na het verlies van ons dochtertje, mogen we weer zwanger worden.....

Lieve meiden,

bedankt voor de vele reacties tot nu toe....
het zal idd een spannende tijd worden als we weer zwanger mogen worden, zo onbezorgd als de zwangerschap van Ninthe* was zou het nooit worden.

De beruchte 20 weken krijgen wij gelukkig al met 17 weken....en stiekum hoop ik omdat mijn menstruatie nog niet opgang is, als ik positief test (dan weet ik dus niet wanneer ik bevrucht ben en hoelang zwanger) dat ik dan ook al een behoorlijk aantal weken onderweg ben....gewoon om er niet zo tegen aan te hikken dat de 17 weken echo dan nog zo lang weg is...

Wij komen onder strenge controle bij de gyn. te staan, dat is wel een hele geruststelling en ik krijg ook veel meer echo's...

Kortom ik ben er klaar voor, laat die sterke zaadjes maar komen, en helemaal een gezond kindje, ik ben er gewoon zo klaar voor....we hebben zo'n sterke kinderwens....en hoewel ik nu dan wel moeder ben...ben ik geen mama....ik zal hieronder een mooi gedicht neerzetten waar ik heel veel aan heb gehad....

Hoe moeder ben je, als je moeder bent
van een kindje dat niet kan blijven
je bent moeder zoveel moeder
niet met woorden te beschrijven

je bent moeder, maar niet mama
hij vader, maar niet papa
mar zij is ons kindje klein
en zal dat voor altijd zijn

hoe moeder ben je, als je moeder bent
maar de wereld wil het niet weten
je bent moeder zoveel moeder
hoewel anderen dat vergeten

je bent moeder,maar niet mama
hij vader, maar niet papa
maar veel anderen willen niet weten
dat je moeder, zoveel moeder bent
en dat jij nooit zal vergeten
hoe moeder ben je
als je geen mama bent
je hebt liefde zoals geen ander kent

je vecht voor je kind, je huilt om haar
je herdenkt haar opnieuw elk jaar
je draagt een geheim van jullie twee
die band is er nog, want die ging mee

je bent moeder, als je moeder bent
van een kindje hoog daarboven
een kindje dat jou geheimen kent
en in jou blijft geloven

je bent moeder....
zoveel moeder....

Meiden er zal voor ons allemaal wel een wondertje weggelegd zijn.

Liefs Randy

Lieve Randy,

Wat kan ik me optrekken aan je verhaal. We hebben afgelopen maandag het verschrikkelijke nieuws gehad dat ons kindje een afwijking heeft aan chromosoom 9 (dat zoveel wil zeggen dat er iets niet goed is met de longetjes) buiten de baarmoeder is het kindje niet levensvatbaar.

De afwijking aan chromosoom 9 is geconstateerd nadat bij de 20 weken echo (22 jan)  bleek dat het hartje naar rechts was verplaatst. en ze dachten aan scheurtje in het middenrif. Er werd direct een vruchtwaterpunctie uitgevoerd en de chromosomen van down 13 18 en 21 werden als eerst gecontroleerd, deze waren dus goed maar 9 niet, dit wisten ze met 95% zekerheid te zeggen. Dinsdag krijgen we de definitieve uitslag maar dat zal de eerdere bevindingen staven.

We moeten de zwangerschap afbreken. Ik hoop dat  we over niet al te lange tijd ook weer kunnen werken aan een toekomstig gezinnetje.

Kus talke

Lieve Randy.
Wat verdrietig zeg...... En een super mooi intens gedicht. Heel veel sterkte maar ook zeker heel veel geluk gewenst in de aankomende tijd. Ik hoop dat je snel zwanger wordt.
Liefs Lady4

Lieve Talke,

Wat begrijp ik goed wat je nu doormaakt, en ik word er ook heel erg verdrietig te lezen dat er weer mensen zijn die dit moeten doormaken want je kind verliezen dat is iets wat je je ergste vijand niet toewenst.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd, laat de bevalling over je heenkomen, ik kan je alleen als tip geven....GENIET van het kleintje zolang het kan.....foto's nemen, je kan ze weggooien maar nooit meer overnieuw maken.....hand- en voetafdrukjes etc etc.....

Ook heb ik heel veel aan de chatsite www.verloren-vlinders.nl   dit is een chatsite voor mensen die   een kindje tijdens of vlak na de zwangerschap zijn verloren.
Ook heb ik voor Ninthe* een website gemaakt, daar kan je een dagboek op bijhouden, foto's plaatsen, gedichten neerzetten...je kan zo'n website gratis maken op www.vlindersite.nl

Ik hoop dat je er wat aanhebt, en wil je een keer kletsen, mijn msn adres is randy.l.uchjenbroers@hotmail.com

Liefs en heel veel knuffels Randy en een vlinderkusje van Ninthe*

Lieve Randy.

Ik heb je verhaal met tranen in mijn ogen gelezen.
Door dat verhaal besef je des te meer dat het een echt wondertje is als  een kindje  gezond te wereld komt. Er kan, helaas, zo veel mis gaan in je buik.
Ik wil je veel sterkte wensen met het verlies en ik hoop voor jullie dat je snel zwanger word en even goed vollop kan genieten van dat kleine wondertje in je buik.
Het is jullie van harte gegunt.

Groeten van Miena

Terug
Bovenaan