Na curretage en miskraam weer zwanger...

Hoi meiden

Ook ik heb inmiddels een curretage en een miskraam achter de rug (dec '05 en maart '06). Maar het lijkt er nu toch wel weer serieus op dat ik zwanger ben... Net getest, een lichte streep, maar een streep!
Kan er niet echt blij mee zijn, het is meer een begin van een volgende fase. Ik moet nu twee keer in de week mijn bloed laten prikken en zo willen ze in de gaten houden of ik wel genoeg hormoon aanmaak. Dan moet ik vanaf de 7e week tot en met de 16 week dagelijks een antistollingsmiddel injecteren omdat er een afwijkende stollingsfactor bij me  is geconstateerd. Allemaal best spannend dus.....  Maar stiekum laat ik ook mijn fantasie een beetje op de vrije loop, want wat zou het leuk zijn als het nu goed gaat.... Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen!

Groetjes
VB

Hoi VB,

Ik wil je even zeggen dat ik aan je denk en voor je duim dat het deze keer allemaal goed mag gaan!!
Ik heb zelf ook 2 miskramen achter de rug, waarbij een keer curretage....
Mei 2005 en december 2005.....
En nu ben ik 16 weken zwanger!!! Maar ik begrijp je gevoelens precies! Ik heb er nog steeds af en toe wel moeite mee om me "gewoon te laten gaan" als je begrijpt wat ik bedoel..... Er is zoveel gebeurd dat je het gewoon niet durft te geloven.....
En ieder bezoekje aan gyn is ook weer even spannend... Maar ik wil alleen maar even zeggen, dat ik ook geloofde in 3x is scheepsrecht, en het heeft gewerkt!!!
Dus, toi, toi, ik denk aan je!
Groetjes Yvette

Hoi VB!

SORRY,SORRY, vergeet je helemaal te feliciteren, het allerbelangrijkste!!
Van harte meid, en probeer er alvast een beetje van te genieten, op bepaalde momenten, dat je je gewoon even laat gaan..... ( even fantaseren vast, hoe het allemaal gaat worden...!!!)
Heel veel succes de komende weken!!
Groetjes Yvette

Hoi VB.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Ik heb even een vraagje: Heb jij je laten onderzoeken toen het voor de 2e keer mis ging. Ik vind dat iedereen er vrij normaal over doet, maar ik vind het niet normaal eigenlijk.
Ik ben nu 6 weken zwanger, maar het lijkt erop dat het weer mis gaat.

Ik kan me goed voorstellen dat je onzeker bent.
Liefs Kaly

Hoi Kaly,

Ik liep al in het ziekenhuis toen ik mijn tweede miskraam kreeg. We kwamen in het ziekenhuis omdat het zwanger worden niet echt wilde vlotten, maar na het eerste bezoek aan het ziekenhuis werd ik spontaan zwanger. Toen dat misliep, zijn we wat onderzoeken gaan doen. Maar daarna werd ik weer zwanger maar dat ging dus weer mis. Feitelijk hebben we niet zo heel veel laten onderzoeken, ik werd vanaf dat moment dus twee keer zwanger!

Wat er in de tussentijd is gedaan is zaadonderzoek en bloedonderzoek. Na de tweede miskraam hebben ze een chromosomen onderzoek en stollingsonderzoek bij mijn partner en mij verrricht. Chromosomen waren goed, maar er werd bij mij wel een afwijkende stollingsfactor vastgesteld. Dat betekent dat mijn bloed wat dik is en dat ik als ik zwanger ben een antistollingsmiddel moet gaan gebruiken.

Deze onderzoeken werden dus gedaan omdat we toch al in het ziekenhuis liepen. Als je dat niet loopt, zou je misschien je huisarts om advies kunnen vragen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en sterkte de komende tijd!

Groetjes
VB

Terug
Bovenaan