na hoe lang mag je weer sexen?

nou ja deze vraag zegt genoeg ik wil graag ff weten of er een minium tijd is die je in acht moet nemen na de bevalling voordat je weer mag sexen,ik dacht zelf 6 weken maar me vriendin heeft het nu na 10 dagen met succes geprobeerd,met hechtingen! moet zelf nog 2 weken voor de bevalling maar wil het gewoon alvast weten! bedankt alvast! GROETJES

Hoi,
Oke dan, je vriendin al  10 dagen na de bevalling, met hechtingen??
Nou lijkt me erg onprettig..
Maargoed, als je zelf die behoefte hebt??
Volgens mij word zowiezo afgeraden om tijdens het vloeien al sex te hebben, ivm infecties.
Ik moet er niet aan denken..
Bij mijn oudste heeft het echt wel een maand of wat geduurd hoor, had ook hechtingen zowel in als uitwendig..
En ook echt geen behoefte zeg maar.
Bij de tweede was het wel iets sneller, maar toch ook meer als 8 weken ofzo.
En nu wachten we op de komst van onze derde..en we zien wel.
Bedenk dat je ook vruchtbaar kan zijn, dus dat is ook oppassen geblazen..
Zolang het maar iets is wat je beide wilt..
Je leest wel eens over   mannen die zo nodig willen..sorry..en ik hoorde eens een verhaal dat een man zo nodig wilde en dat die vrouw alle hechtingen los had liggen..Dat vind ik ondenkbaar, maar goed.
Heeft hier niets mee te maken..
Ik zou gewoon eerst die bevalling maar afwachten, dan zie je wel of je er aan toe bent.
Veel succes alvast, en als je er weer klaar voor bent..Geniet!
Groet R

Er is maar een regel: zolang je vloeit mag je niet vrijen vanuit infectiegevaar.

Het allerbelangrijkste lijkt me of jij eraan toe bent! Bij de een is dat na een paar weken (zoals bij mij), bij de ander pas na een aantal maanden. Het is niet niks een bevalling!

quote: lennyb schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-06-2007 19:34:15'));

nou ja deze vraag zegt genoeg ik wil graag ff weten of er een minium tijd is die je in acht moet nemen na de bevalling voordat je weer mag sexen,ik dacht zelf 6 weken maar me vriendin heeft het nu na 10 dagen met succes geprobeerd,met hechtingen! moet zelf nog 2 weken voor de bevalling maar wil het gewoon alvast weten! bedankt alvast! GROETJES

ik denk dat je vriendin gewoon een stoer verhaal ophangt....

dat moet je zelf aanvoelen als je eenmaal bevallen bent. Ik had problemen met hechtingen die gesprongen waren en heb een maand lang echt pijn gehad. Ik geloof dat we daarna nog een maand gewacht hebben en het toen eens voorzichtig geprobeerd hebben. Ik vraag me ook af of als je net bevallen bent je hoofd er wel naar staat, al zou je er lichamelijk aan toe zijn. Een kind baren en dan verzorgen is niet niks, je leven staat op zijn kop. Ga maar lekker bevallen en dan zie je het vanzelf wel.

in ieder geval even wachten tot je niet meer vloeit. verder is het afhankelijk van hoe je je voelt. Ik heb zelf bijna 4 weken gevloeid, toen dat over was hadden we allebei iets van: hoera, het mag weer. De eerste keer na de bevalling was erg pijnlijk overigens (na knip en hechting), het heeft wel een keer of 5,6 geduurd voor het weer echt prettig was, daarvoor deed het steeds nog wat pijn (werd wel elke keer minder). Voorzichtig beginnen dus!

quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-06-2007 17:04:47'));

quote: lennyb schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-06-2007 19:34:15'));

ik denk dat je vriendin gewoon een stoer verhaal ophangt....

haha dat denk ik ook :p Het duurt zoiezo rond de 3 weken voordat je baarmoeder weer gesloten is als je daarvoor seks hebt (als is het met condoom) heb je grote kans op infecties en daar zit je echt niet op te wachten.

VK's houden meestal 6 weken aan en dat is ook echt verstandig om op te volgen, want wat als er een hechting was gescheurd of geknapt dan had ze de poppen aan het dansen gehad, erg onverstandig, zoiezo wie kan er nu niet even zonder (erg zielig als je het mij vraagt)

Investeer eerst even maar wat tijd in jezelf, en je genezing, lichamelijk EN geestelijk als ik vrouwen zo vroeg na de bevalling seks zie hebben (of beter gezegd lees dat ze dat hebben) denk ik altijd bij mezelf; zo die moet wel erg onzeker zijn en probeert haar man tevreden te houden ofzo. Als je echt zeker van jezelf bent en jezelf het beste gunt, dan gun je jezelf een goed genezingsproces!

Terug
Bovenaan