Na veel getwijfel de knoop tóch doorgehakt. FF voorstellen.

Hoi Janneke,

Sorry dat het even duurde voordat ik weer reageer. De onderwerpen verdwijnen hier zo snel naar de achtergrond dat je ze gewoon kwijt raakt.

Maar goed. Soms is het echt wel eens balen hoor. Vooral de laatste dagen maak ik me nogal druk over de financien. Vooral ik heb wat schulden over gehouden aan een nare relatie. Dat geeft nogal druk. We lijken er maar niet vanaf te kunnen komen. En nu hebben we een aanvraag gedaan voor de schuldhulpverlening. Ik zie er een beetje tegenop, maar op dit moment is het onze beste keus om er vanaf te komen en dan kunnen we over 2/3 jaar met een schone lei beginnen en dat zie ik wel zitten eigenlijk.
Even doorbijten dan maar. Maar ja ik ben nu bijvoorbeeld voorgesteld voor een nieuwe baan en dan denk je gelijk: oei, dat wordt een goed salaris. Maar ja je werkt alleen maar voor je schulden op dat moment. Maar misschien kunnen we een saneringskrediet krijgen. Dan heb je een lening bij de kredietbank waar je al je schulden van betaald en dan betaal je maandelijks alleen een bedrag aan hen. Dat is wel heel fijn. Daar hopen we dan maar op.

Nou, voor de rest. Ja het is heeeeeeeel vervelend dat we nou niet weten hoe en wat.
Maar voor de rest heb ik eigenlijk helemaal niet gevraagd of het slecht is dat we niet wachten na de pil. Wat kan er dan mis gaan? En waar kan ik daar eventueel informatie over vinden op het internet?

Ik snap overgens heel goed wat je bedoelt met een tweede en dan je eerste erbij. Moeilijk zijn die gevoelens he? Ik voel me ook wel een beetje schuldig tegenover mijn zoontje. Maar ik denk echt dat dit alleen een soort van schuldgevoelens zijn van moeders ofzo hoor. Ik houd nu zoveel van mijn zoontje dat ik het me niet voor kan stellen dat ik ook zoveel zou houden van een tweede (ander) kindje. Nu voelt dat nog vreemd omdat je het kindje nog niet draagt. Je bent nog niet bevallen, je voelt, ziet en ruikt het kindje nog niet. Dus in je hoofd is het een vreemd ander kindje. En stuit je tegen de borst. Maar ik denk zodra het er is dan voelt het heel erg als eigen en ik denk dat je je dan helemaal niet meer zo schuldig voelt.
Wat betreft de leeftijd van je eerste kindje....Ja, aan de ene kant ben ik blij dat mijn zoontje al wat ouder zal zijn als het baby'tje geboren wordt, maar aan de andere kant als ik er nu over nadenk, nu we het echt gaan doen. Dan denk ik wel eens, had ik maar eerder de keuze gemaakt, dan had er wat minder tussen gezeten.

Hoewel ik soms ook enorm druk maak, denk ik toch altijd maar. Voor alles is een oplossing, wacht maar tot het moment daar is en dan kom je er vanzelf uit.

Nou ik hoop je gauw weer te horen.
Groetjes Gerrie.

Hai, zet em maar weer even bovenaan, want vond het wle leuk met je kletsen weer. Omdat we met diezelfde twijfels zitten en het is wel prettig herkenning te vinden.

Groetjes Ger.

hoi hoi

ja vervelend he ik ben ook elke keer die topics kwijt.

is inderdaad wel verstandig om hulp te zoeken wat betreft die schulden, het is natuurlijk altijd vervelend om iemand in je financiele situatie te betrekken maar ik denk dat je wel heel sterk in je schoenen moet staan om er zelf uit te komen, je hebt toch ook dat programma op tv, kan ff niet op de naam komen, maar daar hebben ze vaak best goede oplossingen, en tja werken om je schulden af te betalen is niet leuk maar aan de andere kant werk je dan ook voor je toekomst en t zal een hele rust geven als je er van af bent! pff als ik steeds die verhalen van jou lees denk ik ook, wat heb ik het dan makkelijk!

je woont in zeeland toch,..wij wilden daar een paar maanden terug ook naar toe verhuizen, een stuk goedkoper en lekker wijds maar uiteindelijk zijn we toch hier gebleven en een eensgezinswoning gekocht.

vanmiddag had ik de knoop doorgehakt, we zouden er voor gaan , meteen mn sigaretten het raam uitgegooid ( schaam schaam ben na de bevalling weer gaan roken) foliumzuur gekocht,..maar nu twijfel ik weer ,..houdt het dan nooit op
inderdaad lijkt een kleiner leeftijdsverschil me heel leuk voor later (al is 2.5jr eigenlijk nog geen eens zo weinig) maar t is wat jij zegt,..ik zie het evt 2e kindje inderdaad als een indringer die tussen mij een mn gezinnetje komt staan,. achterlijk eigenlijk he, natuurlijk hou je zodra het gaat groeien zielsveel van dat kindje maar nu kan ik me dat niet zo goed voorstellen, hoe kan ik nou zoveel liefde hebben,..??

heb je nog wat nuttige info gehad van de meiden hier over die prikpil? je bent zeker nog niet ongi? maar misschien wordt je dat ook wel helemaal niet, want je zal ook wel aan t klussen zijn, hoe kom je er dan achter dat je zwanger bent, dan moet je steeds een test doen, en dan ben je het straks ineens al 3 maanden.

nou meid ik lees je weer

Hoi Janneke,

Ja soms balen we wel eens van die schulden, maar dit is een goede oplossing. We zijn geen verkeerd slag mensen om het zo maar te noemen die maar te pas en te onpas schulden maakt. Het is gekomen door veel tegenslagen. Dus nu willen we daar echt vanaf. En weet je wat het is, je krijgt zelf bij die schuldeisers nooit voor elkaar wat zo'n instantie voor elkaar krijgt. En dat vinden we zo'n groot verschil.
Daarom willen we dit echt graag op deze manier doen. En twee jaar is ook zo weer voorbij.

Toch maar niet naar Zeeland gekomen? Het is hier mooi hoor. Ik zou niet graag in een ander deel van Nederland wonen. Ik ben hier geboren en opgegroeid. Ik zou echt niet meer zonder de zee en strand kunnen hier.
Maar wonen jullie nu ook leuk en tevreden?

Ik snap je twijfel echt helemaal! Hahaha wat herkenbaar. Ik had dit dus ook. De ene dag: ja we beginnen! De andere dag of dezelfde avond nog: nééééé waar gaan we aan beginnen??? We doen het niet meer!!!
Maf is dat he? Maar het geruststellende eraan is dat iedere moeder dit dus lijkt te hebben. En stuk voor stuk zeggen ze als de tweede geboren wordt: waar heb ik me druk om gemaakt, ik hield er meteen van! Maar dat is allemaal nog fictie voor jou en mij en ver weg en daarom geloven we daar nog niet zo in.
Net als nu ook, mijn zoontje is nogal moeilijk de laatste dagen en dan denk ik: je zal er nog maar eentje bij hebben!!
Mijn vriend heeft ook adhd en soms is dat echt verschrikkelijk.Heel veel kleine domme foutjes en veel dingen vergeten en dat is soms ook heel vermoeiend. En dan ga ik ook weer twijfelen.

Maar nu hebben we echt de knoop doorgehakt. En nu heb ik er ook echt vrede mee. Ik verheug me er nu echt wel weer op om zwanger te zijn en dan mooie kleren te kopen voor mijn dikke buik. En nu verheug ik me er ook echt op om mijn zoontje er in te betrekken. Mooie kleren kopen voor mama. De buik insmeren, kamertje in orde maken. Kleertjes wassen en vouwen enz. Ik denk dat mijn zoontje daar echt van zal genieten. Dus daar denk ik dan maar aan en verheug ik me op.

Ik merk ook dat de twijfels vaak komen als ik moe ben of verdrietig ofzo. Dan kan ik gewoon niet meer rationeel nadenken en dan ga ik weer twijfelen. Dus dat stop ik en denk ik: morgen opnieuw over nadenken. En dan de volgende ochtend zijn de twijfels weer weg.
Ik vind zo'n duowagen trouwens wel gezellig altijd hahahaha. Dat even nog terzijde, maar goed.

Ik hoop voor je dat je binnenkort je twijfels de baas bent en een keuze kan maken. Geloof er in ieder geval maar in dat alles goed komt, echt waar.

Succes!
Liefs Gerrie.

Janneke, je vroeg trouwens ook nog of ik nou al ongesteld was geworden enz.
Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik zit nu in de vierde week na het uitwerken van de prikpil. Dus 1 maand hebben we gehad. Ik hoop gewoon dat het gauw op gang komt en dat het anders misschien al raak is. We wachten nu nog 2 weken ofzo en dan doen we  eens een test. En zo gaan we door tot ik zwanger ben of eens ongesteld wordt. Ook wel spannend op deze manier hoor.
Vind ik ook leuk. Gewoon af en toe een test en dan afwachten maar.

Nou ik denk ik zet dit er nog even achteraan!!
Groetjes!

Terug
Bovenaan