Na een keizersnede

<p>Hey,</p><p>Nu een halfjaar geleden ben ik via een spoedkeizersnede bevallen van ons eerste kindje. De gynaecoloog gaf toen aan minstens een halfjaar te wachten na de keizersnede met opnieuw zwanger worden. Ik heb me hier netjes aan gehouden. Nu is het dan zo ver, ons meisje is een halfjaar. En bij mij kriebelt het enorm om te proberen of een tweede kindje ons gegund is.<br /><br />Ik geef borstvoeding (ben nu aan het afbouwen) en ben daarom aan de minipil in plaats van de gewone pil gegaan. Nu is dit de laatste week van mijn strip en eigenlijk wil ik nu niet verder met het slikken van de (mini)pil, maar gewoon niets plannen en afwachten of en wanneer het gebeurt...</p><p>Toch vind ik het spannend. Van 1 kant kan het natuurlijk best een tijdje duren voor het lukt om opnieuw zwanger te worden, maar de eerste was vrij snel (na 2x). Het gevoel is zo dubbel bij mij, ik zie het helemaal zitten om een tweede kindje te krijgen en zou het super leuk vinden als ze straks een beetje van dezelfde leeftijd zijn. Aan de andere kant voel ik me soms ook een beetje schuldig omdat ik<br />1. me afvraag of ik niet toch teveel risico neem door vrij snel na de keizersnede opnieuw zwanger te proberen worden en<br />2. me afvraag of beide kindjes (mocht het ons gegund zijn) dan wel voldoende aandacht zullen krijgen<br /><br />Zijn er mensen met dezelfde gevoelens? Ervaringen? Ik hoor het graag. Veel liefs</p>
 
Ik heb geen keizersnede gehad, maar ook een dochter van een half jaar. Bij mij kriebelt het al een tijdje, volgende maand wille we er voor gaan. Af en toe heb ik ook twijfels of we dat allemaal aan kunnen en of we onze dochter niet tekort doen.
Aan de andere kant twijfelde ik in mijn eerste zwangerschap ook of we het allemaal konden.
Ook al is het je tweede kindje, je weet toch niet wat je te wachten staat, ik denk dat daar de twijfels vandaan komen.
 
Ik kreeg het advies na mijn keizersnede om een jaar te wachten. Dit heb ik ook volgehouden daarna direct gestopt met de pil. Wou ook ontzettend graag een tweede erbij. Was ook vrij snel zwanger, helaas een miskraam gehad. Maar we gaan gewoon verder proberen uiteraard! ? Dus ik snap jou volkomen!!
 
[quote quote=10549339]Ik heb geen keizersnede gehad, maar ook een dochter van een half jaar. Bij mij kriebelt het al een tijdje, volgende maand wille we er voor gaan. Af en toe heb ik ook twijfels of we dat allemaal aan kunnen en of we onze dochter niet tekort doen. Aan de andere kant twijfelde ik in mijn eerste zwangerschap ook of we het allemaal konden. Ook al is het je tweede kindje, je weet toch niet wat je te wachten staat, ik denk dat daar de twijfels vandaan komen.[/quote]
Nou precies, die kriebels he. Ik ben ook al "wat ouder", onze dochter werd 1 dag na mijn 31e geboren. Dat is sowieso een reden dat ik niet al te lang wil wachten, al maak ik me nu nog niet echt druk om mijn leeftijd. Maar stel dat we ook nog graag een derde zouden wensen, dan wil ik toch niet al bijna 40 zijn zeg maar.

Het is ook een beetje zo dat ik het gevoel heb echt voor een gezin te kunnen gaan nu. Ik heb niet echt nog dromen voor mezelf die ik nog zou willen doen zeg maar. Mijn droom is een gelukkig gezin. Maar omdat ik dus toch wel wat twijfel om nu gelijk weer te proberen, heb ik toch nog maar weer een halfjaar aan minipilletjes besteld, haha. Dan kan ik stoppen wanneer we maar willen.
En inderdaad, ik heb ook echt wel gedacht "kunnen wij dit wel, een kindje opvoeden". Nog steeds denk ik dat soms wel. Soms zijn er van die momenten dat het even echt heel erg zwaar is. Maar aan de andere kant, we redden het allemaal wel elke keer. Zou dat met een tweede er bij ook nog zo zijn? Zou toch vast wel moeten?

Laat me weten als het weer gelukt is, veel geluk toegewenst!
 
[quote quote=10549345]Ik kreeg het advies na mijn keizersnede om een jaar te wachten. Dit heb ik ook volgehouden daarna direct gestopt met de pil. Wou ook ontzettend graag een tweede erbij. Was ook vrij snel zwanger, helaas een miskraam gehad. Maar we gaan gewoon verder proberen uiteraard! ? Dus ik snap jou volkomen!![/quote]
Ja, ik hoor inderdaad verschillende verhalen. Je kan natuurlijk zelf ook niet zien hoe goed je wond is genezen. Maar ik voel al tijden niet meer dat ik er last van heb of zo. En omdat de gynaecoloog zelf zei een halfjaar, denk ik toch stiekem een beetje, dan moet het nu weer kunnen. Aan de andere kant, als je zo vaak ook hoort een jaar, ga je wel wat twijfelen. Maar het kan natuurlijk altijd misgaan, er is gewoon wel een klein risico bijgekomen na een keizersnede (dat groter wordt na elke volgende geloof ik). Ik denk in ieder geval niet dat ik het een jaar volhoud om te wachten voor we het weer zullen proberen. Zoals gezegd, je weet natuurlijk nooit wanneer het weer lukt. En of het nog lukt.

Wat vreselijk dat jullie een miskraam hebben gehad. Hopelijk mogen jullie snel een nieuwe gezonde zwangerschap en kindje begroeten!
 
Ik kreeg ook het advies een jaar te wachten. Uiteindelijk na ruim 10 maanden weer gaan proberen. Ik was in ronde 5 zwanger (bij de eerste in ronde 2). De oudste is nu net twee en de jongste is 4 weken. Ik moet zeggen, dat is best pittig. Maar ook heel leuk! Ik heb verder van de eerste keizersnede geen last gehad tijdens de zwangerschap. De tweede is ook met een keizersnede geboren. Dan is het lastig dat je de oudste niet mag tillen, en die snapt dat nog niet zo goed. Maar dat is gelukkig ook maar tijdelijk.
 
[quote quote=10549356]Ik kreeg ook het advies een jaar te wachten. Uiteindelijk na ruim 10 maanden weer gaan proberen. Ik was in ronde 5 zwanger (bij de eerste in ronde 2). De oudste is nu net twee en de jongste is 4 weken. Ik moet zeggen, dat is best pittig. Maar ook heel leuk! Ik heb verder van de eerste keizersnede geen last gehad tijdens de zwangerschap. De tweede is ook met een keizersnede geboren. Dan is het lastig dat je de oudste niet mag tillen, en die snapt dat nog niet zo goed. Maar dat is gelukkig ook maar tijdelijk.[/quote]
Van harte gefeliciteerd met jullie tweede kindje!
Ja precies, ik vind het helemaal niet gek dat je het dan na 10 maanden bent gaan proberen en niet precies een jaar hebt gewacht. Uiteindelijk zat er dus wel ruim een jaar tussen. Dat is wel een beetje de reden dat ik ook denk, moet ik me nou zo specifiek aan dat advies houden. Maar als wij het nu weer zouden proberen en het zou direct raak zijn dan zou het dus zo'n 7 maanden na de operatie zijn. Echter groeide ik wel heel snel in de eerste zwangerschap. Dus het speelt ook nog mee dat ik wat bang ben dat er snel veel druk op de wond zou kunnen komen.

Gelukkig heb je geen last gehad van je vorige keizersnede bij deze zwangerschap. Ik denk dat het sowieso zwaar en wennen is als er twee kindjes zijn. Of daar nu 1 jaar of 5 jaar tussen zit. Maar zoals je zelf al aangeeft, je redt het wel! Ik denk dat we ons automatisch aanpassen aan de situatie. Geniet van je gezinnetje!
 
[quote quote=10549356]De tweede is ook met een keizersnede geboren. Dan is het lastig dat je de oudste niet mag tillen, en die snapt dat nog niet zo goed. Maar dat is gelukkig ook maar tijdelijk.[/quote]
Ter aanvulling, lastig dat de oudste dat nog niet helemaal begrijpt inderdaad. Misschien kun je dit een beetje verzachten/oplossen door lekker op de bank of een stoel te gaan zitten en de oudste op schoot te nemen. Dat lukt vast!
 
 
Terug
Bovenaan