naam "bezet"

Ik ben zwanger van een tweeling en we hebben al 4 namen bedacht. We weten nog niet wat het wordt.
Een van de namen hadden we al bedacht tijdens de vorige zwangerschap. Toen kreeg ik een zoon en het gaat om een meisjes naam. Die naam is ook de naam van ons toekomstige buurmeisje. Nu twijfel ik dus of we die naam wel willen houden.Ik ben al aan het denken over een andere naam maar mijn man vindt het onzin. wat vinden jullie van 2 buurmeisjes met dezelfde naam?
 
Ik ben zwanger van een tweeling en we hebben al 4 namen bedacht. We weten nog niet wat het wordt.
Een van de namen hadden we al bedacht tijdens de vorige zwangerschap. Toen kreeg ik een zoon en het gaat om een meisjes naam. Die naam is ook de naam van ons toekomstige buurmeisje. Nu twijfel ik dus of we die naam wel willen houden.Ik ben al aan het denken over een andere naam maar mijn man vindt het onzin. wat vinden jullie van 2 buurmeisjes met dezelfde naam?
 
Geen punt toch? Als het nou neefjes en nichtjes zijn dan zou ik het minder leuk vinden, maar als je ook nog een rekening moet gaan houden met buurkinderen.....
 
ja joh, namen van kids in je buurt heb je toch nooit in de hand. voor het zelfde geld komt er aan je andere kant nog een meiske met de zelfde naam wonen.

gaan voor de naam die jullie je kindje willen geven..

groetjes
smooty
 
Hoi,
Daar zou ik echt geen rekening mee houden, een naam is voor het leven een woning niet, geef je je kindje dadelijk een andere naam staat ff later een bordje te koop bij je buren!
Ben het dus met je man eens..sorry,,haha
Groetjes
 
Ik had er ook even moeite mee. Wij vinden naam erg leuk. Maar neefje van goeie vriendin heet ook zo. En zij vertelde dat haar moeder boos werd toen andere vrienden hun zoon ook zo noemden.
Dus toen ging heel erg twijfelen. Moeten we die naam dan wel gebruiken als het een jongetje wordt.
Manlief vond en vind het onzin, dus de naam blijft nummer 1 bij ons.
Maar herken je twijfel dus wel.

Liefs
 
van buurmeisjes zou ik het ook niet erg vinden. Ik was 4 weken na mn schoonzus uitgerekend en we hadden toevallig dezelfde jongensnaam. Wij wisten al dat we een jongetje zouden krijgen en zij wisten het nog niet. Het bleek ook een jongetje te zijn, gelukkig hadden we al een back-up naam, want we wisten pas 4 weken voor mn uitreken datum of we de naam konden gebruiken of niet. Het lijkt me niet leuk, twee neefjes met dezelfde voor en achternaam en dan ook nog maar zo'n klein leeftijds verschil.

Liefs Jen
 
inderdaad, ga alsjeblief geen rekening houden met de buren. Hun kunnen verhuizen, jullie kunnen verhuizen,enz... misschien schept het juist een leuke band als 2 buurmeisjes dezelfde naam hebben.

Het is wat anders als de naam in de familie of zo.

Zo heb ik ook een probleempje.....
mijn ouders hadden voor mij de naam richard als ik een jongen was. ze hebben me vroeger ook vaak zo genoemt als koosnaampje. Nu ben ik in verwachting en was aan het denken om de naam richard als optie te houden voor een jongen.
Nu vertelde ik mijn zus dat ik zwanger was en we hadden het over het geslacht. OOo als het een jongen wordt heet hij vast richard, hahaha....zei ze.
Nou das lekker.....die naamt valt voor mij dus af hé. anders denkt mijn zus dadelijk nog dat ze mij die naam heeft aangedragen of zo. Wat vinden jullie ?
 
Terug
Bovenaan