na hoeveel weken voel je je weer de oude?

Heeey allemaal,

Ff een vraagje: Na hoeveel weken voelen jullie je weer jezelf na de bevalling? Dus geen pijntjes meer, makkelijk de stoel in en uit, lekker een eind wandelen, niet meer moe, hechtingen geheeld, lekker weer in het huishouden aan de slag, noem het maar op....gewoon zoals je je voor je zwangerschap ook voelde, behalve dan dat je nu een moedertje bent ;)
Ik ben woensdag 3 weken onderweg en ik vind het persoonlijk erg tegenvallen.....ik ben niet zo'n type dat hele dagen rustig aan doet en wil het liefst alles gewoon weer doen!
Als ik een wasje heb gedraaid en opgehangen of een potje hebt gekookt ben ik al moe, pffff! Mijn onderkantje voelt nog steeds bont en blauw, de wond trekt nog, aambeien gaan maar niet over, de ontlasting is nog niet lekker op gang, wrs nog steeds baalsontsteking (ook catheter! morgen wrs 2e abkuur!), ik ben er zo zat van!
Ik wil gewoon weer stofzuigen, bukken zonder pijn, 'smorgens wakker worden zonder het gevoel te hebben dat ik in 1 nacht 60 jaar ouder ben geworden, weer gewoon poepen, plassen én sexen!!
Ben erg benieuwd hoe lang het bij jullie allemaal duurt en na hoelang jullie weer volledig op de been zijn/waren!! Ben ik té ongeduldig of duurt het bij mij echt te lang???

Liefs Kim

Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar een paar dagen last heb gehad van mijn onderkant, maar ik had dan ook maar twee hechtingen.
Ik heb nog wel last van aambeien, maar de neusspray heeft daar al goed geholpen (dat werkt echt!).
Verder heb ik geen pijn en doe alles. Ik ben 4 weken geleden bevallen, maar na een week deed ik alles weer. Wel heb ik nog wel minder energie dan voor de zwangerschap, maar ja ik heb dan ook nog gebroken nachten door de nachtvoeding. Maar ik voel me al redelijk de oude.

Hier gaat t eigenlijk ook heel goed. Heb een keizersnee gehad maar kon gelijk al niet echt stil zitten. De eerste dagen had ik nog veel last van de wond maar nu alleen als ik echt mn buik aanspan. Dhymaris is nu bijna 3 wk en doe bijna alles alweer sinds een wk of 2. Alleen boodschappen halen durf ik nog niet omdat ik die tassen dan moet tillen dus dat laat ik nog ff aan mn vriend over.

Hier gaat t eigenlijk ook heel goed. Heb een keizersnee gehad maar kon gelijk al niet echt stil zitten. De eerste dagen had ik nog veel last van de wond maar nu alleen als ik echt mn buik aanspan. Dhymaris is nu bijna 3 wk en doe bijna alles alweer sinds een wk of 2. Alleen boodschappen halen durf ik nog niet omdat ik die tassen dan moet tillen dus dat laat ik nog ff aan mn vriend over.

Ik voel me ook al een stuk beter, alleen paardrijden durf ik nog niet aan. Kas is morgen 2 maanden, vrijdag 8 weken.

Met 6 weken was mijn wond genezen, al blijft die heel gevoelig. Mijn bekken zijn nog wel pijnlijk en ik moet goed opletten met opstaan en omdraaien in bed. Heb tijdens mijn zwangerschap totaal geen last gehad, dus dat is echt iets van de bevalling.

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het neusspray-tegen-aambeien verhaal!

Geef jezelf (en vooral je lichaam) de tijd. Er heeft 9 mnd een wondertje in gegroeid en bevallen is ook een helse klus (vond ik zelf).

Veel succes en "beterschap"

Nou ik moet zeggen dat ik eigenlijk vanaf een uurtje na de bevalling al mobiel was, en ook niet stil kon zitten, had ook maar 3 hechtinkjes. En heb natuurlijk geen gebroken nachten gehad.
maar echt mezelf was denk ik pas na 2 tot 3 weken. maar merk nu soms ook nog dat mijn lijf me af en toe terug fluit.
Ooh Anne, ik moet zeggen dat ik met 4 weken al weer te paard zat en met 6 weken al een klein wedstrijdje gereden. En had toen heel erg mn best gedaan om me zelf tegen te houden. Maar moet zeggen dat het best wel intensief weer is, vnl je buikspieren ga je heel erg voelen na een ritje van max 20 min.
Wat ik wel heb meegekregen van een vriendin van mij, en die had best wel wat bloedverlies gehad en ijzerpillen gehad, eet veel groene groentes die ijzer bevatten en stroop, dus ik ben gek op groene groentes, dus veel gegeten en lekker dagelijk 1 boterham met appelstroop. En dat helpt ook heel erg goed.

Maar gun jezelf de tijd, eider lichaam reageert anders, en ook elke bevalling en zwangerschap is anders. Dus eigenlijk kan je het niet vergelijken met anderen.

Terug
Bovenaan