<p>Hey,</p><p>Nu een halfjaar geleden ben ik via een spoedkeizersnede bevallen van ons eerste kindje. De gynaecoloog gaf toen aan minstens een halfjaar te wachten na de keizersnede met opnieuw zwanger worden. Ik heb me hier netjes aan gehouden. Nu is het dan zo ver, ons meisje is een halfjaar. En bij mij kriebelt het enorm om te proberen of een tweede kindje ons gegund is.<br /><br />Ik geef borstvoeding (ben nu aan het afbouwen) en ben daarom aan de minipil in plaats van de gewone pil gegaan. Nu is dit de laatste week van mijn strip en eigenlijk wil ik nu niet verder met het slikken van de (mini)pil, maar gewoon niets plannen en afwachten of en wanneer het gebeurt...</p><p>Toch vind ik het spannend. Van 1 kant kan het natuurlijk best een tijdje duren voor het lukt om opnieuw zwanger te worden, maar de eerste was vrij snel (na 2x). Het gevoel is zo dubbel bij mij, ik zie het helemaal zitten om een tweede kindje te krijgen en zou het super leuk vinden als ze straks een beetje van dezelfde leeftijd zijn. Aan de andere kant voel ik me soms ook een beetje schuldig omdat ik<br />1. me afvraag of ik niet toch teveel risico neem door vrij snel na de keizersnede opnieuw zwanger te proberen worden en<br />2. me afvraag of beide kindjes (mocht het ons gegund zijn) dan wel voldoende aandacht zullen krijgen<br /><br />Zijn er mensen met dezelfde gevoelens? Ervaringen? Ik hoor het graag. Veel liefs</p>