na hoe lang mag je weer sexen?

whoeaaah....lijkt mij ook erg pijnlijk als je hechtingen hebt gehad.
daarbij lijkt het me zowiezo ook niks als je net op de natuurlijke bevallen bent   om te sexen.

ik heb 2x een keizersnede gehad en had vlgs mij toch redelijk snel (na 2-3 wkn) weer sex (met condoom) maar had dan ook daar beneden niets te lijden gehad.
wel heeeel voorzichtig gedaan ivm 'schudden' van de buik ivm wond van de keizersnede......

wel of geen ks heeft er niets mee te maken.
Er zit een wond in je baarmoeder daar waar de placenta zat en die moet genezen.

Lekker laten genezen lijkt me!
6 weken wordt aangehouden, zo lang kan een vrouw gemiddeld nog bloeden.

Bij ons was het 7 maanden geworden en meteen bij de eerste keer: zwanger!
Het is meer dan welkom hoor, maar even slikken.
Je schijnt supervruchtbaar te zijn na een bevalling.

gr,
Sabine

Hi lenny, ik zelf zat ook met die vraag... Ik denk dat het voor iedereen wel verschillend is..
Want ze houden per sé die 6 weken aan, dat je zolang vloeit..
Mijn verloskundige heeft gezegt, zodra je niet meer vloeit is je baarmoeder mond dicht..
Als je daarna weer bloed verliest na een paar dagen ofzo ben je ongesteld..
Nou ik ben vandaag precies 14dagen geleden bevallen, en ik vloei al 4 dagen niet meer.
Ik ga van de week naar de dokter want als het inderdaad over is bij mij, zou ik zo snel mogelijk aan de pil willen..
Kon me ook niet indenken dat je na een bevalling weer "snel" seks zou willen, maar ik had het wel..
Toen de 2e dag dat ik niet meer deed vloeien heb ik seks gehad, wel MET condoom. Want je weet het maar nooit.. Ook ivm infecties, en zwangerschap..
Maar ik heb dan denk ook weer het geluk gehad dat ik GEEN hechtingen had,   of ingescheurd was..
Alleen beetje schraal benenden..
Denk dat je het gewoon aan je verloskundige moet vragen zodra je bevallen bent.. Heb ik ook gedaan, vinden hun helemaal geen gekke vraag..
Want ik zat toen ook met een vraag, als je bevallen bent mag je het beneden alleen afspoelen met water zolang je nog vloeit..
Ik vroeg me dus af of je je wel mocht scheren dan beneden.. Ja dat mocht (omdat ik ook geen hechtingen had).. Dus verschilt per vrouw..
Mijn advies, gewoon vragen aan je verloskundige als jebevallen bent..

Groetjes Kim, moeder van TIANGO (2wkn)

Ja ik had 14 hechtingen in totaal, van binnen en van buiten. Dan staat je hoofd echt niet naar sex... Bij mij heeft de eerste keer ook nog wel een maand of 2/3 geduurd, het was nog steeds niet lekker. Ik was heel onzeker na de bevalling, het leek wel weer als of ik voor het eerst sex had in mijn leven, bovendien was ik doodsbang dat het hele zooitje weer zou scheuren. Dat kon natuurlijk niet, alles was allang netjes dicht, maar in mijn hoofd lag alles nog flink overhoop! Geen 1 bevalling verloopt hetzelfde en daarom ook geen 1 kraamtijd. Ik hoop dat het bij jou soepel zal verlopen en ik denk dat je idd niets anders kan doen dan naar je eigen lichaam en geest luisteren en natuurlijk jezelf laten advieseren door je verloskundige. Jessy is nu bijna 16 maanden en nu hebben we wel weer gewoon lekkere  sex. Maar toch heb ik nog steeds meer moeite om me hoofd bij de daad te houden dan voorheen. Het heeft gewoon best wel veel inpact gehad, wacht maar gewoon af! En succes met je bevalling!

Groetjes Jemaima

Scheeld per vrouw wanneer je wilt. Wacht wel op het vloeien. Mijn bevalling viel alles mee. wel een klein scheurtje. Maar we wilden direct voor een 2e. Dat zei ik nog in de verloskamer. de arts lachen en zei: meewstal zeggen de vrouwen: dit nooit meer. De 2e kwam na krap 11mnd.

Terug
Bovenaan