naam afkorting

hallo

onze meid heeft een mooie naam van ons gekregen waarvan, een hele naam wel te verstaan en niet een afkorting van de naam...
ze heet Daniëlle en het le spreek je ook uit, nu beginnen mijn sommige tantes en andere mensen al met Daniëll en sommige beginnen nu al met Daan...
ze heeft met de goboorte een hele naam gekregen en geen verbastering...als ze nu al gaan afkorten dan  noemen ze haar tegen de tijd dat ze er naar moet luisteren enkel nog D.....
ik ben zo dat ik op het ogenblik dat ze Daniël zeggen doodleuk le erachteraan zeg en zo ok bij Daan zeg ik iëlle...
ik kan me er best aan ergeren, ik noem een ander die zeg maar Petra heet ook geen Pet...
hoe denken jullie hierover....vast houden en er ook iets van zeggen op het ogenblik dat mensen het doen of ze aar laten en kijken wat er nog overblijft van haar naam...

Groetjes Veronique mv Daniëlle

ontzettend irritant zeg! mede door die reden hebben wij gekozen voor namen die moeilijk zijn af te korten. (Lior en Milo). Wat je doet lijkt me de beste oplossing, als je maar vaak genoeg de naam afmaakt als mensen Daan of Daniel zeggen wordt 't denk ik snel genoeg duidelijk dat jij het niet op prijs stelt. ik hou zelf ook niet van afkorten maar veel mensen zien het kwaad er niet van in, dus tegenhouden kan je het nooit. Ik word zelf ook ontzettend vaan Stef genoemd...tja... je doet er helaas weinig aan. Maar goed hoor, dat je mensen er wel op wijst!
groetjes StephANIE

Ik herken het.
Dan niet het afkorten want dat gaat niet zo gemakkelijk.
Maar mijn opa en oma's zeggen jowel, dan zeggen wij steeds dsjowel.
Alleen komt het nog steeds niet over
Mijn moeder zegt dan tegen Yoëll over mijn oma (haar moeder) kijk daar is opoe. Dan wordt ze een beetje boos en zegt; nee ik ben niet oud grrrr, maar als wij zeggen hoe Yoëll zijn naam wel is, hoort ze het niet.

Pauline

Hoi

Kan het me voorstellen dat dat héél irritant is,.. Dat is ook een reden waarom wij een naam hebben genomen die niet af te korten, te verbasteren en helemaal erg,.. te verkleinen is!!

Gewoon stug blijven volhouden haha,..

Succes!

Esmé mv Kay

Nou, hier lukt het ze zelfs om Kian af te korten. Hé Ki!
Maar dat gebeurt gelukkig zelden.
Ik vind dat je het gewoon moet zeggen. Misschien klinkt het de eerste twee keer bot, maar daar wennen ze wel aan. Echt.
Mijn ouders waren bang dat iedereen mij Nel ging noemen. En ze hebben hun best ervoor gedaan en de eersten die het waagden Nel te zeggen waren vriendinnetjes op de middelbare school.
Ik zat er nooit zo mee, maar als mensen het zeiden zeiden mijn ouders: ze heet nelleke.
Dus gewoon wat van zeggen hoor. Als iedereen haar op een gegeven moment Danielle noemt dan ben je er blij mee.
En als ze dan puber is en ze vindt het zelf niet erg kan ze altijd nog Daan genoemt worden.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan