger te zijn en dan wordt ik toch weer ff met de neus op de feiten gedrukt, er gebeurd tot op heden niks bij mij en dan ga je soms de raarste dingen denken. Ik moest dit ff kwijt en misschien zijn er hier mensen die ook erg lang op hun eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil moesten wachten.

 
Nadat ik gestopt was met de pil ben ik bijna 16 maanden niet ongesteld geweest, toch na lang twijfelen maar naar de gynocoloog gegaan ( hou niet zo van ziekenhuizen). Daar kreeg ik tabletten om de menstruatie op te wekken en dat lukte. Toen weer 6 maanden helemaal niets, dus weer naar de gynocoloog en die deed een inwendige echo (GEEN PRETJE). Die maand bleek er een rijp eitje te zitten en ik werd keurig 15 dagen later ongesteld. Toen weer 3 maanden niets maar toen bleek ik inmiddels 8 weken in verwachting. Dus eind goed al goed. Maak je niet teveel zorgen zou ik zeggen. Maar laat het wel uitzoeken.

Groetjes Chislaine (van het zwangerzijn forum)
 
Ik kan niet helemaal met je meepraten, maar snap je gevoel wel een beetje.

In dec vorig jaar ben ik gestopt met de pil, had in de stopweek netjes m'n ongesteldheid. Toen heeft het 7 weken geduurd, maar mijn eerste "eigen" ongesteldheid heb ik toen gehad. Nu ben ik alweer 8 weken verder en ben nu nog steeds niet ongesteld. En heb alleen maar negatieve testen gehad.

Het is een nare onzekerheid.

Ik wens je veel succes.


Groetjes Ellen
 
hoi hoi,

Bekend verhaal. Ik ben vorig jaar ook gestopt met de pil en werd pas na 150 dagen ongie (zoals we dat hier noemen), toen na 116 dagen en nu net na 71 dus dat is maar 3x in een jaar.

Weet inmiddels dat, dat dus normaal is en dat het tot anderhalf jaar kan duren voordat alles weer normaal op gang is.

Ik ga nu voorzichtig beginnen met onderzoeken en wacht het verder maar rustig af.
De tussen poses worden steeds korter dus dat ziet er goed uit. Het nadeel is dat je natuurlijk maar drie kansen hebt in een jaar om zwanger te worden. En misschien is er wel geen eisprong. Dat maakt je wel onzeker. En als die cyclus eenmaal op gang is kan er nog van alles aan de hand zijn waardoor je niet zwanger worden kunt.

Al met al lastig
Maar ik blijf optimistisch.

Ik hoop dat er voor jou wat sneller regelmaat in komt.

Je kan nl. ook niet op de nod lijst.

Heb je lang de pil gebruikt?


Groetjes Mariska
 
quote: mariska 1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-04-2005 23:05:52'));



Heb je lang de pil gebruikt?


Groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Ik heb 10 jaar de pil geslikt en wat je zegt je wordt er onzeker van, zal alles wel weer op gang komen, komt mijn lichaam weer in een goed ritme, soms spoken de ergste dingen door je hoofd en nu een aantal vriendinnen van mijn zwanger zijne n vertellen, ja, ik ben een keer ongesteld geworden en toen was het raak, of gelijk of binnen drie maanden ga je er af en toe wat meer overnadenken. Ik hoop dat ik eerdaags gewoon een keer ongesteld wordt dan weet ik dat er nog wel wat gebeurd in mijn lichaam!!

 
Hoi Wennepen,

wat vervelend voor je dat het nog steeds niet is gelukt...

Zijn er andere redenen dat je menstruatie kan uitblijven?
Je zou kunnen denken aan  plotseling veel  gewichtsverlies, leeftijd (vroegtijdige overgang) of buikklachten (een vriendin van mij bleek na 6 maanden 'ongesteldloos' een abces te hebben dat alles tegenhield).

Ik hoop dat de Rode Duiveltjes je snel (vanzelf) een bezoekje brengen, maar misschien is het beste dat je kunt doen idd even een afspraak maken met de huisarts.

Heel veel succes en houd ons op de hoogte!

liefs Lily
 
Ik heb trouwens ook jaren de (prik)pil gebruikt en ik ben in 2003 gestopt omdat ik al die troep uit mn lichaam wilde.

Het duurde bij mij bijna een jaar voordat mijn menstruatie op gang kwam en na 1,5 jaar werd ik pas regelmatig...
 

Oh jee, dat klinkt allemaal niet erg veelbelovend!

Ik kan helemaal met je meepraten, ik ben eind dec gestopt met de pil en tot op heden ook nog geen ongesteldheid te bekennen, ik baal er vreselijk van want ik had natuurlijk gehoopt snel zwanger te zijn, maar helaas.

Ik ben nu 3 maanden verder, en durf niet meer naar de ha, omdat ik dan als advies krijg te wachten, ja wat heb je daar nu aan?

Ik hoop voor ons beiden dat we maan snel ongesteld worden, laat maar komen, ik zal echt heel blij zijn ( dat ik dat nou nog eens zou zeggen over een menstruatie!! )

xxx
 
Terug
Bovenaan