Na-apen?

A

Anoniem

Guest

Hoi allemaal,
Vraagje;
Het is misschien stom maar ik zit er toch mee:
Een van mijn beste vriendinnen is zwanger. Echt superleuk voor haar, eerste ronde meteen raak enzo.
Ik dacht ook al een tijdje aan kinderen maar niet heel concreet ofzo.
Maar toen zij me vertelde over haar zwangerschap en ik haar nu zo zie met haar dikke buik en rode wangetjes van geluk krijg ik ook ontzettend de kriebels. Zo erg dat ik het niet meer los kan laten. Overal zie ik dikke buiken en kleine kindjes.
Nu hebben mijn vriend en ik besloten er in september voor te gaan....Brrr...spannend! Hoop echt dat het snel lukt.
Maarrrr...ik ben nu bang dat mijn omgeving denkt dat ik mijn goede vriendin na-aap. Zo van: Die is zwanger en nu wil zij ook opeens...
Mijn vriend zegt steeds: Kinderen aap je niet na. Dat wil je of dat wil je niet. Je gaat niet zomaar voor een baby'tje.
Maar toch blijft het steeds in mijn hoofd zitten....
Zouden ze me stom vinden?
Wat denken jullie?
Groetjes, Billie

Daar moet je je niet druk over maken, het is jullie beslissing en jullie leven. Als het bij mij bingo zou zijn, ben ik ook tegelijk met een collega/vriendin. Dat is toch alleen maar leuk? Het is wel logisch dat het meer bij je gaat kriebelen als je een zwangerschap van zo dichtbij meemaakt, en hoe vaker je op kraamvisite gaat, des te sterker wordt het gevoel. Dat heet in mijn ogen broeds, en niet na-apen!

Heel veel geluk en succes alvast voor september
ps begin met foliumzuur!

Groetjes Saskia (ronde 1)

Hé Billie,

Niets gek aan...!!!!

Voor hetzelfde geldt waren jullie een jaartje geleden al gestopt met de pil en wil het maar niet vlotten.....

Dat weet toch niemand...

Nee hoor meid, trek je er niets van aan en ga ervoor....

En inderdaad begin alvast met Foliumzuur...

Héél véél succes.

Liefs
Jeannette 34 jaar nod 07 juni ronde 1.

Bedankt voor jullie reacties meiden. Neemt de twijfel toch weer een beetje weg.
En inderdaad...zoveel vrouwen zijn tegelijk zwanger. Zoiets valt toch niet te plannen.
We gaan er in september gewoon voor! Enne..bedankt voor de tip van het foliumzuur. Ik begin er maar snel aan!

Jullie veel succes he?! Dat er maar snel hele mooie kindjes mogen komen!

Liefs, Billie

Waarom denk je dat al die zwangere vrouwen je opvallen?

Omdat je ermee bezig bent en het in je belevingswereld zit.

Ik heb nog nooit zoveel zwangere vrouwen gezien als tijdens mijn eigen zwangerschap. Daarnaast was het ook een koude kerst :p

Babietjes krijgen is niet hip of trendy (tenminste, dat hoort het niet
te zijn) en om zo'n beslissing af te laten hangen van een vriendin
waarvan je niet weet of ze over 5,10,15 of 20 jaar nog in je leven is
(en je kindje uiteraard wel) is onzin.

Gewoon er lekker voor gaan en zie het zo: Je hebt voor hem/haar alvast een speelgenootje in eigen leeftijdscategorie.

Niets is leuker dan samen zwanger te zijn of gewoon over kindjes te praten. Mijn vriendin is nu 7 maanden zwanger, maar 7 maanden geleden had ze erg gehoopt dat we misschien wel eens samen zwanger zouden zijn. Samen leuke dingen doen, kleertjes kopen en gewoon even dromen over de toekomstige kindjes.

Naapen doe je dus niet, zoals je vriend al doorgaf, dus ga er gewoon voor, maar onthoud wel dat het misschien niet zo snel bij jou kan gaan als bij je vriendin. Mijnvriendin was snel zwanger, maareh ikke???nou nog niet he. Ik wens je veel succes, en geniet van de voorkriebels

veel liefs Natascha

Hoi,

Op het moment dat vrienden ons vertelden dat ze een kindje zouden krijgen wisten wij net 2 dagen dat ik zwanger was....dus een paar weken later konden wij daarheen om te vertellen dat wij ook een kindje zouden krijgen.
En zij vonden het niet raar (zelfs erg leuk) en anderen ook niet hoor. Ze waren  alleen maar blij voor ons en juist leuk dat ik een vriendin had om het mee te delen!

Wij zouden nog een maand of 4 samen opgaan tot haar bevalling. Helaas werden dat maar 2 maanden, haar kindje werd vroeger gehaald. Maar nu ging het dus naast de zw.schap ook al over kindjes . Ik was al helemaal met kindjes bezig doordat hun zoon er al was en zij kon nog helemaal genieten van mijn buik die zo giga groot werd, dat ze zich bijna niet voor kon stellen dat ze zelf ooit zwanger was.
De jongens schelen uiteindelijk precies 4 maand en als we nu samen zijn beginnen ze een beetje te spelen (onze zoon is bijna 1).

Inmiddels ben ik net zwanger van de 2e (jippie!!!) en zij lopen daar al helemaal over te hinten. Als ik op de msn zeg om half 11 dat ik moe ben, grapt zij erachter aan dat je dat krijgt de eerste 3 maand.
En persoonlijk zou ik het erg leuk vinden als zij straks ook weer zwanger blijkt te zijn (maar ik denk dat het bij hun nog wel even duurt).

Nou, een heel verhaal geworden nog, maar je dus niet druk maken over na-apen etc. Jullie hebben een kinderwens en dat moet je er gewoon voor gaan!!!!

Groetjes,
Marije

Hoi allemaal,

Jullie hebben gelijk hoor! Wanneer je er aan toe bent, ben je eraan toe.
Maar het verschil is dat de meesten van jullie tegelijk met iemand zwanger werden terwijl jullie het niet van elkaar wisten.
Maar mijn vriendin is dus nu zwanger en wij gaan het nu pas proberen. Ik hou toch een beetje het gevoel alsof ik haar wil nadoen. Vooral ook omdat we nooit aan de buitenwereld hebben laten weten dat we ook wel kinderen zouden willen op korte termijn en het dus als donderslag bij heldere hemel zal komen. Daarom ben ik bang dat mensen zullen denken; Hee, eerst haar vriendin zwanger en nu zij ook ineens!
Dat is natuurlijk niet zo, ik verheug me gewoon enorm op zo'n klein hummeltje. Het lijkt me zo ontzettend mooi iets van mij en mijn vriend samen te hebben. En het lijkt me supergezellig met zijn drietjes!
Dus ik moet waarschijnlijk net zo piekeren en gewoon mijn gevoel volgen!
Ik heb er nu al zin in maar helaas...ik moet nog even wachten tot september voor ik echt mag klussen! Tot die tijd.....FOLIUMZUUR! haha

Liefs,Billie

Terug
Bovenaan