na miskraam wat voor lichamelijke klachten hadden jullie?

hallo allemaal
ik zit met de vraag wat voor lichamelijke klachten hadden jullie naar een miskraam
ik zal even uitleggen.
ik kreeg vorige week donderdag ( toen 5 weken en 2 dagen zwanger) erge buikpijn heel laag onderin mijn  buik
daarna helder bloed verlies en een stolsel ik had een washandje gauw gepakt want moest schone kleding aan. de stolsel had echt iets van een vlies achtig iets misschien niet zo smakelijk verhaal sorry.
maar goed ik wel vanuit gegaan dat dit dus echt mis is.
de huisarts uit gelegd en die denkt daar ook echt aan hoe ik het uitlegde.
nu had ik gelijk de volgende dag maar beetje bruinbloed verlies. en dat houdt aan tot nu toe echt een heel klein beetje.
dat lees ik ook dat, dat normaal is.

nu de vraag ik had eerst echt het gevoel niet meer zwanger te zijn.
maar heb nog wel deze lichamelijke klachten gevoelige borsten
een nog steeds iets opgezette buik( houdt vocht vast misschien nog)
soms ineens best moe zijn.
en nu paar dagen ineens ook als ik aan het eten ben het eten vies vinden en geen zin meer in hebben.
wie herkent dit??
ik ga waarschijnlijk wel volgende week even een test nog doen om te kijken of alle hormonen weg zijn!
ik kan me wel voorstellen dat je nog een tijdje last houdt van de hormonen maar vraag me ook gewoon echt af wie dit ook nog hadden.
groetjes van mij

Ik heb op 3 maart een mk gehad bij 6 wkn en 2 dgn.
Bij mij zette de mk niet door. Ik bleef maar vloeien. Ook verloor ik weinig stolsels. De zw testen bleven pos omdat er nog wat placentaweefsel zat. Uiteindelijk ben ik gecuretteerd.
Ook al ben je wel schoon dan kan HCG in je lichaam aanwezig blijven.

Het is een goed plan van je om eens een test te doen. Als het vloeien gestopt is en de zw test negatief, dan kun je er vanuit gaan dat alles weg is. maar ook de emoties hakken erin hoor! En wat dacht je van die vliegende hormonen? Van niet zwanger naar wel zwanger naar niet zwanger binnen 6 wkn!!!

Mocht je blijven vloeien en pos testen houden, dan zou ik contact opnemen met je huisarts voor eventueel een controle echo.
Ik heb me twee weken na de mk nog labiel en doodmoe gevoeld door de emoties en natuurlijk voelde ik me nog zwanger door het hormoon.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!

Je vraagt naar de klachten na de miskraam. Ik heb 29 feb een miskraam gehad met 6w 3d. Ik had eerst wat bruin bloed verlies, maar wel meteen lage buik en rugpijn. De volgende dag zette het pas door. Ben na een paar heftige krampen 2 grote stolsels verloren en heb daarna nog flink gemenstrueerd. Dit heeft maar 2 dagen nog geduurd en toen was het klaar. Wel heb ik nog een week flink zwangerschapsklachten gehad. Inderdaad, eten vies, alles rook erg sterk, gevoelige borsten, gevoelige buik.
Pas een week later werd dit minder en was de test ook veel minder positief (heel licht streepje nog). Het kan dus even duren voor het HCG uit je lichaam is.

Ik vond het heel erg moeilijk nog zoveel klachtjes te hebben, terwijl ik wist dat ik niet meer zwanger was.

Gaan ze nog een echo maken bij je om te kijken of je goed schoon bent?
Dat hebben ze bij mij een week later ook gedaan namelijk. Het was fijn te weten dat alles goed leeg was en dat mijn baarmoeder weer een nieuw slijnvlies aan het aanmaken was.

Sterkte met het verwerken van je miskraam. Geef het de tijd!

Groetjes Suus

Hoi kidvos,

Ik heb tot 4 weken na de miskraam nog positieve testen en kwaaltjes gehad. Het kan heeel lang duren voordat de hormonen uit je lijf zijn. Succes met het verwerken van dit alles, als het lang aan houdt misschien toch een echo laten doen. Misschien is er toch wat achter gebleven.

Liefs Jen

hey hoi
alvast bedankt voor jullie reactie.

voelt inderdaad irritant nog wat zwanger klachten.
dan krijg je zo' n twijfel moment.
eerst zei me gevoel ook gelijk dat het mis was en mijn lichaam natuurlijk ook.
en dan voel je ineens weer zwangere klachten.
ik denk inderdaad dat het wel even handig is om een test te doen.
dan krijg je waarschijnlijk toch echt even te zien dat het weg is.
en zo niet dan even weer de huisarts bellen.
mochen gerust nog andere komen met reactie.

suussie en edith
ook nog veel sterkte volgens mij heb ik jullie ook wel gezien op zwanger worden forum
geestelijk heb je ook wel wat te verwerken. moet zeggen gaat de goeie kant op!
groetjes van mij

Hee meis,
Allereerst sterkte gewenst!
Ik heb na de miskraam nog wel tijdje klachten gehad. Week na de miskraam had ik een echo om te kijken of ik schoon was. Ja volgens de echo. 2 weken na de miskraam had ik een negatieve zw-test. Mooi, al bleef ik (kleine beetjes) bloed verliezen. Maar een kleine week daarna had ik zo'n enorme bloeding met stolsels dat ik me zo ongeveer doodschrok. Ik was net in de trein gestapt en voelde het gaan maar wat moet je....ben maar in de trein op het toilet gaan zitten. Moest toen nog naar huis lopen, kon wel janken. Thuisgekomen liep het bloed me de broekspijpen uit.....
Vervolgens naar de gyn en toen bleek er toch nog een stukje placenta te zitten wat ze ter plekke met een tang heeft verwijderd. Toen nog een paar dagen bloeden. Al met al heb ik 5 weken gebloed. Mijn hb-gehalte was aan de lage kant en ik moest 10 weken staalpillen slikken. Samen met het emotionele gebeuren voelde ik me echt een dweil. De 1e paar keren dat ik ongi moest worden voelde ik ook van alles dat er op leek dat ik weer zwanger was. Niet dus. Na zo'n 3 maanden was ik lichamelijk weer de oude. Emotioneel heb ik het af en toe nog steeds moeilijk. Mijn miskraam is bijna een jaar geleden maar tot op heden ben ik nog steeds niet weer zwanger en dat vind ik best moeilijk te verkroppen. Ik heb volgende maand een afspraak bij de gynaecoloog omdat ik al tijden last heb van tussentijdse bloedingen (begint vlak na eisprong en gaat door totdat ongi doorbreekt). Dit werd door de huisarts telkens afgedaan met hormonale kwestie en om het op te lossen zou ik aan de pil kunnen. Tja, niet mijn keus zoals je zult begrijpen. Maar goed, ondertussen ben ik bijna zover. Maar eerst onderzoek bij de gyn en daarna zie ik wel verder.

Nou ja, niet het meest optimistische verhaal maar wat ik ermee wil zeggen is dat je best lang nog last kunt hebben van een miskraam. En dat een negatieve test niet altijd wat zegt. Een echo om te kijken of je echt schoon bent is aan te raden en eventueel een check of je ijzergehalte nog hoog genoeg is ook!

Sterkte!
Gr. Laura

@laura
dat lijkt me ook erg hoor denk je dat alles weg is.
niet dus.
wat erg dat je dan net in de trein stap.
ik stond bij het schoolplein mijn dochter op te wachten en voelde ook wat lopen.
ik beetje naar achter gaan staan en hopen dat het niet erg door lekte wist ook niet zeker dat ik bloed verloor dacht het wel voelde anders dan witslijm zeg maar.
dan sta je daar te wachten. zit je op de fiets denk je snel naar huis op de fiets al ff spieken  toen zag ik al iets rood op me broek. was blij dat ik een zwarte lange jas aan had.
nu jij er al een jaar over doet lijkt me dan hakt zo' n miskraam er nog weer een tikje harder in.
tuurlijk als je weer zwanger wordt zal je heus niet zomaar je miskraam vergeten.
maar heb je wel weer een feit dat het ook goed kan gaan. en dat geeft je toch wel een gerust gevoel denk ik.
kan me goed voorstellen dat je niet aan de pil wil.
je wilt immers een kindje laten ze het maar na kijken dan hoe het komt.
groetjes van mij

Terug
Bovenaan