Na hoeveel weken vertellen jullie het grote nieuws aan andere?

Wij vroegen ons af wanneer je het grote nieuws het beste aan familie en vrienden kunt vertellen.
Wij dachten zelf na de eerste echo.
Dat is bij ongeveer 10 weken?

Wanneer hebben jullie het grote nieuws verteld?';-)
Lieve groet,
Mieka

Hoi, wij hebben het de directe familie inderdaad na de eerste echo verteld. Dat was ook met ongeveer 10 weken. Kort daarna hebben we het verder verteld.
Wel schrok ik heel erg toen we het net verder verteld hadden met 11 weken en toen begon ik ineens te bloeden.
Dan kun je ook niet echt blij zijn, omdat je niet weet hoe het af loopt. Uiteindelijk lag bij mij de placenta verkeerd waardoor ik tot 18, 19 weken ben blijven bloeden.
Ik persoonlijk zou het niet te vroeg vertellen. hebben we bij alle drie zo gedaan, en ik vond het heel leuk om samen met mijn vriend een geheimpje te hebben.

Groetjes, Ris

Hi,

Wij hebben het de ouders rond de 6e week verteld, de rest rond de 8e week. Wij hebben er geen moeite mee om het vroeg te delen. Waarom niet? Omdat het mis zou kunnen gaan? Dan kun je ook verdriet met anderen delen, toch? Verder ken ik heel veel verhalen van mensen (redelijk dicht bij) die een kindje verloren tussen de 20 en 26 weken en zelf met 39 weken een kindje verloren door het loslaten van de placenta.

Ik wil niemand schrik aanjagen, ben er zelf ook niet bang voor. Maar ik persoonlijk ken dus geen vrouwen die een miskraam kregen voor de 13 weken, maar wel daarna.

Maar natuurlijk is het persoonlijk. Wij zijn geen mensen die dit soort leuk nieuws voor ons kunnen houden. Veel te leuk om te delen!

Gr. Tamara.

Hoi

Zodra ik het wist wisten mijn vrienden en familie het ook. Ik kan mijn mond slecht houden en vond dat ook niet nodig. Wat Tamara al zegt dan kun je ook je verdriet kwijt als het fout gaat. Het is zo raar om te horen dat iemand een miskraam heeft gehad terwijl je niet wist dat zij zwanger was.

Groetjes Mam.a.s.

hoi! Wij hebben zondag positief getest en hadden al een afspraak staan bij vk voor orienterend gesprek, gisteren gebeld dat we een positieve test in ons handen hadden en de afspraak verschoven naar 3 september, dan hebben we onze eerste echo, als deze positief is dan vertellen we het mijn ouders 4 september ( op mijn vaders verjaardag ) Ben best zenuwachtig haha!! Eerst is het wachten op een positieve test, dan wachten op eerste echo of alles er goed uitziet... haha... heb het er graag voor over hoor!!! Onze naaste familie willen we het na de 1e echo vertellen, de rest hoort of ziet t vanzelf wel ;-)

Groetjes zebraatje

Ben het ook helemaal met Tamara eens.
Ik snap niet dat in Nederland "een grens" van 3 maand wordt aangehouden..?
Wij hebben het met iets van 8 weken aan de ouders verteld en 9 weken aan onze zussen en broer.(de rest van de wereld vertelden we het met 11 weken) Mijn zusje schrok daar best van en vond het vreemd dat we het zo vroeg vertelden...
Waarom dan? Ik ken inderdaad ook meer mensen die na 3 maand een miskraam kregen dan ervoor.
En net zoals mam a.s. zegt, ik ook kan mijn mond houden, vooral met zulk mooi nieuws!

Dus als je denkt dat je het wilt vertellen, doe je het gewoon! Of dit nu met 5 weken is of met 3 maand...

Groetjes!

Bij mij werd het nood gedwongen voor iedereen bekend... Ik kwam namelijk met 8 weken in het ziekenhuis terecht vanwege zeer ernstige zwangerschaps misselijkheid, dus werd aan het infuus gekoppeld en kreeg sonde voeding...
Tja dan komen de vragen wel...
Ik vond het zelf niet erg om het vroeg te moeten vertellen, iedereen leeft met je mee en ja als het mis gaat dan weet iedereen ook wat er aan de hand is en hoef je niet achteraf van alles uit te leggen.

xJx

hoi hoi,

ik heb het beide keren best vroeg verteld.. rond 5-6 weken.. helaas zijn ze ook beide mis gegaan.. ik vond het aan de ene kant wel fijn om erover te kunnen praten.. maar aan de andere kant heel vervelend dat ik iedereen moest vertellen dat t nie goed was..

ben nu weer zwanger...en alleen mn vriend (natuurlijk:p) mn moeder en een vriendinnetje weten t..
na de eerste echo denk ik wel dat we het vertellen..

liefs

Terug
Bovenaan