Na 6 uren slapen heel vaak wakker

Ach jeetje, wat rot.Hmm je hebt al veel geprobeerd zie ik!

Je schrijft; na 17.00u niet meer slapen.Hoe lang is hij dan ongeveer wakker voor hij naar bed gaat? Rek je naar de avondbedtijd toe?
Ik weet dat bijvoorbeeld sommige kindjes moeheid opstapelen door een te lange wakkertijd einde van de dag waardoor ze eerst heel diep slapen en na middernacht vaak rommelig.
Heb je ook wel eens geprobeerd om hem einde van de middag nog wel een dutje (van ong. max 45 min.) te laten doen en dan de avondbedtijd wat op te schuiven? Rond 19.00/19.30u? ?
Met 6 maanden al direct twee slaapjes kán heel snel zijn. ☺️

@Wonderan. Dat is een goeie! Als hij echt moe is doet hij nog een derde dutje hoor. Gisteren nacht haalde ik hem om half 1 uit zijn bedje, bij ons gelegd, heel even gemiept nog en toen sliep hij. Zelfs uitgeslapen tot kwart over 8! Tussendoor keek ik even en had hij ontdekt hoe hij op zijn buik kan slapen. ? Wie weet!! Is dit het! Van een slaapcoach las ik dat dutjes na 5 uur voor een verstoorde nacht zorgen. Dan is hij 2 uren wakker , zoiets.

Ah ja, er zijn verschillende slaapcoaches met allemaal eigen opvattingen. Sommige zeggen juist; biedt dat laatste korte dutje aan vóór 18.00u als ze nog zo jong zijn ☺️

Ah zou heel mooi zijn als dit het is!! Een buikslaper ?

Hallootjes! Wel leuk om dit nog te vermelden: kindjelief heeft door hoe hij op zijn buik kan slapen! Dus dat was het probleem, haha. Nu is hij wel pas ziek geweest maar het slapen gaat een stuk beter. En hij ligt heerlijk op zijn buik. Bij ons op de kamer uiteraard, vind het anders doodeng.

Terug
Bovenaan