Na twee miskramen, nu hopenlijk in november echt mama!

Hallo,

Ook ik herken (helaas) het blije, maar ook onzekere gevoel.
Heb zelf ook 2 miskramen gehad en ben er sinds vorige week
achter dat ik nu weer zwanger ben.
Ben vorige week bij de dokter geweest en die had mij uitgerekend op 11 november.
Op 30 maart kunnen wij naar de gyn voor de 1e echo.
Het lijkt zo lang te duren voordat het 30 maart is.

Bij de 1e miskraam verloor ik het 'vruchtje' met 6 weken.
Bij de 2e miskraam kwamen we er pas achter toen we bij
de verloskundige zaten voor een echo. Er was geen hartactiviteit!

Ook wij hopen dat het deze keer goed gaat en dat we in november
de trotse ouders mogen worden van dit kleintje!

Maar ja, we moeten positief blijven denken en ervan uit gaan dat
deze keer alles goed gaat (hoe moeilijk het ook is).

Succes allemaal!

Gr. Pinda

Sorry, ben je nog vergeten te feliciteren!

Van harte proficiat met je zwangerschap!

Gr. Pinda

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en iedereen hier ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Wou even melden dat ik vandaag een echo heb gehad (ben nu ongeveer 5,5 wk) en we hebben een kloppend hartje gezien, echt een enorme opluchting. Het was net begonnen met kloppen  en klopte nog heel langzaam maar dit hoord zo. Verder zag alles er zo uit als het eruit hoorde te zien met 5,5 wk. Over 2 weken heb ik weer een afspraak bij de gyn, dan kan ze onze kleine ook opmeten en zo. Heb er nu al zin in en leef er nu al naar toe. Hopen dat ik die 2 weken een beetje door ga komen want het blijft altijd heel erg eng.

@Pinda, toevallig: als ik mijn uitgerekende datum bereken vanaf mijn eerste dag laatste ongi dan ben ik ook op 11 november uitgerekend.

Groetjes, Hiltje

Trouwens heel herkenbaar die verhalen dat je in de stress schiet bij alles wat je voelt, bij elk steekje of krampje denk je idd het ergste. Maar we moeten er idd maar vanuit gaan dat het nu gewoon goed gaat, de kans dat het gewoon goed gaat is altijd nog veel groter dan dat het mis gaat.

@Geertje en Pinda: 3 maal is scheepsrecht!

Ik hoop dat we allemaal in november bevallen van een prachtig mooi kindje!

Hoi dames,

Wat vreselijk herkenbaar. Ik heb gelukkig nog maar 1 miskraam gehad, en ik hoop het daar ook bij te houden, maar ik ben zo vreselijk bang en onzeker. Mijn miskraam is nog maar 2 maanden geleden. Ik had nooit gedacht zo snel alweer zwanger te zijn.
Vooral vandaag had ik het erg moeilijk omdat het nu ongeveer mis ging de vorige keer. Ik voel me wel veel meer zwanger dan de vorige keer, maar toch bij ieder krampje, pijntje of wat dan ook (ook veel als ik me juist heel goed voel) denk ik dat het weer mis gaat.
Ben blij als het 1 april is, en we mogen gaan kijken of er echt weer zo'n mooi wondertje in mij groeit.

Groetjes Hanneke

die weken duren ook zo lang....
nog 2,5 week, dan mogen we voor een echo gaan.....
zitten dan op 7,5 week!

pfff, inderdaad, elk steekje ga je denken
elke keer naar het toilet, toch niet even kijken of je bloed

Maar ja, de onzekerheid is des te groot, als je weet dat ik er beide miskramen pas achter ben gekomen bij de eerste echo, en dat het toen al gestopt was met groeien op 5wk en  2/3 dg.

maar ach, we zien het positief in en hoop inderdaad dat  3 maal scheepsrecht is!
Ben in ieder gval blij dat ik hier mn hart kan luchten.....

x Geertje

Terug
Bovenaan