Na een jaar nog niet zwanger en naar de huisarts!!

Wat balen zeg dat het doktors beziek zo teleurstellend was
Dat zo een man zo reageert op zo iets belangrijks wat een ei zeg
Hier staat de afspraak voor 10 Oktober
Ik heb een hele lieve doktor dus ben heel benieuwd

Ik ga voor jou heel hard duimen voor levendige zaadjes

Tamara

Hallo meiden,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben mama22 en ben sinds febr. dit jaar gestopt met de pil. Voor mijn gevoel is dat al vrij lang, maar ik weet ook dat er meiden zijn, zoals jullie, die al veel langer bezig zijn (16 rondes!!!!! Jeetje). Jullie zullen dus ook wel denken van wat doet zij hier, maar ook ik ben naar de HA geweest afgelopen week.

Ik heb namelijk heel sterk het gevoel dat ik links geen eisprong heb. Rechts voel ik hem heel duidelijk en vaak doet het ook heel veel zeer, maar links voel ik niets.
Afgelopen maand heb ik op vakantie een ovu test gedaan en deze was positief, dat was dan ook wel te voelen, maar helaas werd ik ongi.

Ik was zo teleurgesteld dat het tijdens vakantie niet was gelukt dat ik had besloten om naar de HA te gaan.
Ook voor mij was dit een hele stap. Ik had die man nog nooit gezien (ik zit er pas 2 jaar en in die 2 jaar is hij ziek geweest) en ik had nog nooit een inwendig onderzoek of iets dergelijks gehad.
Hiervoor wilde ik dus ook naar de HA. Ik wilde dat hij eens een kijkje nam of alles wel in orde was daarbeneden.....voor zover hij wat kan zien.
Ik dus vol zenuwen samen met mijn vriend (hij moest mee, we willen tenslotte samen een kindje) naar de HA.
Aangezien ik wist dat ze na 1 jaar pas actie willen ondernemen, had ik dus een klein leugentje voor eigen bestwil. Ik vertelde dan ook dat wij sinds sept. 2007 al bezig waren ipv febr. 2007.
Ik had mijn verhaal nog niet verteld of meneer begon al een verwijskaartje te typen. Ondertussen stelde hij nog wat vragen en begon hij op een lachterige, maar leuke manier te vertellen dat nu niet meer alleen de vrouw voor onderzoek hoeft, maar nu ook de mannen meteen mee mogen doen. Hij stelde mij echt op mijn gemak (tenminste voor mijn gevoel). Hij wenste ons dan ook veel succes en hoopte dat hij over een tijdje in het wiegje mocht komen kijken.
Hij stelde hier en daar wel wat vraagjes over ons werk, ons sexleven (of dit wel actief was) en over mijn menstruatiecyclus.
Over 2 weekjes is het voor ons dan zover. Dan mogen wij naar het ziekenhuis en komen we er hopelijk snel achter of alles goed is.

Jeetje het is alweer een heel verhaal geworden, maar ik hoop wel dat jullie hier een beetje begrip voor hebben. Ik zou het fijn vinden als ik hier mag blijven meekletsen en ervaringen kan en mag  uitwisselen over de mm.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes!!!!!!!!!!

Groetjes mama22 (inmiddels 23)

Tuurlijk iedereen mag meekletsten!!

Tamara bedankt voor je reactie, heb gister meteen op internet gezocht hoe het zit met die zaadjes, hahahha!! Zijn erg benieuwd, manlief moet morgenochtend vroeg dus ff zijn best gaan doen!! Hij heeft het nu alleen nog maar over ff de spermatank vullen,tja we maken er nu maar even een lolletje van.

We hebben het gister nog wel ff regelmatig over onze hork van een huisarts gehad hoor, we kunnen er gewoon nog steeds niet bij, maar ja, wat doe je er aan?? Binnenkort eens opzoek naar een andere huisarts denk ik maar!

Aan de andere kant, er gaat nu wel wat gebeuren in iedergeval, hij had ons ook nog zo naar huis kunnen sturen, ( al hadden we dat totaal niet geaccepteerd)

Ben benieuwd hoe het bij de gyn gaat bij jullie!

Ik ben inmiddels 32jaar dus voor mij gevoel gaat de tijd nu wel dringen!

Hoe gaan jullie eigenlijk elke keer met die teleurstelling om, de dag dat je weer ongi bent geworden??

Nou lijkt me leuk weer wat van jullie te horen!!

Groetjes S

Ik las je verhaal over de huisarts en toen kwam het bij mij ook weer boven:

Mijn huisarts keek ook nergens naar (niet naar al die verzamelde temperatuurcurven en zo), alleen naar mijn gezicht (heb acne) en zei: "ik ga je doorsturen want je hebt naar mijn idee PCOS". Ik schrok daar heel erg van, want dat is nogal wat. Ik vroeg toen nog of manlief niet onderzocht moest worden, maar nee, in de ogen van de huisarts was het helemaal "mijn" ding. Toen kregen we dus een verwijskaart.

Ik kan me dus je gevoel wel voorstellen niet serieus genomen te worden. Ik heb het erbij gelaten, per slot van rekening kwam ik voor de verwijskaart en die heb ik ook gekregen, dus ik had waarvoor ik kwam, maar leuk was het niet. Ik ben er dágen van van streek geweest...

Anyway, probeer op je strepen te gaan staan met die verwijskaart.  de huisarts  zit er voor JOU, niet andersom!
Overigens, in het ziekenhuis worden idd allebei de partners bekeken. In ieder geval het zaad van de man. Zou nogal knullig zijn om alleen de vrouw te onderzoeken en na een jaar blijkt dat het bij hem ligt...

Succes allemaal!

O ja, ik heb een tijdje geleden ook een  topic geopend in het forumdeel "als zwanger worden langer duurt", waarin nog veel meer meiden zitten die net in de medische molen zijn gestapt (het heet iets als "topic voor alle meiden die net in de medische molen zijn gestapt" of zo. Mocht je er behoefte aan hebben.

Groetjes, Esk

Oh en over hoe je ermee omgaat: dag voor dag... de eerste twee weken van een maand gaan prima, na m'n ei wordt het al moeilijker en rondom mijn NOD is het ronduit hopeloos. Ook veel huilbuien omdat het niet gelukt is. Verder natuurlijk de druk van alle onderzoeken (wij hebben net de eerste ronde onderzoeken afgerond in het ziekenhuis en krijgen volgende week de uitslag en ook te horen hoe nu verder).

Ik heb een weblog geopend om van me af te kunnen schrijven (eskswegnaar.blogspot.com), ik bezoek wat fora om vragen te stellen of gewoon te kletsen met lotgenoten en voor de rest probeer ik veel leuke dingen te plannen en er niet teveel mee bezig te zijn. Ik ben 31 en vind het soms best jammer dat ik dus waarschijnlijk een "oudere" moeder ga worden, maar ja, dat is nou eenmaal zo.

Het meeste moeite heb ik momenteel met het niet weten wáarom het niet lukt, als er een oorzaak is, is er ook iets om op te lossen en dat is nu niet. Sinds de onderzoeken heb ik trouwens wel meer rust en een goed gevoel erbij.

Groetjes, Esk

Hallo allemaal,
Ik ga me bij jullie aansluiten. Ik ben het na 17 rondes zat en wij willen nu ook naar de gynacoloog, mijn huisarts wou me er niet eerder naar toe hebben omdat ik bewezen had dat ik wel vruchtbaar ben ivm gezonde zoon van 2 en 1 miskraam. Daarom deed het me wel even wat toen ik las van mama22 dat je er om gelogen hebt bij de huisarts hoelang je bezig was en dat hij je zo doorstuurde. Bedoel voor jou natuurlijk wel prettig maar je bent nog maar 6 mnd bezig!?!   Ben trouwens best nerveus om weer naar die kerel te gaan want als het aan hem ligt wou hij me pas in januari doorsturen maar ik ga nu voor mezelf opspreken dat ik nu wil en niet in jan, jeetje wat is dit frustrerend zeg, heeft er ook wel met de hormoontjes te maken, 2 dag van mijn ongesteldheid en vanmorgen gehoord   dat er weer een buurvrouw zwanger is geraakt in de eerste ronde, dat doet me op dit moment gewoon zeer, (wat klinkt dat egoistisch) bedoel voor haar vind ik het natuulijk geweldig maar toch.

Succes allemaal.
Liefs Esther

Hey meiden,

ik gister dus ook naar de huisarts voor een verwijzing, ik begon met we zijn nu een jaar aan het proberen zwanger te worden en nu wil ik een verwijzing voor de gyn. Hij begint zijn burolade al open te doen. Ik heb dit jaar twee miskramen gehad, lade dicht. Nou ik heb dus echt enorm moeten praten voor die verwijzing en voelde me echt zo boos, ik bedoel dat je twee miskramen gehad hebt is dus helemaal niet erg ofzo??? En omdat ik laatst een hele maand een positieve ovutest had vraag ik me af of mijn ei toen wel gesprongen is??? En toen ik zei dat ik vegetarisch ben en misschien vitamine b tekort heb daardoor zei hij doodleuk, ja daar kun je miskramen van krijgen maar nee hoor er wordt niks geprikt, nou ik was zo boos maar ik vertel dit wel tegen de gyn en dat die dan maar laat prikken, o ik word nog steeds zo boos door het alleen maar op te schrijven.

gelukkig hebben we woensdag de afspraak al en dan maar hopen dat die gyn iets gaat doen want ja zoals jullie allemaal willen we na meer dan een jaar nu toch heel graag zwanger worden.

en degene die heeft gezegd dat ze langer probeerde ergens snap ik dat wel hoor omdat je gewoon hulp wil als je denkt dat het niet goed zit vanbinnen maar ergens vind ik het ook moeilijk omdat wij dus wel meer dan een jaar bezig zijn.
zal waarschijnlijk ook wel komen omdat ik zo boos nog ben van die dokter gister.

wanneer gaan jullie naar de gyn? Wij gaan woensdagmiddag, ik ben benieuwd.

Hee marina,
Wat een belachelijke dokters tegenwoordig dan!!!!!
Kan me heel goed voorstellen dat je boos bent op die vent!
Soms kunnen mensen indd doen of het de normaalste zaak van de wereld is een miskraam maar diep van binnen doet het soms best zeer, vooral bij mij rond de 22e september dan zou ik anders uitgerekend zijn. Mijn man is echt een binnenveter en die zegt dus niet zo gauw wat maar hij begon erzelf over de 22e en kwam met een roosje thuis dus het heeft hem ook echt wel wat gedaan. Ik ga morgen naar de huisarts en zie er als een blok tegen op maar ga echt op mijn strepen staan en ik wil en zal een verwijsbrief krijgen! Ik hoop dat we gauw allemaal weten wat er aan de hand is met ons en waarom we niet zwanger raken en dat er iets aan gedaan kan worden en dat we met ons allen over een tijdje bij het zwanger zijn forum kunnen kwebbelen.

Liefs Esther

Terug
Bovenaan