Na hoeveel weken vertellen jullie het grote nieuws aan andere?

wij hebben het meteen aan onze ouders verteld toen we het zelf wisten (met 4 weken). Vrij snel daarna wist de rest het ook. Na de pretecho hebben we trouwens ook meteen aan iedereen verteld wat het zou worden. We konden het niet voor ons houden..

hallo dames,

wij hebben het met 6 weken (na de echo) verteld aan familie en vrienden, dit i.v.m. vakantieperiode...nu ben ik 9 weken en is het algemeen bekend....

er heerst in nederland een taboe op het vertellen voor de 12 weken, ivm miskraam...als het fout gaat weet heel de omgeving het toch ook wel denk ik dan maar...moet wel zeggen dat het vertellen makkelijker wordt doordat je wat beelden hebt gezien van je spruitje...

moet zeggen dat ik het nog steeds spannend vind of het wel goed gaat ja of nee, maar ja ik moet het los laten..

groetjes

Wij hebben afgesproken om het na de eerste echo te vertellen. Dat is met ongeveer 10 weken. Zit nu aan de 6 weken :)
Ik vind het best wel spannend allemaal. Ik merk al kwaaltjes ;-) --> steken/pijnlijke zeurderige gevoelin de onderbuik.Enne vaker naar wc. Mijn borsten zijn ook wat steviger geworden.

Ik ben heel benieuwd wat er nog meer zal gebeuren.....

Lieve groet, Mieka

Een week na de test hebben we het de familieverteld en goede vrienden. Alle 3 keren. Alleen de allerleerste keer wilden we afwachten, want stel dat het een miskraam zou worden. Nou, dat werd het, en dan is het heel raar om te moeten vertellen dat je zwanger wilt worden, zwanger bent geweest, maar ook al niet meer.
Dus dat deden we niet weer.

tja, altijd een dilemma....

Ik pas met 8 weken niet meer in mijn kleren (darmen zitten vast, en ben vrij tenger gebouwd, dus weinig ruimte... haha ) De vorige keer (met mijn tweede kindje) zag ik op mijn werk gewoon dat ze het er over hadden....

En ik ben vanaf week 6 bij de fysio voor mijn bekken.
Dus nu moet ik heel rustig aan doen.
Wij gaan het dus vroeg vertellen, mijn ouders weten het al, en voor de rest van de fam wil ik het bewaren tot eind aug, als we de 8 weken echo hebben gehad.

hallo, wij hebben het vanavond alvast aan mijn ouders verteld, ookal zijn we pas 5 weken zwanger. Konden het niet laten... vader werd helemaal emotioneel, zo lief! Moeder natuurlijk ook, haha... Had een kaartje kleinkind op komst gekocht en geschreven met een rijmpje of zij opa en oma wilde worden van onze kleine spruit. Zo leuk. Mijn vader bleef maar schouderklopjes geven. Zo mooi om te zien dat ook zij er zo blij mee zijn. Nu zaterdag mijn broers en schoonzusjes en volgende week schoonouders!! Spannend, ben erg benieuwd. xxx

Terug
Bovenaan