na donkere afscheiding, testen of ik nog zwanger ben????

ik had na 6 wk + 2 dg ook donkere afscheiding. heb toen de gyn gebeld en mocht met precies 7 wk langskomen voor een echo. eerder heeft het vaka nog geen zin, omdat het hartje in de 7e wk gaat kloppen. die echo bleek goed te zijn (knipperend stipje als bewijs dat er hartactie was!), dus het hoeft niets te zeggen dat je die afscheiding hebt. die afscheiding kan ook nog  van een (verlate)  innestelingsbloeding zijn, tenminste dat zei de gyn tegen mij.
een zwangerschapstest heeft inderdaad geen zin, weet van mijn zusje dat na haar   miskraam nog een week ofzo de test postitief bleef, het hormoon moet langzaam uit je lichaam verdwijnen.

sterkte!

groetjes,
*bijnaeenbaby*
17wk4dg

Hoi meid,

geef de moed aub niet op!!! ik weet dat het moeilijk is maar er hoeft niets aan de hand te zijn!

Ik heb zelf meerdere malen in mijn zwangerschap bruine afscheiding en bloedverlies gehad (1e keer bij 6 weken, toen bij 13 weken en de laatste keer bij 15 weken). Ik moest  de eerste keer  ook wachten tot 9 weken voor de echo omdat er daarvoor gewoon niet genoeg te zien is, de tweede keer hebben ze alleen naar het hartje geluisterd en dat was  zo'n geruststelling dat ik nu zelf zo'n apparaat heb gekocht via babysound.  Dat is erg moeilijk maar zolang je niet echt flinke (menstruatie) kramp heb dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Doe wel lekker rustig aan en probeer niet teveel te stressen. Stress veroorzaakt zeker geen miskraam maar het is niet fijn voor jou of je kindje ....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

groetjes
KC

Wat een lieve berichtjes allemaal,
ik probeer niet teveel aan een MK te denken, maar ik weet (helaas) wat het is. In Januari heb ik een MK gehad en het begon ook zo, met veel (donkere) afscheiding.
Gisteren heb ik iets bloed verloren, maar zonder krampen.
Bij de MK in Januari had ik op een gegeven moment menstruatiekrampen en verloor ik veel bloed. Dat was echt het begin van een MK. Nu is het bij een keer bloedverlies gebleven........
Ik ben nog steeds wel heel moe. Vooral na het werk, en ik werk maar halve dagen!!!!
Redelijk gevoelige borsten.....
Ik weet niet of ik een eerdere afspraak bij de VK moet maken. Ben bang dat ze dan nog niks kunnen zien.
De VK zei daar zelf ook niks over!
Bah lastig hoor!!!!!
Anna

Met 6,5 week heeft je vruchtje al hartactiviteit, dat kunnen ze dan al zien. ik heb bij deze zwangerschap een echo met 7,5 week gehad ivm eerdere mk's. dat vond ik al lang wachten!! Ik lees dat je nog verder geen bloed of weefsel meer hebt verloren. goed teken.
Ik blijf voor je duimen!

xxx Annette

Hoi Anna,

In mijn vorige reactie heb ik gezegd dat ze mij verteld hebben dat ik tot 9 weken moest wachten omdat er anders toch niets te zien zou zijn. Mijn voorgangster schrijft dat er al hartactie te zien moet zijn bij 6 weken. Als dat het geval is dat zou ik de vk gewoon bellen en er op staan dat ze er naar kijken.
Als je uitlegt hoe ongerust je bent en dat je echt niet kan/wil wachten en dat je weet dat er nu iets te zien is, dan lijkt mij dat ze dat gewoon moeten doen toch? Het is altijd te proberen...

En nogmaals: als je nog geen kramp heb hoeft er echt niets aan de hand te zijn. Je zegt zelf al eerder een MK te hebben gehad (helaas) maar daar had je veel bloedverlies en kramp. Ik (en meerdere mensen op de forum) hebben ook bloedverlies gehad en daar is juist niets aan de hand... dus - ik weet dat het moeilijk is  maar toch:  kop op en houd de moed erin!

Hoop snel weer van je te horen dat alles goed is...

Groetjes
KC

Hoi,
De vorige keer had ik ook pas na 8a10 dagen echt bloedverlies. Dus heb ik nu in mijn hoofd dat dat nog kan komen.
Maar.....nog steeds geen kramp en geen bloedverlies meer. Het waren ook enkel wat druppeltjes.
Ik weet niet zo goed OF ik de VK wel wil bellen. De vorige keer kreeg ik op woensdag een echo die goed bleek te zijn en die vrijdag daarop een MK. Dus dat geeft me dan ws nog geen goed gevoel.
Ik hou nog ff vol.........
Anna

Terug
Bovenaan