naam afkorting

Afkorten, tja ik heet Daniëlle en mijn naam is eigenlijk nooit afgekort. Ik heb 2 vriendinnen die mij Daan noemen en dat vind ik oké maar verder heeft nooit iemand mijn naam afgekort. Mijn zus heet Stephanie en ook bij haar werd nooit haar naam afgekort. Ik weet ook niet waar het aan ligt, misschien omdat onze ouders ons steevast gewoon Daniëlle en Stephanie noemden.
Tijn kun je niet afkorten, wel wordt het af en toe Tijntje en Tijnemans

Groetjes Danielle (mv Tijn 26-09)

Ik betrap mezelf soms dat ik Julian...ja je raadt het al Juul noem. En ik vind het zelf vreselijk klinken! Probeer daarom maar gewoon zijn naam altijd voluit te noemen. Anderen doen dat gelukkig ook.

Ik verander de namen van mijn   kids zelf wel. Maar vind dat ik daar als moeder het recht toe heb....vind niet dat jan en alleman mijn kids mogen noemen zoals ze willen. Ik heb een nichtje isabelle die al snel isabel genoemd werd, dus mijn moeder overtreffende trap noemde haar Isa....weet nog dat mijn oom en tante dat niet konden waarderen.

Gelukkig kan je Tyche bijna niet afkorten maar anders zou ik dat ook echt niet op prijs stellen. Maar het is idd als de ouders dat zelf gaan doen, dan zouden andere dat over kunnen nemen.
Ik hou wel van bijnamen. Zo heet de oudste dochter van mijn man Evy maar wij noemen haar altijd Vide. Ze vind dit ook niet erg en het is echt iets wat bij haar hoort.
Maar ieder zijn ding!

Groetjes Kirsten

Voor Tyche hebben we nog geen naam erbij behalve de gebruikelijke koosnaampjes.

Terug
Bovenaan