na hoeveel maanden..

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Mn vriend en ik zijn nu al 6 maanden bezig om zwanger te worden. Na hoeveel maanden proberen zwanger te worden, zouden jullie naar de huisarts gaan voor advies?

Hee meid,

Meestal na zo'n 12 maanden kan je naar de huisarts gaan, als er reden is om eerder te gaan bv: onregelmatige cyclus dan moet je zeker gaan maar ze houden meestal 1 jaar aan..... wij zijn zelf na 14 maanden gegaan en zitten nu (helaas) in de medische molen en na ruim 19 maanden/rondes gaan wij nu op voor de eerste IUI behandeling.

Denk je dat je medische hulp nodig hebt of vind je het 'gewoon' lang duren? Ik ken je verleden natuurlijk niet maar je hoeft je met 6 maanden eigenlijk nog geen zorgen te maken hoor!

Liefs Lynn.

Hoi, hoi,

Uitgangspunt is gemiddeld genomen een jaar. Hangt wel van verschillende factoren af. Leeftijd, medische geschiedenis van zowel de man als vrouw of in hun familie.

Groet,
Julia

hoihoi meiden,
Ik ben 4 sept gestopt met de pil.
Van sept tot half dec was ik om de week, een week ongesteld. Toen een cyclus van 27 dagen en laatste keer 37 dagen.
Ik ben 25. Mn vriend 29.
Zover we weten zijn er geen medische afwijkingen en erfelijkheden in de familie. Wij beide slikken geen medicatie. Mn vriend rookt wel, het lukt hem niet om te stoppen.
Ik weet gewoon niet wat raadzaam is....

Je bent nog vrij jong. Dus in dat geval zullen ze misschien wel tot een jaar wachten. Je zit misschien nog in de fase van het ontpillen. Bij twijfel kun je altijd naar de huisarts gaan, maar hou er wel rekening mee dat hij/zij je pas over een half jaar door gaat sturen.

Na een jaar proberen heb je alle recht om naar de huisarts te stappen. Zelf zijn we na 15 maanden naar de huisarts gestapt, zitten nu in ronde 37 na 2,5 jaar en hebben nu een maandje rust tussen iui 3 en 4 in.

De meeste vrouwen zijn binnen een jaar zwanher en daar ga jij vast ook bij horen!

Liefs Daisy

hoi

ja het is wat de meiden hierboven zeggen.

maar als je het niet vertrouwd, ja sorry, maar dan zeg je toch dat je al een jaar bent gestopt???

Ik zou ziets doen hoor, maar dat ben ik, een vrouw zonder geduld-:)

Succes meid!

Terug
Bovenaan