Na twee miskramen, nu hopenlijk in november echt mama!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Zal hier even mijn verhaal doen. Heb gisteravond positief getest, dus ben heel erg blij maar ook wel onzeker. Heb hiervoor 2 miskramen gehad en dat maakt, vooral de eerste periode, toch wat minder zorgeloos.

Ik ben in maart 2008 gestop met de pil. In september werd ik zwanger van ons 1e kindje, helemaal blij natuurlijk. Helaas eindigde dit na 6,5 week in een spontane miskraam. Hierna ben ik waarschijnlijk weer direct zwanger geraakt, dit is in januari misgelopen. Bij deze 2e mk heb ik wel een wat ander gevoel, ik had tussendoor al wat bloedingen gehad en het voelde niet echt goed. Achteraf denk ik dat mijn lichaam er nog niet klaar voor was, maar ja die reden geef ik het dan. Na deze 2e mk ben ik in de 2e poging 'weer' zwanger geraakt. Ik hoop nu zo dat alles goed gaat. Ik zal zo een afspraak maken met de vk, mag namelijk van de gyn met 6 weken al voor een echo komen. Daar ben ik enorm blij mee.

Het voelt nu ook heel anders dan mijn andere zwangerschappen. Voor iemand herkenbaar? Heeft iemand ervaring dat een 2e of 3e zwangerschap weer heel anders voelt? Ben nu bijvoorbeeld minder misselijk en heb meer last van winderigheid... vooral 's avonds. Mijn test was gisteren trouwens direct super positief, hoefde niet eens te wachten, sloeg direct 2 streepjes aan!

Nou dat was even mijn verhaal. Ik zal de komende tijd hier vast meer te vinden zijn en zo ie zo meelezen met een aantal onderwerpen. Ik ben verder erg actief aan het kletsen met dames die ook een miskraam hebben gehad.

Groetjes, Hiltje

Hallo,

Welkom hier, en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Jeetje, 2 miskramen, das niet niks!!!
Ik snap dat je je onzeker voelt, maar probeer toch positief te blijven.
Fijn dat je zo snel voor een echo mag,.
Wij hebben er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden, en ik ben nu extyra onzeker, omdat ik het weekend wat buikpijn had, mocht ik maandag komen voor een echo, wat gaaf!!!
Volgens mijn berekening was ik nog geen 6 weken maar er klopte(knipperde)toch al een hartje, dat heeftmij heel erg gerustgesteld!!!!Wil nog niet alles zeggen natuurlijk.
Geniet van je zwangerschap!!!!Hoe moeilijk dat ook soms is....

xxx anies

hoi Hiltje,
wat fijn zo'n snel positieve test, dan weet je zeker dat de hormonen goed hun werk doen.
jammer dat je je zo onzeker voelt door je eerdere miskramen, dat lijkt me heel zwaar.
de hoeveelste mag je voor je 6 weken echo komen?
ik hoop dat je een mooi kloppend hartje ziet en het je geruststelt.

bij elke zwangerschap kan wat je voelt aan "gezonde kwaaltjes" verschillen, maak je daar dus niet ongerust om.
ik hoop dat je laat weten dat alles goed is zodra je de echo gehad hebt.
groetjes suzan

Hallo Hiltje,

Wat vervelend dat je 2 miskramen hebt gehad, maar super mooi dat je inmiddels weer zwanger bent, gefeliciteerd! En hopelijk gaat het dit keer echt goed.
Zelf heb ik tussen de jongste en de oudste 3 miskramen gehad, dus vind het ook erg spannend nu.
Ik krijg de 30ste een echo, dan ben ik op 1 dag na 8 weken op weg.
Qua kwaaltjes heb ik nooit gemerkt dat het niet goed zat trouwens.

Nou, hopelijk in november mooie beebs voor ons allen!

Groetjes!

Hoi Hiltje,

Ik begrijp je wel denk ik; ik heb vorig jaar twee miskramen gehad. En voor de geboorte van onze dochter ook een. Nu weer raak en hopelijk gaat het dit keer wel goed. Volgende week woensdag voor een echo.
Het enige wat je kan doen is goed voor jezelf zorgen en afwachten, maar dat is niet altijd even gemakkelijk.
Ik duim voor je!

Maaike

Ik heb ondertussen een afpsraak gemaakt voor mijn eerste echo, mag dinsdag de 17e naar de gyn. Ik kijk er erg naar uit en hoop dat de dagen nu wat snel voorbij gaan. Heb zonet nog maar een test gedaan want ik voelde me erg onzeker; gelukkig nog steeds positief. Door die 2 mk denk ik bij alles wat ik voel, of juis niet voel van 'o jee, niet weer hè', erg vervelend en vermoeiend.

Dat moest ik hier even kwijt.

Groetjes, Hiltje

Ten eerste: gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kan me goed voorstellen hoe onzeker je je moet voelen. Ik heb ik oktober een miskraam gehad en nu dan weer zwanger. Vind het ook erg spannend en bij veel signalen denk ik gelijk; 'nee het, het gaat toch niet weer mis'. Elke dag zonder bloedverlies is er een denk ik dan.
Kan me voorstellen dat dat na twee miskramen nog meer is.
Gelukkig mag je al vroeg voor een echo. Heb je al een afspraak? Ik mag morgen, ben dan als het goed is 6 wk 6 dgn. Ben erg benieuwd en durf het dan pas te geloven denk ik.

Succes met wachten.
groetjes Mama van Nienke

Heej heej,

Herken het gevoel,

Heb ook twee miskramen gehad!!
en ook bij mij, voelt deze zwangerschap (vrijdag positief getest) anders de de vorige!

Wist hier al een week van te voren zeker dat ik zwanger was, ondanks dat de testen  negatief waren........gewoon puur gevoel.
Ook zegt mn gevoel nu dat het deze keer wel goed zit!

Nou ja, laten we hopen dat het allemaal goed gaat, en dat we nog lang in dit forum kunnen kletsen.....

gr. Geertje

Terug
Bovenaan