na controle naar het ziekenhuis voor onderzoeken

A

Anoniem

Guest
Ik moest gister voor een normale controle naar de vk en zij dat ik weer veel last van krampen had en eigenlijk de baby niet zoveel meer voelde.Nadat ze mijn bloeddruk gemeten had en die eigenlijk best wel hoog was en ik bij mijn eerdere zwangerschap zwangershaps vergifteging heb gehad moest ik voor de zekerheid maar naar het ziekenhuis.Ik ben 3 weken geleden ook al in het ziekenuis geweest omdat ik wat klachten had en dat was gelukkig niks.Dus ik ging er heen en dacht zo wel weer buiten t staan.Eerst heb ik aan ctg gelegen en dat was op zich wel goed de hart slagwas zo af en toe iets te hoog maar was niks ernstig.Ze hadden ook bloed en urine afgenomen om te onderzoeken.Bloedonderzoek was goed maar in de urine hadden ze eiwitten en nog een bacterieen gevonden en omdat ze het goed wilde onderzoeken hebben ze met een catheter urine afgenomen(was erg onprettig en pijnlijk).En na een uur wachten was de uitslag er en was gelukkig alleen blaasontsteking.Maar heb wel weer ruim 6 uur zitten stressen en kreeg wel te horen zodra ik meer last kreeg van die krampen en hoofdpijn dat ik gelijk moest bellen want sta nu onder extra controle.

35wk en 1 dag zwanger

Hoi Jannie,

Jeetje, wat een gedoe zeg! Heb je nu medicijnen voor de blaasontsteking? Ik had begrepen dat je na een blaasontsteking ook die streptocokke (ofzoiets) bij je kan hebben. Hebben ze daar ook nog naar gekeken?
Een vriendin van mij had dat ook na die blaasontsteking. Hoeveel keer heb je nu controles dan? En nog wel bij de vk?

Succes!

Gr. Susanne 32,2 wk

ja lekker   he dan dan ben je op het einde en dan krijg je alsnog allemaal van die vage klachten!! hou het maar goed in de gaten neem aan dat je nu bij het ziekenhuis blijft onder controle?

veel liefs cora

Ja heb medicijnen voor de blaasontsteking gekregen heb er nu ook erg veel last van.Ik heb de gewone controle bij de vk en 1 keer in de week ctg in het ziekenhuis.Nu doen ze dit omdat ik natuurlijk al een voor geschiedenis heb en zodra ze denken dat het niet goed gaat word ik opgenomen.Ik ben al een tijdje bezig zo en elke keer ga ikme beroerder voelen dus ben het nu echt zat.

Daar ben je maar mooi klaar mee dan, getsie!
Kan me goed voorstellen dat je het gedoe zat bent hoor!
Had ik na 3x bloedprikken al, dus!

Sterkte nog eventjes!

't weet wat hè die bloeddruk, ik moest vandaag voor ctg., bloed en urine. Mijn onderdruk was te hoog. Alles was goed en in het ziekenhuis was mijn bloeddruk weer gezakt, maar omdat ik dit al vaker heb gehad, moet ik zondag weer terug voor een ctg en m'n bloeddruk....... Net of je bloeddruk daar van zakt, maar ja, het is goed als ze het in de gaten houden.

Succes ermee! Jij bent er al weer langer mee bezig. Ik ben nu 36 wkn. dus echt aan het eind, hoe ver ben jij?

Francien

Ben er eigenlijk al mee bezig toen ik 32 weken zwanger was.Ben nu 35wk en 3 dagen zwanger en moet nu elke week dus ja is niet echt leuk meer zo.En juist omdat je er zo tegenop zie elke keer die rit naar het ziekenhuis het afwachten tot je te horen krijg of alles goed is ga je je zorgen mken en dat is ook niet echt lekker.Dus op het moment zit ik er echt effe helemaal doorheen.

Hoi,

Hoe istie nu met jou?
Ik herken dat helemaal. Zo af en toe heb ik het gevoel dat mijn bloeddruk spontaan stijgt van de spanning omdat hij gemeten moet worden. En die zieknhuisbezoekjes kosten heel veel energie. Vooral het ernaar toe gaan. Ik moest gisteren weer, omdat bij mij donderdag mijn onderdruk te hoog was. Ik woon gelukkig vlak bij het ziekenhuis, dat was bij eerdere zwangerschappen niet zo..... Was mijn onderdruk gisteren weer een eind gezakt naar het 'normale' niveau voor mij. (vandaar dat ik zaterdag nogal duizelig was!) Wat ik bij de controles in het ziekenhuis wel lekker vind, is het liggen aan de ctg. de hartslag van de baby is rustgevend vind ik.  
Eigenlijk zit ik nu alweer in spanning voor woensdag, want dan moet ik weer naar de vk. Ik weet dat je het niet moet doen, maar ja, probeer maar eens niet in spanning te zitten.
Ýk probeer maar rustig aan te doen, steeds even te gaan liggen als ik wat gedaan heb, verder weet ik het ook niet, er lopen er hier ook nog 5 rond, die ook hun aandacht opeisen. Alhoewel ze nu wel heel lief zijn, de oudste 2 (11 en 9) helpen op hun manier ook goed mee, dat is wel leuk om te zien. Maar ja de jongste van 21 mnd. vraagt wat extra aandacht, vooral als ik even ga liggen op de bank. Maar ik hoop wel dat ik het zo vol houd en niet naar het ziekenhuis hoef.
Francien (36wkn. 3 dgn)

Terug
Bovenaan