na hoeveel weken/ maanden naar gemeentehuis kindje erkennen

Hai Evy,

Ik vraag me ook af welke kosten jij bedoeld. Het samenlevingscontract en het testament zijn inderdaad de enige hoge kosten die ik kan bedenken. Het erkennen kost niets, alleen de afschriften die je nodig hebt voor de ouderlijkemacht aanvragen bij de rechtbank kosten geloof ik  geld. Wij hebben twee jaar terug een samenlevingscontract en testament laten opstellen inverband met de aankoop van ons huis. Wij hebben toen het testament gelijk al aangepast aan eventuele kinderen. Een testament laat je niet opmaken voor een paar jaar dus je moet eigenlijk al best ver in de toekomst kijken. Het enige wat wij nog moeten gaan regelen is de voogdij, dat zal ook wel wat geld gaan kosten maar volgens mij kan dat doormiddel van een aanhangsel aan je testament. Maar als ik zo naar de kosten kijk zou ik daar nog geen leuke bruiloft van kunnen betalen hoor? Ik weet niet wat jij dan wel niet betaald hebt voor je samenlevingscontract en testament??

Wij hebben trouwens laten uit zoeken welke notaris in een straal van 10 km het goedkoopste tarief had. Dit kan namelijk nog al eens verschillen en heel veel geld schelen!!  Ik geloof dat je dit ook via internet kunt doen, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes
Wilma

Hoi,
Wij hebben na de 20-weken echo het kindje erkend. Dit kost niets, ook het aanvragen van het gezag, na de geboorte, bij de kantonrechter kost niets en stelt niets voor. Je krijgt namelijk bij het erkennen al alle papieren mee, hiermee moet de vader na de geboorte naar het gemeentehuis om het kind aan te geven. Daar krijgt hij ook weer een bewijs en deze gaat samen met de papieren die je al had gekregen bij de erkenning in een envelop en inleveren maar bij de kantonrechter, stelt echt niks voor.
Bij ons zit de kantonrechter tegenover het gemeentehuis, dus helemaal makkelijk!
Het opstellen van een testament incl. voogdij kost inderdaad geld, maar als je getrouwd bent is voogdij (wie wijs je aan als voogd na overlijden) ook niet geregeld, dus als je dat dan ook wil moet je ook nog naar de notaris. Ik weet niet precies wat een 'leuke' bruiloft kost maar volgens mij altijd nog  tig keer meer dan een bezoekje aan de notaris haha.
Succes! Groetjes, Noortje

Oh ja, heel veel mensen hebben een verkeerd beeld van het aanvragen van gezag bij de kantonrechter, had ik eerst ook.
Het is echt niets meer dan het inleveren van de papieren.....

Dank je Noortje, heel duidelijk uitgelegd.
Ik wou hetzelfde posten ongeveer.

Wij hebben het ook met zo'n beetje 12 weken gedaan. Als er dan wat gebeurt, is het toch ook officieel het kindje van hem. Maar we gaan er niet van uit dat dat nodig is, natuurlijk!

Heel veel plezier met het aangeven!
Groetjes, Jose

Terug
Bovenaan