Na bevallen nog steeds craving

Hallo,

Precies een week geleden is ons zoontje geboren, via een keizersnee.

In de zwangerschap is mijn craving grote tomaten. In schijfjes en soms met peper en zout of gewoon zo. Heerlijk!

Maar deze craving heb ik nog steeds. Wanneer de kraamhulp vroeg kan ik nog wat voor je doen of wat wil je als ontbijt of lunch? Een schaaltje met 2 grote tomaten graag. Ze zei er niks over. Wel vond ze het een bijzondere craving en had ze er nooit eerder over gehoord maar wel lekker gezond zei ze!

Mijn familie lacht mij wel uit en mijn man begrijpt het ook niet haha.

Ik had wel verwacht dat het weet over zou zijn na de bevalling. Zijn er meer vrouwen die heel lang de craving heeft gehad of misschien zelfs nog steeds?

Ik heb altijd sterk de indruk dat cravings worden veroorzaakt door tekorten. Vroeger had men cravings voor augurken. Deze bevatten foliumzuur. Wat zwangere vrouwen tegenwoordig al vanaf het begin of eerder extra slikken. Dus geen cravings voor augurken meer.
Een collega van me die regelmatig aan de lijn deed, had opeens cravings voor friet en milkshake.
Zelf at ik dagelijks aardbeien en een magnum, ook in de winter.

Bij mij was het weg na de bevalling dacht ik.

Ik vermoed dat het te maken heeft met een tekort aan een bepaalde voedingsstof. Misschien interessant om te googlen welk voedingstoffen een tomaat je biedt.
Heb je ook extra behoefte aan andere rode groenten en fruitsoorten? Of aan ketchup of tomatensaus?

Ik heb altijd sterk de indruk dat cravings worden veroorzaakt door tekorten. Vroeger had men cravings voor augurken. Deze bevatten foliumzuur. Wat zwangere vrouwen tegenwoordig al vanaf het begin of eerder extra slikken. Dus geen cravings voor augurken meer.
Een collega van me die regelmatig aan de lijn deed, had opeens cravings voor friet en milkshake.
Zelf at ik dagelijks aardbeien en een magnum, ook in de winter.

Bij mij was het weg na de bevalling dacht ik.

Ik vermoed dat het te maken heeft met een tekort aan een bepaalde voedingsstof. Misschien interessant om te googlen welk voedingstoffen een tomaat je biedt.
Heb je ook extra behoefte aan andere rode groenten en fruitsoorten? Of aan ketchup of tomatensaus?

Ik heb het opgezocht. Waarschijnlijk heb je dan ijzertekort. Ga er achteraan. Bedankt voor je bericht

Je bent nog maar net bevallen. Ontzwangeren duurt maanden tot zelfs wel een jaar. Ik lees niets geks. Ijzertekort veroorzaakt bij mij geen craving naar tomaat of ander ijzerrijke voeding. Ik was vooral moe.

Terug
Bovenaan