na hoeveel weken/ maanden naar gemeentehuis kindje erkennen

A

Anoniem

Guest
zoals de titel al zegt, vanaf wanneer kan je naar het gemeentehuis om met de vader het kindje te laten erkennen??

hoi hoi,

het kan al heel vroeg en ik zal er niet te lang mee wachten gedaan is maar gedaan. Wij hebben zelf gewacht tot 12 weken. Het was een heel officieel gebeuren. Voor ons was het de eerste keer dat we samen ergens voor tekende.

groetjes Bonus 20 + 3 weken.

Hoi,

Ik werk zelf bij de afdeling burgerzaken waar je dus je kindje moet erkennen en wij raden altijd aan om het voor je 26ste week te doen want dan gaan ze in bepaalde ziekenhuizen al voor je kindje vechten en wordt het dan alsnog geboren wordt het gewoon opgenomen op je persoonslijst. Voor die tijd wordt het niet geregistreerd omdat het dan nog te vroeg is.

Je moet wel even bellen want op sommige gemeentehuizen (bij ons ook) moet je hier een afspraak voor maken, het duurt op zich niet lang 5 min ofzo maar is natuurlijk wel heel belangrijk. Je moet dan ook de achternaam van je kindje vastleggen als je niet kiest krijgt het jouw achternaam en als je wel kiest kun je de naam van je vriend kiezen.

Groetjes Daantje(20wken van de 3e)

hoi,

Wij hebben het ook met 12 weken gedaan. De vrouw van de gemeente zei nog dat het slim van ons was. Omdat als je kindje voor de bevalling dood gaat of je miskraam krijgt het kindje erkend is ook vader als vader wordt gezien. Wat natuurlijk erg fijn is maar we gaan van het goede uit natuurlijk. Ik ben blij dat we het op tijd hebben gedaan want ik loop nu op het laatst en alles ligt klaar.
Je moet ook beslissen wat je met de achternaam wilt. Ik wilde dat onze kleine zijn achternaam kreeg maar dat hoeft dus niet.

Succes!

Liefs An 38 weken en 4 dagen zwanger

Wij hebben het direct na de 20 weken echo gedaan, idd omdat als er wat gebeurd is je vriend wel de officieele vader.  

ok hartstikke bedankt voor de reacties.
wij zijn nu 6 weken en 5 daagjes zwanger. dan ga ik denk ik over een maandje een afspraak maken!
liefs sam

Hallo,

Wij hebben de erkenning rond de 20ste week gedaan. Alleen werd ons verteld dat de vader dan nog geen gezag heeft over het kind. Dat moet via de rechter aangevraagd worden en dat kan pas wanneer het kind geboren is.

Achteraf gezien hadden we beter kunnen gaan trouwen. Maar toch maar besloten om niet te doen aangezien we in november net een samenlevingscontract hebben met testament.

Al ik kijk hoeveel geld wij al uit gegeven hebben aan alles en wat er dus nog komen gaat hadden we er  een hele mooie bruiloft van kunnen betalen.

Groetjes Evy

wij hebben ook een samenlevingsovereenkomst met testament.
het erkennen bij de gemeente kost toch niets?
welke verdere kosten bereken je er verder nog bij dan en wat ben je hier aan kwijt?
na de geboorte via de rechter die wist ik, geen idee welke kosten hieraan verbonden zijn?
liefs sam

Terug
Bovenaan