na de bevalling een fluxus (nabloeding)

Hallo, ik ben met 37 weken bevallen (op 11-08-2010) van onze zoon. De bevalling duurde maar 4 uurtjes en deed me weinig pijn. Zo wil ik er nog wel 10.
Maar helaas heb ik een fluxus gehad en ben ik bijna 2 liter bloed verloren waardoor ik me onzettend slap en moe voel. Geef flesvoeding dus kan het afwisselen met mijn partner, maar ben zo moe.
Ik heb het hier best moeilijk mee en mijn vriend ook, want die zat met de kleine in de armen en zag mij leegbloeden. Zijn er meer dames die dit hebben gehad? en hebben jullie nog tips voor de herstelperiode?? Want ik mag niet eens alleen met mijn kleine man rondlopen, want ik ben zo wankel.

Een vriendin van mij heeft het ook gehad en heeft er lang last van gehad. Zij had ook een heel laag HB en at veel ijzerrijke dingen. Toch heeft vooral de tijd zijn werk moeten doen. Al is herstellen natuurlijk wel lastig met een kleine baby in huis.

Succes!

Mijn placenta wilde niet loskomen en daardoor ben ik ook meer dan 2 liter bloed verloren. Ik heb toen een bloedtransfusie gehad. Ik was blij dat ik die transfusie heb gekregen, want anders had ik me waarschijnlijk ook langer slap en moe gevoeld.
De enige tip die ik je kan geven is dat je goede multivitamines in huis moet halen met veel ijzer er in. Daarnaast zou ik Floradix gaan nemen, da's een natuurlijk middel wat erg goed helpt om je Hb gehalte (ijzer) weer op peil te krijgen, want dat is waarschijnlijk de reden dat je je zo moe voelt. Die FLoradix is echt heel goed, ik voelde me na een paar dagen al stukken beter.

Verder veel rusten en de komende weken echt niet te veel doen, dus het huishouden overgeven aan iemand anders (of minder eraan doen natuurlijk) en je alleen maar bemoeien met de kleine.

Nu (9 weken na de bevalling) begin ik me eindelijk weer meer fit te voelen, de kleine slaapt nu ook door tot 5 uur of half zes in de ochtend en dat scheelt ook enorm. Geef jezelf de tijd om goed bij te komen, het is heel zwaar.

Enne, gefeliciteerd!!

Esk (mama van Thomas (16-06-2010))

Ha,

Ik zou zeker een keer me hb laten prikken, mischien is hij wel laag, en zeker moet je floradix gaan slikken dat is echt super spul, ik heb zelf bij de geboorte van me jongste zoontje vieren halve liter bloed verloren en was het kantje bord met me, en vier zakken bloed gehad en was nog heel zwak daarna de oorzaak was dat me placenta niet kwam.

maar in ieder geval gefeliciteerd met jullie zoon!!!

ben zelf weer zwanger van me derde nu bijna 15 weken.

Hoi dames,

Bij mij wilde ook de placenta niet komen. Ook veel bloed verloren en zakken bloed gehad. Gelukkig redelijk snel hersteld. Het is nu alweer bijna 5 maanden geleden.
Maar weten jullie wel dat er echt een hele grote kans is dat dit bij een volgende zwangerschap weer gebeurd? Ik moet de volgende keer ook daarom weer in t zkh bevallen. Ben benieuwd of jullie dit weten. Ik wil die rit naar de ok nooit meer meemaken terwijl je voelt dat je wegzakt....
Maargoed..ik geloof dat ze van tevoren je hb opkrikken en je als de placenta echt niet komt gelijk naar ok rijden zonder eerst gedoe.
Dus erg belangrijk om bij een evt volgend zw schap in de gaten te houden dat hier goed op word gelet.
Groetjes,
M

@m88, ja ik ben mij daarvan bewust en daarom mag ik niet thuis bevallen (als ik dat al zou willen, wat niet het geval is). Ik ben deze keer in het ziekenhuis bevallen en daar ben ik erg blij mee, anders was het helemaal fout gegaan. Volgende keer zal ik ook zeker in het ziekenhuis gaan bevallen. Maar eerst 's lekker genieten van mijn zoontje, het gaat zó verschrikkelijk snel allemaal!

hoi
ik heb ook een flinke nabloeding gehad, ben thuis bevallen en bij mij stopte het net op tijd..
anders werd het ziekenhuis zei ze.
net geen 2 liter zei de vk.
nu is mij verteld dat dat niks te maken heeft met de volgende zwangerschap, had het bewust nog even gevraagd namelijk.
ze zei dat is helemaal afhankelijk per bevalling.
het is mijn 4e en ik heb het ook niet bij de andere 2 gehad.
ik was er gelukkig ook snel weer door ijzertabletten en goed veel vitamines eten en tja rusten!
ik kon de kleine snachts niet eens voeden omdat ik te slap was..
maar ik was er toch vrij snel weer...
maar goed ik ga de vk nogmaals vragen ivm nabloeding... of die kans er weer is.

liefs

Terug
Bovenaan